|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
128 | 90,14% |
Nei |
4 | 2,82% |
Det burde holde med holdningskampanjer |
10 | 7,04% |
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Er du for røykeforbud i bil med barn i?Ser at barneombudet er for at det skal innføres røykeforbud i bil med barn som passasjerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Det får bare være overformynderi, men det er strengt nødvendig. Jeg ser det stadig vekk.
![]() |
#3 |
aldrende
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg er helt enig med barneombudet.
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Det må gjerne komme et sånt forbud for min del. Røyking med barn til stede er en uting, og de små kan ikke velge selv om de vil bli utsatt for røyken.
![]() |
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?
Eller andre deler av veitrafikkloven. Vi får jo ikke ringe i mobil i våre egne biler heller. Røyking er jo også farlig fordi man fikler med ting og blir opptatt av røyken, på samme måte som mobil.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Selvsagt er jeg for det. Oppegående mennesker sier da ikke nei til et slikt forbud.
![]() |
#7 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg skjønner ikke at noen gjør det i det hele tatt.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg er definitivt for det, ja. De som ikke skjønner at dette er skadelig for barna trenger et forbud å forholde seg til!
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Tja, jeg røyker ikke nå, men har røykt i 13 år. For meg blir hele problemstillingen litt absurd ettersom jeg som røyker har bodd sammen med folk med asma og allergi. Jeg røykte ikke inne de siste 6(?) årene jeg røyke så jeg synes det burde være en selvfølge.
![]() |
#11 |
re:designer
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Abselutt! Skulle bare mangle.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg er selvsagt for røykeforbud i bil med barn i. At barn utsettes for passiv røyking syns jeg er et regelrett overgrep, så jeg kunne nok finne på å være for et generelt røykeforbud i hus hvor det bor barn også. (Ikke akkurat noe som vil kunne enkelt håndheves, men det er jo forbudt med andre overgrep mot barn).
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Fysj, det er en uting å røyke i bilen når man har barn med seg |
![]() |
![]() |
#14 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg synes det er dumt at de må gå så langt som å lage en lov om det. Det burde vært en selvfølge at man ikke røyker i bil med barn i.
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Er det ingen av dere som synes det er problematiske med et forbud som kanskje ikke blir etterfulgt? Jeg er bla usikker på dette med om det er lov å slå barn eller ikke. Altså jeg er imot at barn blir slått, men jeg er usikker på om et lovforslag er veien å gå. Så vidt jeg vet er tallene for mishandling ol de samme som før forbudet?
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Ja, dette er jeg for! Husker med gru de fæle bilturene med bestefar... huff..
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg vil helst si ja, men jeg syns samtidig at forbud ikke har noe for seg. Hvordan skal politiet praktisere noe sånt? De har langt viktigere ting å ta seg av og med den ressurssituasjonen de har så..... Jeg tror ikke et sånt forbud vil ha noe for seg. Like lite som forbud mot å bruke mobil i bilen hjelper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?
Vi hadde en slik nabo en gang. Hun gikk med sneipen i munnen hele tiden. Vi gikk gravide samtidig. De fikk ei lita jente. Hun la ikke på seg. Da hun var 2 måneder døde hun i sengen hjemme. Helt forferdelig at en mor kan røyke så mye når hun er gravid. Vi vet jo langt mer om dette nå enn for få år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
fri
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Selv om en lov vil være vanskelig å håndheve, så er det ikke dermed sagt at det ikke prevantiv effekt. Det er ikke lov å slå barn, allikevel blir de slått uten at noen ser dem. Men det at folk får vite at det er uakseptabelt å slå barn, tror jeg gjør at vi f.eks har mye mindre akspetert barnemishandling i Norge enn i f.eks England hvor det er lov med avstraffing av barn (ikke grov vold, men disiplinering). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?På tide. Det burde ikke være lov å røyke i et hjem der det bor barn heller. Ei heller i svangerskapet. |
![]() |
![]() |
|
|