Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oversetterhjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 16:58   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oversetterhjelp

På engelsk, hva sier man om "medarbeidere" hvis man ikke vil si "employees"?

Gammel 25-11-08, 16:58   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversetterhjelp

Coworkers?

Gammel 25-11-08, 17:04   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med DM. Eventuelt colleague. Personnel? Staff? Workforce?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 17:08   #4
Maiamathilde
fersking

Maiamathilde sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Maiamathilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

collaborator

Maiamathilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:08   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var vi til noen hjelp?

Gammel 25-11-08, 21:09   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEg SKULLE takke, altså!

ja, takk, jeg har brukt opp til flere av alternativene - godt med synonymer!!

Gammel 25-11-08, 21:11   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Så da har jeg vært til hjelp i dag.

Gammel 26-11-08, 10:04   #8
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke "collaborators" - det betyr "samarbeidspartner". Altså ikke en ansatt hos deg. I tilleg har ordet ofte en negativ konnotasjon, og for folk av en viss alder tenker man på andre verdenskrig, spioner osv. Vi diskuterte dette for noen måneder siden i faggruppen jeg er med i. Jeg kan fint bruke ord som "collaborator/collaboration", mens mine eldre kolleger klarer ikke å gjøre det.

De andre forslagene du fikk var gode. Jeg ville også ha føyd "workers" til lista.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:07   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Ikke "collaborators" - det betyr "samarbeidspartner". Altså ikke en ansatt hos deg. I tilleg har ordet ofte en negativ konnotasjon, og for folk av en viss alder tenker man på andre verdenskrig, spioner osv. Vi diskuterte dette for noen måneder siden i faggruppen jeg er med i. Jeg kan fint bruke ord som "collaborator/collaboration", mens mine eldre kolleger klarer ikke å gjøre det.

De andre forslagene du fikk var gode. Jeg ville også ha føyd "workers" til lista.

Når jeg hører "collaborators" tenker jeg nokså automatisk på 'Allo 'Allo.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:20   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

I dette tilfellet skulle jeg snakke litt om "oss", som gruppe på en måte. Vi er et partnerskap like mye som et firma, og det var ikke i alle sammenhengene at "employees" passet. Da liker jeg ordet medarbeider bedre enn ansatt. Og co-worker bedre enn worker eller employee.

Men jeg brukte ikke collaborator, av grunnene du nevner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.