|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sviiisj!!
|
![]() Karameller for dummiesJeg tillater meg å starte en egen tråd om mine karamell-kvaler. Håper det er greit, Tjorven.
Men det gikk jo ikke så bra. Jeg rørte og jeg kokte, og jeg venta, og jeg sjekket karamellmassen etter å ha avkjølt litt i kaldt vann, og jeg fikk til å lage kuler av den, og da blandet jeg oppi kokesjokoladen, og vips! Sjokoladeglasur!
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Karameller for dummiesHei, ikke tøyse!!
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Karameller for dummiesMine blir ikke sjokoladeglasur, men mer som fugde. Jeg vet at Iset ikke var fornøyd med mine karameller, men jeg liker dem sånn.
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karameller for dummiesVar jeg ikke fornøyd? Det husker jeg ikke.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Karameller for dummiesTakk for svar. Men litt mer konkret, vær så snill. Dette med farge? Og hvis man bruker sånt sukkertermometer, sier det ifra når karamellen er ferdig, da eller? Eller bruker man den til å ha høy nok temperatur for at det skal bli karamell?
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Karameller for dummiesDet er bilde av et sukkertermpmeter i denne tråden, og det bør være ganske forklarende med tanke på kuletesten.
![]() |
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Karameller for dummies
Nå synes jeg du er frekk, altså.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Karameller for dummiesHvis man ser veldig nærme på det termometeres så ser man at det står noe tekst der, ja. Hm.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Karameller for dummiesHer er vi flere som strever med karameller. Jeg vil gjerne ha slike "fugde"-karameller, slike som man får kjøpt i smågodthylla - som ikke er seige. Men mine blir alltid slike seige, og det er jo ikke så godt.
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
Denne tråden er åpen for alle, med små og store karamellproblemer.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Karameller for dummieshttp://gadgets.boingboing.net/2008/1...handsfree.html
![]() |
#17 |
Kald på føttene
|
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Karameller for dummiesÅ trekke "dårlig kokk" kortet her inne er vel nesten på høyde med "dårlig mor" kortet på et annet forum?
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Karameller for dummiesJeg foreslår at dere som kan karameller og fudge lager nok sånn at vi andre også får |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|