|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Se oss av Amal Adenhttp://www.document.no/2008/08/-_nor...kun_hvite.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Se oss av Amal AdenNja, jeg må innrømme at jeg har litt lyst til å lese den hehe. Samtidig er jeg redd for å bli provosert
![]() |
#5 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Se oss av Amal AdenOg her er et innlegg av forfatteren som spør hvorfor regjereingen har vært taus i debatten |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Se oss av Amal Aden
Hun beskriver vel hvordan de somaliske jentene kan bli behandlet, se noen av linkene. Jeg er ganske sjokkert, men når jeg vet at de samme folka gjerne omskjærer døtrene sine blir jeg vel ikke så sjokkert likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
Spørsmålet er vel om det er lov å si at en ikke liker den gjengse somaliske kulturen uten å bli kalt rasist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Se oss av Amal AdenJo jeg vet at hun i prinsippet skriver hvordan somaliske jenter/barn blir behandlet, I know that, men jeg lurte på om hun skriver masse ræl om islam og legger islam til grunn uten at noen får forsvart/forklart islam.
![]() |
#9 |
rakkarpus
|
Jeg har hørt de 3 første opplesningsepisodene på P2, og kan ikke huske at hun sier så mye om islam, men mest om hvordan de behandler jenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Se oss av Amal AdenOk. Jeg får ikke hørt noe på denne PCen, etter at Sofiane mistet den i gulvet, får den ikke kontakt med høytalerne.
![]() |
#11 |
Skrekkøgle
|
Blandt somaliske kvinner har jeg aldri hatt ett problem med å kunne si at det er ting ved deres kultur jeg er uenig i eller nødvendigis ikke liker. Jeg kan si at "jaja, den kulturen deres" og le litt oppgitt, og de har aldri noe problem med det, og vi er gode venner enda.
![]() |
#14 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Se oss av Amal AdenNår det blir "avdekket" (jeg visste ikke at det generelt var så ille å være somalisk jente) at en gruppe barn blir behandlet sånn ville jeg synes det var naturlig at barneminsiteren sa noe om det ja, og sa hvordan de ville prøve å forhindre dette. Hvis dette var en gruppe etnisk norske jenter tror jeg feks barnevernet hadde grepet inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|