Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tromsøværinger - og søndagsåpne butikker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva mener du om søndagsåpne butikker?
Helt greit at butikker ha søndagsåpent noen få søndager før jul 16 51,61%
Butikkene burde hadde åpent alle dager hele året. 4 12,90%
Søndagsåpent er noe tull - stakkars butikkansatte. 11 35,48%
Har ingen mening om dette. 0 0%
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 09:51   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Tromsøværinger - og søndagsåpne butikker

Først - er det søndagsåpent i Tromsø i dag?

Jeg har besøk, og gledet meg til en rolig spasertur i søndagstomme julepyntede gater, for å drive aktiv vindusshopping, og så mener besøket mitt at det er søndagsåpent i dag? Nei, nei, nei.....

Nei, jeg liker ikke søndagsåpent jeg.

Hva mener du?

Poll kommer. (Og så håper jeg at dette ikke allerede er pollet her inne I så fall kan jo en snill modde diskret bare fjerne denne... )

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:18   #2
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikker

Nå bor ikke jeg i Tromsø, men svarer likevel. Liker ikke søndagsåpent. Vi får klare å handle det vi skal de andre dagene.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:21   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg aner ikke om det er søndagsåpent. Avhengig av situasjonen har det faktisk hendt at jeg har benyttet meg av det et par ganger i ren desperasjon, men jeg er ikke veldig begeistret for det, altså.

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:28   #4
aba
Energirik

Hvor: Oslo
aba er litt kul
Standard

Vet ikke om det er søndagsåpne butikker i Tromsø, men tror det i Oslo er fra neste helg. Jeg må bare si at det er noe jeg ser frem til. Kanskje jeg blir ferdig med julehandelen i år også.... Er i utgangspunktet ikke for at butikkene skal ha åpent på søndager, men om de ikke hadde det tror jeg ikke jeg ville blitt ferdig innen julen ringes inn. Har en jobb som er helt fullstendig kaotisk før jul, og det er søndager jeg får gjort det jeg skal. Så ja for meg er det veldig bra at de har åpent noen søndager før jul.

aba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:30   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jekta har søndagsåpent 10. og 17 desember. Har ikke klart å finne noe info. om sentrum.

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:50   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av aba, her.

Vet ikke om det er søndagsåpne butikker i Tromsø, men tror det i Oslo er fra neste helg. Jeg må bare si at det er noe jeg ser frem til. Kanskje jeg blir ferdig med julehandelen i år også.... Er i utgangspunktet ikke for at butikkene skal ha åpent på søndager, men om de ikke hadde det tror jeg ikke jeg ville blitt ferdig innen julen ringes inn. Har en jobb som er helt fullstendig kaotisk før jul, og det er søndager jeg får gjort det jeg skal. Så ja for meg er det veldig bra at de har åpent noen søndager før jul.

Man trenger jo ikke å handle gavene i desember.

Jeg synes ikke noe om søndagsåpne butikker. Søndag er en hviledag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:00   #7
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Jeg synes søndagsåpne butikker er noe forbanna tull.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:17   #8
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er greit at de har åpent de siste søndagene før jul. Men så kan de godt ha stengt julaften (og lillejulaften).

Er ikke sikker på når de starter opp med søndagsåpent, men her inne http://www.tromso-chamber.no/detail....ntrum&site=nft er det et pdf-dokument med "juleplanen" til Sentrumsforeningen. Det står sikkert der.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:22   #9
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk, Jill!

Ikke søndagsåpent i dag!

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Gammel 26-11-06, 11:25   #10
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Takk, Jill!

Ikke søndagsåpent i dag!

Så bra! God vindus-shopping da.

Det er neste helg julegrana tennes?

Gammel 26-11-06, 11:32   #11
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Det er neste helg julegrana tennes?

Ja. 3. desember.

Og da er det også nissehelg på Berg....Ihne har pappahelg, men jeg regner med vi tar en fellesrunde med nissehelg og julegrantenning....

Gammel 26-11-06, 12:33   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Ja. 3. desember.

Og da er det også nissehelg på Berg....Ihne har pappahelg, men jeg regner med vi tar en fellesrunde med nissehelg og julegrantenning....

Jeg synes det blir alt for mye folk på en plass. (Både julegran og nissehelgopplegget.) Håper at tante (min mellomste søster) har veldig lyst til å ta med seg S. De har tradisjon med både julegrantenning og nissehelg.

Gammel 26-11-06, 13:05   #13
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De har søndagsåpent på løyten lys hvertfall i dag vet jeg. det så jeg i går.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:19   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Liker ikke søndagsåpne butikker men har nok også benyttet meg av det et par ganger.

Og forøvrig, mens jeg har tromsøværinger samlet, finnes det besøksgårder i Tromsø/omegn? Som er åpent hele året/helgene og ikke bare før jul?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:33   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes søndagsåpne butikker er tull, og ser ikke helt hvorfor folk ikke skulle klare å handle inn det de trenger til jul.
Søndagene før jul bruker vi til baking, juleverksted, besøk og turer ute (om været og føret tillater det). Deilig med en dag i uken uten stress og mas.
De butikkansatte har sikkert også ting de ønsker å gjøre før jul, samt være sammen med familiene sine ...

Gammel 26-11-06, 13:38   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

JEg syns også søndagsåpne butikker er bare tull.. MEn da jeg var gravid og veldig kvalm så brøt jeg med mine prinsipper og dro, rett og slett fordi jeg akkurat den dagen ikke var så fryktelig kvalm.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:48   #17
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Liker ikke søndagsåpne butikker men har nok også benyttet meg av det et par ganger.

Og forøvrig, mens jeg har tromsøværinger samlet, finnes det besøksgårder i Tromsø/omegn? Som er åpent hele året/helgene og ikke bare før jul?

Er ikke sikker på besøksgård, men du har Hillesøy smådyr og fuglefarm... Eller noe sånt. Skal sjekke!

http://www.sommaroy.no/?a_id=56&PHPS...cae98d30c7d346

Ifølge teksten her http://www.foto.no/cgi-bin/bildegall....cgi?id=189499 så har de 300 dyr fordelt på 50 arter. (I fjor.)

Gammel 26-11-06, 15:00   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er deilig at en del butikker har søndagsåpent før jul. Da er det plutselig langt enklere å få til julehandel på litt fredeligere og mindre kaotisk vis. Det er ikke så stappfullt i butikkene på søndag som på lørdag (eller det har i alle fall ikke pleid å være det), og jeg synes det er veldig hyggelig å ikke være nødt til å ta det som skal gjøres av felleshandling på lørdagene. (Hverdagene er ikke et alternativ, da er det helt umulig å få tid til å gå i butikker sammen, slik jobbene våre er.)

Gammel 26-11-06, 15:02   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hillesøy-gården er forresten veldig hyggelig, vi var der en tur både i sommer og i fjor sommer. Masse fine fugler og dyr, morsomt for store og små. Men de har bare åpent fra mai til september, står det på nettsidene deres.

Gammel 26-11-06, 15:59   #20
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hillesøy-gården er forresten veldig hyggelig, vi var der en tur både i sommer og i fjor sommer. Masse fine fugler og dyr, morsomt for store og små. Men de har bare åpent fra mai til september, står det på nettsidene deres.

Huff, så ikke at de har stengt.

Lurer på om noen av gårdene på Berg skulle begynne med åpen gård.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.