Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

ØYA av Victoria Hislop

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-08, 12:28   #1
BonusMor
Forumamatør i lære
 
BonusMor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

ØYA av Victoria Hislop

Dette er en bok jeg anbefaler på det sterkeste. Jeg leste den i fjor sommer, og skal lese den igjen i år. Virkelig en god fortelling.

Jeg anbefaler ikke ofte bøker, men denne føler jeg at jeg må gi videre.
Har gitt den i gave til alle jeg kjenner omtrent dette siste året. Den er av den typen som man bare MÅ lese ferdig, og så blir man så skuffet når den er ferdig, for da har man ikke opplevelsen til gode lenger.

Flott sommerlektyre. Kanskje ikke spesielt lettlest, men ikke videre komplisert heller.

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 14:38   #2
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Underskriver på denne!
Skal lese den på nytt denne sommeren jeg også.
Måtte rett og slett ta turen til ØYA etter å ha lest boken.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 14:40   #3
BonusMor
Forumamatør i lære
 
BonusMor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Underskriver på denne!
Skal lese den på nytt denne sommeren jeg også.
Måtte rett og slett ta turen til ØYA etter å ha lest boken.


Jeg har vært der for mange år siden. Kjente meg igjen.
Så moro at andre reagerte på samme måte! Jeg kan ikke få fullrost den boka nok.

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 14:59   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Jeg har også lest denne. Flott bok.
Har veldig lyst til å besøke øya etter å ha lest boka.
Må ta meg en tur neste gang jeg reiser til Kreta tenker jeg.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 22:23   #5
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Jeg hiver meg på anbefalingen.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 12:08   #6
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Gleder meg til å lese denne

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 13:35   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Den er sååå fin.
Kjøpte den i fjor og min mor låner den nå.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:59   #8
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Nå har jeg kommet et godt stykke ut i boka, og jeg er kjempe begeistret. Koser meg virkelig med denne boka.

Skal det komme en oppfølger tro?

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 17:40   #9
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Nå fikk jeg også lyst til å lese denne!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:56   #10
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nå fikk jeg også lyst til å lese denne!

Les den! Jeg er ferdig nå, og jeg må bare anbefale den sterkt.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 15:08   #11
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Jeg hadde tenkt å legge ut en tråd om her var noen som hadde lest "Øya". og så er her en tråd allerede. Fantastisk bra.

Jeg har nemlig vært på Spinalonga.
En fascinerende øy. Fraflyttet nå, men der står hus og omgivelser slik som de var da der bodde folk.
Vi hadde en guidet tur rundt øya, med svensk guide, og det gjorde sterkt inntrykk. Tenk at der var et helt samfunn for spedalske. Ganske mange skjebner. Der ble også født barn der, hvis jeg ikke husker feil.

Turen ut fra byen Aghios Nicolaos tar en time.
Den boka må jeg bare lese, tror jeg.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:35   #12
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Kjenner at jeg ble glad for at akkurat denne boka ligger i stua mi og venter på å bli lest

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 18:24   #13
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:08   #14
BonusMor
Forumamatør i lære
 
BonusMor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Jeg hadde tenkt å legge ut en tråd om her var noen som hadde lest "Øya". og så er her en tråd allerede. Fantastisk bra.

Jeg har nemlig vært på Spinalonga.
En fascinerende øy. Fraflyttet nå, men der står hus og omgivelser slik som de var da der bodde folk.
Vi hadde en guidet tur rundt øya, med svensk guide, og det gjorde sterkt inntrykk. Tenk at der var et helt samfunn for spedalske. Ganske mange skjebner. Der ble også født barn der, hvis jeg ikke husker feil.

Turen ut fra byen Aghios Nicolaos tar en time.
Den boka må jeg bare lese, tror jeg.

Vi dro også fra Aghios Nicolaos. Det var bare fantastisk. Stemningen på Spinalonga er helt spesiell, og dersom du har vært der så MÅ du bare lese Øya!

Når jeg så bildet som Æirill la ut ble jeg helt blank i øynene!

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 21:42   #15
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Men jeg må si at boka egentlig var skuffende. Likte den godt i begynnelsen, men så ble den mest kiosklitteratur. Intriger om kjærlighet, uten å gå særlig i dybden, men i et miljø litt utenom det vanlige. Lettlest og greit, men fort glemt her i gården tror jeg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:05   #16
darbay
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 1
darbay har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Nydelig bok!

Hvem kan anbefale en bok som ligner? Kan kanskje ikke vente noen bok som er like god, men er det noen som har anbefalinger til noe i samme "gaten"?

darbay er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:12   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Har begynt å lese den nå og den virker intressant.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:36   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Den må jeg få tak i! Skal på husmortur om et par uker, og trenger godt lesestoff!

Noen som har den, og vil selge den til meg??

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 16:59   #19
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men jeg må si at boka egentlig var skuffende. Likte den godt i begynnelsen, men så ble den mest kiosklitteratur. Intriger om kjærlighet, uten å gå særlig i dybden, men i et miljø litt utenom det vanlige. Lettlest og greit, men fort glemt her i gården tror jeg.

Jeg er enig, jeg leste den for en liten tid tilbake og jeg har allerede nesten glemt hva den handler om, ingen høydare

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 20:26   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Jeg syntes boka var nydelig helt til slutten, den ble litt feil for meg. Kan ikke forklare det noe bedre. Men frem til det stokoste jeg meg, for noen nydelig skildringer av menneker og livet!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no