Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebookspørsmål

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 23:39   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Facebookspørsmål

Kan man se hvem som har kikket på profilen sin? Enten venner eller "ikke-venner"? Meget pussig sammentreff nemlig, så jeg blir litt paranoid: Jeg klikket på profilen til min eks-svoger sent i går kveld. La han ikke til som venn, bare kikket litt på vennelisten hans. I dag hadde han jammen sendt meg en venneforespørsel. Dette er altså en fyr jeg ikke har snakket med på veldig mange år, så nå lurer jeg på om han har sett at jeg klikket på navnet hans i går? *paranoid*

Gammel 14-02-09, 23:41   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebookspørsmål

Nei man kan ikke det.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:41   #3
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Det jeg vet om Facebook er at ingen har mulighet for å se hverm som titter hos deg, så jeg tror det er en tilfeldighet

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:43   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Men det er noe veldig rart med Facebook da. Søskenbarnet mitt, som ikke er på facebook, fikk vervemail fra en venninne som jeg aldri har truffet, og nederst i denne mailen var det en link til min profil.

Gammel 14-02-09, 23:46   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan i hvert fall slå av din egen profil slik at bare venner får lese den. Det er veldig vanlig nå.

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Men det er noe veldig rart med Facebook da. Søskenbarnet mitt, som ikke er på facebook, fikk vervemail fra en venninne som jeg aldri har truffet, og nederst i denne mailen var det en link til min profil.

Gosh .... det var ganske skremmende. Hva i all verden var grunnen til det, liksom?

Gammel 14-02-09, 23:46   #6
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Spooky. Men kanskje det var denne "people you may know"-funksjonen?

Litt betryggende at man ikke kan se hvem som har vært innpå, men samtidig hadde det jo vært litt gøy å sett selv, slik som man kan her inne.

Gammel 14-02-09, 23:48   #7
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror det finnes applikasjoner som viser hvem som har sett på profilen din.

Gammel 14-02-09, 23:49   #8
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg mener at man kan legge inn en funksjon for å se hvem som er inne på profilen din. Det er jeg nesten sikker på. Det er et slags vedlegg man får fra venner hvor det står noe ala "trykk på forward knappen og se hvem som er inne på profilen din."

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:51   #9
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Det fantes i alle fall. Ser ut som det ikke er lov.

http://www.facebook.com/home.php?ref...61&b=&ref=pd_r

Gammel 14-02-09, 23:51   #10
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg mener at man kan legge inn en funksjon for å se hvem som er inne på profilen din. Det er jeg nesten sikker på. Det er et slags vedlegg man får fra venner hvor det står noe ala "trykk på forward knappen og se hvem som er inne på profilen din."

Jeg trodde det var en scam, jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:55   #11
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den aplikasjonen er bare sånn at når noen er inne på profilen, ser de at det står at de kikker på den, hvis noen skjønte den forklaringen, men den som eier profilen kan ikke se det.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:57   #12
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Den aplikasjonen er bare sånn at når noen er inne på profilen, ser de at det står at de kikker på den, hvis noen skjønte den forklaringen, men den som eier profilen kan ikke se det.

Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:57   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg trodde det var en scam, jeg.

Det trodde jeg også, så jeg klikket selvsagt ikke. Jeg gidder ikke være med på sånn kjedebrevgreier, det er bare masete.

Gammel 15-02-09, 00:00   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Det er sikkert vi som er schmarte, safran.

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 00:02   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Det er sikkert vi som er schmarte, safran.

Det er nok det.

Gammel 15-02-09, 00:14   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Spooky. Men kanskje det var denne "people you may know"-funksjonen?

Jeg tror faktisk at Facebook sjekker alle mailaddressene hos mottakeren og sjekker om de har flere venner på facebook, jeg kan ikke skjønne at det kan være noen annen forklaring. For dette var helt merkelig.

Gammel 15-02-09, 07:11   #17
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Ja er ikke det en av de berømte tingene man klikker "ja takk" på all forvirringen etter å ah meldt seg på?

Gammel 16-02-09, 16:11   #18
Lita
Passiv

Standard

Når jeg laget profil på facebook, så før jeg i det hele tatt var kommet inn hadde jeg 2-3 venneforespørsler... Kan folk "søke" etter meg, og så blir det "lagret" til den gang jeg bestemte meg for å registrere meg?

Og til det HI spurte om, så vet jeg ikke..

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:33   #19
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Folk kan søke på deg ja hvis du er registrert. Da kommer fullt navn opp og bilde hvis du har laget det. På innstillinger kan du ornde selv hvem som kan søke deg opp.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:34   #20
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Folk kan søke på deg ja hvis du er registrert. Da kommer fullt navn opp og bilde hvis du har laget det. På innstillinger kan du ornde selv hvem som kan søke deg opp.

Ja, det vet jeg. Men jeg lurte litt på om er det sånn at man kan søke opp folk med e-postadresse og så får den som blir søkt på dette som en forespørsel dersom en velger å lage seg facebook profil? Var det jeg lurte på. :trådherper:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.