|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() OversetterhjelpPå engelsk, hva sier man om "medarbeidere" hvis man ikke vil si "employees"?
![]() |
#4 |
fersking
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Oversetterhjelpcollaborator |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: OversetterhjelpJEg SKULLE takke, altså!
![]() |
#8 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: OversetterhjelpIkke "collaborators" - det betyr "samarbeidspartner". Altså ikke en ansatt hos deg. I tilleg har ordet ofte en negativ konnotasjon, og for folk av en viss alder tenker man på andre verdenskrig, spioner osv. Vi diskuterte dette for noen måneder siden i faggruppen jeg er med i. Jeg kan fint bruke ord som "collaborator/collaboration", mens mine eldre kolleger klarer ikke å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Smugleser
|
![]() Sv: Oversetterhjelp
Når jeg hører "collaborators" tenker jeg nokså automatisk på 'Allo 'Allo.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: OversetterhjelpI dette tilfellet skulle jeg snakke litt om "oss", som gruppe på en måte. Vi er et partnerskap like mye som et firma, og det var ikke i alle sammenhengene at "employees" passet. Da liker jeg ordet medarbeider bedre enn ansatt. Og co-worker bedre enn worker eller employee.
![]() |
|
|