|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Bruker du bodylotion hver dag?Jeg overhørte en samtale mellom to damer på kafe, og begge hadde et gedigent forbruk av bodylotion, siden de brukte det både morgen og kveld og etter trening. Er dette noe "alle" bruker minst en gang om dagen? Jeg må innrømme at jeg syns det er kjedelig og tar for mye tid som en daglig rutine, i tillegg er det er ekkelt å ta på seg klær når man nettopp har smurt seg inn over hele kroppen. Jeg merker heller ikke så veldig stor forskjell på huden, den er ganske myk og ikke tørr selv om jeg ikke smører den med noe. Om sommeren når jeg er i sola trenger jeg å smøre meg, men ikke ellers. Om vinteren tar jeg skrubbekrem og bodylotion en gang i blant, men langtfra hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Jeg bruker det hver gang jeg har dusjet og det blir hver dag. Jeg er utrolig tørr på kroppe, spes legger og armer. Jeg smører ikke inn hele kroppe, bare der jeg vet at det vil klø og irritere hvis jeg ikke smører meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Nei. Det er overhodet ikke nødvendig for meg, og i tillegg altfor kjedelig og tidkrevende å gjøre hver dag. Jeg bruker det når jeg trenger det, når jeg blir tørr et sted. Stort sett er det hendene på vinteren (noen ganger hver kveld), noen ganger armene og leggene. Og ansiktet støtt. Hvis jeg har dusjet og må smøre armer, legger og ansikt foreks. så hender det jeg tar å "sveiper over" resten av kroppen og, men det er ikke ofte.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 09-11-08 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Jeg bruker det veldig sporadisk fordi det tar for lang tid, men jeg burde definitivt brukt det oftere. Kanskje ikke nødvendigvis hver dag, men i hvert fall to-tre ganger i uka. Nå er jeg nok nede på en-to ganger i måneden, og det ser jeg på huden er for lite.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Jeg burde bruke det hver dag, men gidder ofte ikke. :latsabbmeddårligtid: |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Jeg har blitt flinkere til å rense og bruke krem på ansiktet. Men kroppen står over. Har ikke tørr hud heller, den er faktisk forholdsvis myk, glatt og fin.
![]() |
#10 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Jeg bruker bodylotion hver gang jeg har dusja- altså nesten hver dag. Hvis ikke blir huden tørr og klør. Men jeg har ekstremt tørr hud.
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?
Akkurat sånn er det.
![]() |
![]() |
#15 |
Tåler regn
|
Samme her. kanskje det var derfor jeg unngikk strekkmerker |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Jeg smurte ikke magen noe spesielt da jeg var gravid heller, men har ikke ett eneste strekkmerke etter fire gedigne mager (omtrent i tvillingsize). Men det er jo en annen diskusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Ganske sikkert ikke. Strekkmerkene dannes langt under den delen av huden som kan nyttegjøre seg av kremer, har jeg skjønt, så det er nok heller flaks, gode gener eller magi som har æren for de manglende strekkmerkene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
Stekkmerker er hormonalt betinget og det er underhuden som "sprekker". Bodylotion smøres på hornlaget/overhuden, og forebygger ikke strekkmerker, desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fjott
|
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Smøre seg hver dag nei, det kunne aldri ha skjedd her.
![]() |
#20 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bruker du bodylotion hver dag?Kjedelig å smøre på hele kroppen og tar altfor mye tid. Dessverre. Synes det gir en god følelse, så kunne nok strengt talt ha valgt å smøre meg inn litt oftere enn jeg gjør.
![]() |
|
|