|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Ordning & Reda søkes ...Nå er livet i ferd med å kjøre fra familien HønniClubby.
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 05-11-08 kl 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
lykkelig
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes...Jeg har alt i hodet. Bruker ikke kalendere. Jeg har funnet ut at bruk av kalendere gjør at hjernen sendes på rens og ikke følger med i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes...Det er mye å huske. Bare det å ha skolebarn medfører ofte mange huske-ting hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lykkelig
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes...
Ja, et gavelager liggende hjemme (det samme gjelder innpakningpapir, bånd og kort) er genialt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes...Lag en tavle/magnetvegg på kjøkkenet i størrelse STOR, med ruter til å henge opp lapper som kommer.
![]() |
#6 |
♡
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes...Jeg har middager i fryseren, fullt gaveskap til alle aldre og mobil som piper på det viktigste, ukeplanen henger på kjøleskapet og aktivitetskalenderen likeså.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...:spark:
![]() |
#8 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Supertriks: Gifte seg med en levende almanakk/organisator/strukturator som aldri glemmer noe.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Jeg melder meg inn i klubben for svimer. Sist redigert av Elisabet : 05-11-08 kl 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Mest mulig:
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...
Er vi gift?
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Kvelden før rutiner må inn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Også har skolejenta bestandig både maleforkle (sånn tynn lett sak fra IKEA med armer) og refleksvest liggende i sekken sin sånn at jeg slipper og følge med de dagene de har forming eller skal på tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Liten tavle på veggen er genialt for småbeskjeder og huskelapper. Ulempen er at lillebror liker så godt å pusse ut og tegne på den...
![]() |
#16 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Jeg har alt i hodet. Leser ukeplanen hver dag. Vi har ikke noe oppslagstavle (det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi vi ikke har plass/ vi har gipsvegger og opphengingsvegreing). Ukeplanen ligger i podens postmappe. Jeg er utrolig rotete, men husker utrolig nok det meste som ligger under mitt ansvarsområde. Som substitutt til oppslagstavlen har jeg kjøpt 4 hvite små flettesker (en til hvert familiemedlem) fra Ikea der jeg legger lapper som hører til hver enkelt person inn.
![]() |
#17 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Vi handlar for heile veka kvar fredag. Då har vi fersk og god mat til helga, og litt meir kvardagsmat resten av veka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Denne må jeg definitivt følge med på. :medsvime: |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ordning & Reda søkes...
Ja, kvelden før-rutiner er nok litt av løsningen for dere, vil jeg tro. Lage matpakker, legge fram klær, pakke skolesekker, sjekke ukeplan, aktiviteter, bursdager etc. Vi har en stor whiteboardtavle i gangen, der jeg henger opp alt pluss en kalender, så tar jeg en kikk flere ganger i uka. Ordner alltid gaver på lørdager eller sene kvelder på senteret, de er jo som regel i helgene. Men det vil jo alltid være perioder som er mer stress og pes enn andre, og det vil alltid skje at noe glipper, som regel er det ikke verdens undergang. Bare for MOR.
![]() |
#20 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordning & Reda søkes ...Jeg lider av "god-tid-syndromet". Glemmer sjelden ting vi må/skal, men det som må gjøres blir alltid gjort i siste liten. Dårlige rutiner er altså en kjent sak
![]() |
|
|