Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge er det greit for en 13-åring å være ute?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 10:00   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hvor lenge er det greit for en 13-åring å være ute?

Altså, min 13 åring er invitert i bursdag i kveld. Den varer fra 19-22. Det er torsdag og skole i morgen.

Er det bare meg som syns dette var horribelt klokkeslett på en skolekveld?

Hun pleier jo å være i seng mellom 2130 og 2230.

Kanskje jeg bare er ekstra streng, men jeg reagerer ihvertfall veldig på varigheten på bursdagen.
Kunne den ikke heller vært fra 17-20 liksom?

Hva mener dere?

PS. Hun får lov å gå altså.. jeg er bare ute etter å finne ut om det er kun meg som er helt på jordet her som syns dette ble veldig feil.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:03   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det greit for en 13 åring å være ute?

Jeg syns ikke det var horribelt. Litt sent kanskje, det hadde vært greiere med 21, men jeg hadde ikke reagert spesielt på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:05   #3
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun rekker å være i seng til 22.30 da, og dessuten er det torsdag. Nesten helg.

Gammel 30-10-08, 10:06   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hun harblitt invitert i flere bursdag som varer så lenge før, men da har det vært fredager eller lørdager. Da reageer jeg ikke. Men en torsdag hvor de skal opp tidlig dagen etter, det syns jeg blir litt feil.
Hun er da hjemme kvart over ti, skal avklimatiseres, muligens ha kveldsmat, stelle seg.. og siden hun er en somler på badet, så er hun vel i seng og klar til å sove ca halv tolv.

Er det normalt tidspunkt for 13-åringer?

Gammel 30-10-08, 10:06   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Hun rekker å være i seng til 22.30 da, og dessuten er det torsdag. Nesten helg.

Hun rekker på ingen måte å være i seng til halv elleve..

You don't know my girl...

Gammel 30-10-08, 10:07   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Midt i uka synes jeg det var sent å ha arrangement til klokka ti før 13-åringer. :streng:
Klokka ni hadde vært så mye bedre.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:10   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det var sent, selv om jeg ikke har noen preferanser og heller ingen tennåring i huset.

Gammel 30-10-08, 10:10   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hun rekker på ingen måte å være i seng til halv elleve..

You don't know my girl...

Jeg har og 13-åring.
*bursdag til 22
*hjemme 22:20 (vi måtte bare prate litt, den og den somlet osv)
*muligens ferdig spist og stelt til 23:20 hvis vi maser skikkelig
*da blir det nok under dyna 23:30 - tidligst
*og soving rundt midnatt
*og ikke minst dødstrøtt morgenen etterpå, sur og tverr

Gammel 30-10-08, 10:12   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå har ikke jeg 13-åringer, men jeg har vært 13 en gang i tiden selv. Jeg var ofte ute til 22 midt i uka. Jeg gikk på ungdomsklubb midt i uka og når jeg syklet hjem var jeg sjeldent hjemme før 22.

Men altså.. Kveldsmat etter bursdagsselskap?

Det var sånn i tilfelle, tviler på at hun er sulten altså... men gudene skal vite at 13 år gamle jenter er flinke til å drøye tida for å få være lengre oppe...
Jeg kan ikke nekte henne mat vet du.

Gammel 30-10-08, 10:12   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det ikke gjør noe om en 13-åring får en time mindre søvn enn vanlig en gang iblant.

Jeg synes derimot det er et problem om store barn/de yngste tenåringene legger seg 23-24 hver kveld (og det er det faktisk endel som gjør) - men det er en helt annen sak. :avsporer:

Gammel 30-10-08, 10:13   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså.. Kveldsmat etter bursdagsselskap?

En 13-åring likte nok ikke maten i bursdagen og er derfor sulten når h*n kommer hjem.
Kveldsmat er viktig for 13-åringer, spesielt hvis det resulterer i at de kan være oppe lenger og bruke tiden til å småspise litt mellom skravlinga. De har jo en million ting å ta opp etter leggetid.
13-åringer er ti ganger verre enn 5-åringer.

Gammel 30-10-08, 10:13   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg har og 13-åring.
*bursdag til 22
*hjemme 22:20 (vi måtte bare prate litt, den og den somlet osv)
*muligens ferdig spist og stelt til 23:20 hvis vi maser skikkelig
*da blir det nok under dyna 23:30 - tidligst
*og soving rundt midnatt
*og ikke minst dødstrøtt morgenen etterpå, sur og tverr

Nettopp!
Det var det jeg mente!
Sånn blir det definitivt her hos oss i kveld.

Det hjelper ikke at hun skal på Håndball tur til Kristiansand i morgen, for d gleder hun seg sånn at det ikke hjelper på å få sove tidlig..

Gammel 30-10-08, 10:14   #13
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

En 13-åring likte nok ikke maten i bursdagen og er derfor sulten når h*n kommer hjem.
Kveldsmat er viktig for 13-åringer, spesielt hvis det resulterer i at de kan være oppe lenger og bruke tiden til å småspise litt mellom skravlinga. De har jo en million ting å ta opp etter leggetid.
13-åringer er ti ganger verre enn 5-åringer.

Har vi samme unge?

Gammel 30-10-08, 10:15   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tenker at det ikke gjør noe om en 13-åring får en time mindre søvn enn vanlig en gang iblant.

Jeg synes derimot det er et problem om store barn/de yngste tenåringene legger seg 23-24 hver kveld (og det er det faktisk endel som gjør) - men det er en helt annen sak. :avsporer:

Det er sant, men litt av problemet mitt akkurat i dag er at hun skal på tur med håndballen i helga, ergo blir det sene kvelder 4 kvelder på rad (de kommer sent hjem på søndag).
Jeg sitter da igjen med en sur og gretten tenåring på mandag.
Festlig...

Gammel 30-10-08, 10:17   #15
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er alt for sent. Har straks 12-åring.
I helgen blir det noe annet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:22   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Har vi samme unge?

Dæsken.
Hvis du sender henne bort på helgesamvær og opp flere dager i uka, og gjerne enda litt til så er det mulig at det er samma ungen ja.
Men da vet du i alle fall at det er her hun er i helgene og at vi er like strenge.
Eh, nei. Spiller ikke håndball. Hm.

Gammel 30-10-08, 10:45   #17
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge dette ikke er en vane, synes jeg ikke det er sent. Noen ganger gjør det vel ikke noe å være litt trøtt?
Jeg tror foreldre synes dette er mer pes enn det ikke er bra for ungen, liksom.

Gammel 30-10-08, 10:54   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var litt i overkant sent på en hverdag. :har også somlete barn som blir drittunger med for lite søvn:

Gammel 30-10-08, 10:56   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ingen trettenåring, men bursdag til kl 22 på en torsdag skjer vel ikke hver uke, og foreldrene til den andre kan jo ikke vite at du sender din unge på helgetur så det blir mye sent på rad. De har vel tenkt at for en gang skyld så er det ok, siden det er bursdag og dagen før helg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:10   #20
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Min 13 åring har trening til 21 hver mandag, jeg syns faktisk det er sent nok jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.