Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 22:05   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Dusjing før man bader i basseng

Var på Pirbadet i dag, og jeg må si jeg blir forbløffet over hvor mange som ikke dusjer og vasker seg naken før de skal bade. Jeg jukset litt før, jeg også, men nå er jeg nøye. Prøver å lære barna mine at det er viktig å være ren før man hopper ut i bassenget.

Hvordan gjør dere det før dere skal bade?

Poll kommer!

Gammel 23-03-08, 22:07   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Hva mener du? At de ikke dusjer i det hele tatt, eller at de har bedetøy på når de dusjer?

Gammel 23-03-08, 22:09   #3
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid vært nøye med at barna skal dusje skikkelig før de går i bassenget. Det ble vi innprentet da jeg var liten. Vi hadde svømmebasseng på skolen og dusjing var et must.....

Jeg har også registrert at mange dropper dusjinga, i beste fall dusjer de med badedrakten på....Jeg syns det er uappetittelig at de ikke vasker seg nedentil før de går i bassenget

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:10   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer med badedrakten på.

Gammel 23-03-08, 22:10   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hva mener du? At de ikke dusjer i det hele tatt, eller at de har bedetøy på når de dusjer?

At de ikke dusjer naken og vasker seg.

Gammel 23-03-08, 22:11   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det urenslig å dusje om morgenen og gå rett i svømmehallen kort tid etterpå? Det er det jeg gjør om jeg skal svømme, går tidlig på morgenen. Da dusjer jeg før jeg går, og så går jeg under dusjen med badedrakten på. Trenger ikke å vaske håret der for vi må bruke badehette.

Gammel 23-03-08, 22:11   #7
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

At de ikke dusjer i det hele tatt, eller at de har bedetøy på når de dusjer?

Så forresten ingen med bedetøy

Gammel 23-03-08, 22:12   #8
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Der vi bader er det fellesdusj. Så jeg dusjer med badetøyet på!
Hadde det vært dusj adskilt for kvinner hadde jeg dusjet naken.

Gammel 23-03-08, 22:13   #9
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg dusjer med badedrakten på.

Jeg føler meg ikke konfortabel med å dusje avkledd i svømmehallen.

Gammel 23-03-08, 22:14   #10
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Så forresten ingen med bedetøy

Ikke en eneste en med bedetøy? Sjokkerende!

De få gangene jeg er i bad/svømmehall så har vi også gått om morgenen. Jeg har da dusjet hjemme (naken ), og bare skylt meg (med badetøy) før jeg har gått i bassenget.

Gammel 23-03-08, 22:14   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg føler meg ikke konfortabel med å dusje avkledd i svømmehallen.

Jeg er bare lat.

Gammel 23-03-08, 22:15   #12
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg kler av meg og bruker såpe. :Pliktoppfyllende:

Gammel 23-03-08, 22:16   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er bare lat.

Gammel 23-03-08, 22:17   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer meg og unger før vi går hjemmefra.

Gammel 23-03-08, 22:17   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Offentlig svømmehall her i byen og separate dusj/garderobeanlegg. Eldstesønn svømmer aktivt, så vi er endel der.
Vi dusjer nakne og bruker såpe før vi går i hallen. Ser mange som knapt er innom vannstrålen. Dette er folk i alle aldre, kanskje særlig godt voksne damer på 50+ og de under 20.
I følge sjefen i svømmehallen krever 1 uvasket kropp like mye klor som for 50 som har vasket seg !

Gammel 23-03-08, 22:26   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Flesteparten av FP folk dusjer ikke engang når dem skal bade i sin egen badekar. Så regner med det samme gjelder her også.

http://foreldreportalen.no/forum/sho...hlight=badekar

Gammel 23-03-08, 22:28   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri skjønt hvorfor de ikke kan lage garderober der en kan dusje litt mere privat. Tror folk hadde vasket seg langt bedre da.

Et treningsenter jeg gikk på i England hadde dører foran dusjene, som rakk omtrent fra skuldrene til knærne. Da kunne en vaske sin edlere edlere deler grundigere og folk følte seg mer komfortabel.

Fastmonterte dusjer er ikke akkurat det beste å komme til i kroker og krinker med.

Jeg er sjelden i svømmehallen, men er jeg det dusjer jeg faktisk før jeg drar dit også, og dusjer så med drakt på.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:28   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Flesteparten av FP folk dusjer ikke engang når dem skal bade i sin egen badekar. Så regner med det samme gjelder her også.

http://foreldreportalen.no/forum/sho...hlight=badekar

Urk, nå liker ikke jeg badekar, men synes ikke det blir helt rett å sammenlikne. Når en bader i et offentlig bad plager en jo andre med møkka si, i badekar er det jo bare din egen møkk du ligger i.

Gammel 23-03-08, 22:31   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Urk, nå liker ikke jeg badekar, men synes ikke det blir helt rett å sammenlikne. Når en bader i et offentlig bad plager en jo andre med møkka si, i badekar er det jo bare din egen møkk du ligger i.

Det er discusting uannset i eget bad eller offentlig svømmehall.

Gammel 23-03-08, 22:32   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det kan da virkelig ikke sammenlignes!? Når jeg bader i mitt eget badekar er det kun mitt badevann og min "skitt". Jeg dusjer som regel etter jeg er ferdig for å få av såpen (siden jeg svært sjelden er for "skitten" å regne før jeg går oppi). Når jeg bader i basseng sammen med andre deler jeg badevann med mange, og tar hensyn til dem. I tillegg ønsker jeg minst mulig klor i vannet, og jo fler som slurver med rengjøring - jo mer klor må haes i vannet. Selvfølgelig dusjer jeg uten klær før jeg bader i offentlige bad.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.