Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dere som lager matpakken kvelden før

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-08, 11:07   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som lager matpakken kvelden før

Jeg skal være alene med barna til torsdag og ser at når matpakkelageren er bortreist må jeg lage matpakkene kvelden før. Men for en som i utgangspunktet synes matpakker er kjipt, synes jeg det er leit å skulle servere guttene "gammel matpakke". Tar jeg helt feil?

Guttene har matbokser med kjøleelement, som gjør det noe bedre, og matpakkene skal jo selvsagt være i kjøleskapet om natten.

Er det noe pålegg som holder seg bedre/dårligere enn annet pålegg?
Jeg vil tro at spekemat er gode greier. Annet?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 11:09   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som lager matpakken kvelden før

Jeg gjør det når mannen er bortreist og det har fungert bedre enn fryktet. Sist hadde de leverpostei og kaviar i sammenbrettede skiver. Selvsagt i matboksen og i kjøleskapet. Frukten la jeg oppi neste morgen.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 11:40   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må begynne med det samme nå som det blir mer hektisk om morgenene. Og fra før vet jeg at skiver med ost, kaviar, leverpostei (og andre kalde pålegg) er greit å ha i kjøleskapet over natten. Jeg lager stort sett litt alternative matpakker, og har nøtter, egg, oliven og slikt ved siden av - det går jo også helt fint å sette i kjøleskapet.

Gammel 16-11-08, 11:42   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om lager jeg jo av og til hardkokte egg i FP-eggformene ( ) og de holder seg jo over natten i kjøleskapet.

Gammel 16-11-08, 11:53   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det meste holder seg bra så lenge det ligger i kjøleskapet, unntaket er kanskje hvis man legger agurk/tomat/paprika oppå pålegget - det pleier jeg å pakke for seg hvis det skal ligge over natten.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 11:59   #6
Left
Passiv

Standard

Stort sett det meste holder seg over natta i kjøleskapet.
Vi slipper heldigvis matpakker, med unntak av min som jeg smører på morgenen, men agurk, tomat o.a som skal være oppå pålegget legges i en boks for seg. Jeg har Tupperware matboks som består av en stor boks, og inni den er den en avlang og to små runde. Jeg pleier å ha brødskivene løst, oppskåret frukt i den avlange, og agurk e.a i den lille runde.
Jeg kunne fint ha smurt om kvelden på samme måte. Gjorde jo det tidligere uten problemer. Maten smaker helt fint.
Det går også an å smøre ferdig brødskivene om kvelden, og skjære opp grønnsaker om morgenen.

Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 12:17   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så fins det jo veldig mange sånne småbokser man kan sende med ved siden av brødskive, da trenger det jo ikke ligge i kjøleskapet engang. Leverpostei, makrell i tomat, kaviar …

Gammel 16-11-08, 15:25   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi lager alle 6 matpakker om kvelden /natta hele uka. Gutta har ofte posjonspakninger med levrpostei, kaviar ol. Grønt får de i ørsmå bokser ved siden av.
Nå om vinteren bruker vi alt av pålegg, om sommeren blir det ofte skinkesnurrer ol. som jeg legger i frosne om morgenen.

Gammel 16-11-08, 15:29   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her lages alltid matpakker kvelden før. Så lenge grønnsaker blir pakket for seg (i aluminiumsfolie for eksempel), man passer på at brødet er helt ferskt når man smører det og man ikke bruker knekkebrød, synes jeg aldri det er noe problem. Og jeg er veldig kresen.

Gammel 16-11-08, 19:04   #10
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Godt å høre at det funker, selv for de kresne.

Små påleggspakker er praktisk, men jeg tror mine vimser nok vil ende opp med å smøre en skive og så ikke ha tid til resten. Her spises turgrillpølsene rå, for det er så kjedelig å grille...

Gammel 16-11-08, 19:08   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:følger med:

Jeg skal straks gå på kjøkkenet og lage klar matpakken til poden. Han skal bare ha til frokost i barnehagen, men det kommer sikkert til å bli mer enn hektisk nok i morgen tidlig.

gså alenemamma noen dager:

Gammel 16-11-08, 19:11   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Matpakker smøres kvelden før i dette huset også. Noe annet er umulig. Frukt legges oppi om morgenen. Grønnsaker pakkes for seg.

Det fungerer helt fint

Gammel 16-11-08, 19:14   #13
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Her lages matpakkene om kvelden. Syltetøy er vel omtrent det eneste jeg ikke bruker på brødmaten.
Hvitost,pølse/skinkeprodukt,leverpostei,fiskepudding,egg,kaviar, baconost ol. smøres på skivene om kvelden. Garnityren pakkes i folie, og legges ved siden av.
Deler opp litt frukt eller grønsaker og pakker i aluminiumsfolie. De håpefulle foretrekker det pakket i "sølvpakke".

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:15   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke bare stå opp litt før?

Jeg har hatt veldig lyst til å lage matpakke kvelden før selv, men har av samme grunner som deg latt det være. Syntes gammel matpakke er lite lekkert.. hehe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:17   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deler dere opp (og pakker inn) frukten kvelden i forveien?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:23   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Når jeg tenker meg om lager jeg jo av og til hardkokte egg i FP-eggformene ( ) og de holder seg jo over natten i kjøleskapet.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva FP-eggformene er.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:25   #17
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Lager matpakken så ofte vi gidder kvelden i forveien. Skinkeost, leverpostei, fårepølse... Frukt tar vi med oss hele, for det blir lagt i en stor pott i barnehagen. Bruker frosne skiver som tiner sent i kjøleskapet.

Gammel 16-11-08, 19:41   #18
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Aaaah, nå gikk det et lys opp for meg blei litt forundra trodde ikke egentlig at det ville være så mange som syntes det var helt greit å sende med ungene gammle matpakker, så skjønnte jeg at det gjaldt fra kvelden før ikke gammle muggbefengte svette skiver fra forgie tirdag.... kvelden før er standard her, forgie tirsdag ikke Synes de matpakkene som blir laget kvelden før stort sett blir litt mere innholdsrike en de jeg kaster sammen på morran.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 20:25   #19
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva FP-eggformene er.

Les mer her

Gammel 16-11-08, 20:28   #20
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Deler dere opp (og pakker inn) frukten kvelden i forveien?

Jeg gjør det.I kveld skrellet jeg gulerøtter og kuttet i staver. Jeg lager også matpakke til meg selv.Den pleier å være ganske så identisk med mellombror sin.

Så i morgen spiser jeg en melonyoughurt (light til meg), 1 skive med hvitost,1 skive med skinke og 1 med skinkeost. Jeg har to babytomater og 4 strimler paprika, 1 gulerot kuttet i staver.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.