|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Dere som lager matpakken kvelden førJeg skal være alene med barna til torsdag og ser at når matpakkelageren er bortreist må jeg lage matpakkene kvelden før. Men for en som i utgangspunktet synes matpakker er kjipt, synes jeg det er leit å skulle servere guttene "gammel matpakke". Tar jeg helt feil?
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førJeg gjør det når mannen er bortreist og det har fungert bedre enn fryktet. Sist hadde de leverpostei og kaviar i sammenbrettede skiver. Selvsagt i matboksen og i kjøleskapet. Frukten la jeg oppi neste morgen.
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førJeg tror jeg må begynne med det samme nå som det blir mer hektisk om morgenene. Og fra før vet jeg at skiver med ost, kaviar, leverpostei (og andre kalde pålegg) er greit å ha i kjøleskapet over natten. Jeg lager stort sett litt alternative matpakker, og har nøtter, egg, oliven og slikt ved siden av - det går jo også helt fint å sette i kjøleskapet.
![]() |
#4 |
♡
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førNår jeg tenker meg om lager jeg jo av og til hardkokte egg i FP-eggformene (
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førdet meste holder seg bra så lenge det ligger i kjøleskapet, unntaket er kanskje hvis man legger agurk/tomat/paprika oppå pålegget - det pleier jeg å pakke for seg hvis det skal ligge over natten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førStort sett det meste holder seg over natta i kjøleskapet. |
![]() |
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førOg så fins det jo veldig mange sånne småbokser man kan sende med ved siden av brødskive, da trenger det jo ikke ligge i kjøleskapet engang. Leverpostei, makrell i tomat, kaviar …
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førVi lager alle 6 matpakker om kvelden /natta hele uka. Gutta har ofte posjonspakninger med levrpostei, kaviar ol. Grønt får de i ørsmå bokser ved siden av.
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førHer lages alltid matpakker kvelden før. Så lenge grønnsaker blir pakket for seg (i aluminiumsfolie for eksempel), man passer på at brødet er helt ferskt når man smører det og man ikke bruker knekkebrød, synes jeg aldri det er noe problem. Og jeg er veldig kresen.
![]() |
#10 |
♡
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førGodt å høre at det funker, selv for de kresne.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden før:følger med:
![]() |
#12 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førMatpakker smøres kvelden før i dette huset også. Noe annet er umulig. Frukt legges oppi om morgenen. Grønnsaker pakkes for seg.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førHer lages matpakkene om kvelden. Syltetøy er vel omtrent det eneste jeg ikke bruker på brødmaten.
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førKan du ikke bare stå opp litt før? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førLager matpakken så ofte vi gidder kvelden i forveien. Skinkeost, leverpostei, fårepølse... Frukt tar vi med oss hele, for det blir lagt i en stor pott i barnehagen. Bruker frosne skiver som tiner sent i kjøleskapet.
![]() |
#18 |
Hvor: østfold
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden førAaaah, nå gikk det et lys opp for meg blei litt forundra trodde ikke egentlig at det ville være så mange som syntes det var helt greit å sende med ungene gammle matpakker, så skjønnte jeg at det gjaldt fra kvelden før ikke gammle muggbefengte svette skiver fra forgie tirdag.... kvelden før er standard her, forgie tirsdag ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Dere som lager matpakken kvelden før
Jeg gjør det.I kveld skrellet jeg gulerøtter og kuttet i staver. Jeg lager også matpakke til meg selv.Den pleier å være ganske så identisk med mellombror sin.
![]() |
![]() |
|
|