|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Argumenter mot neglelakk for småjenter?For jeg kjenner at jeg egentlig ikke har noen, og da føles det kjipt å si nei på prinsippielt grunnlag... Det er mange i barnehagen som har det i blant og det har blitt nevnt med lengsel i stemmen. Jenta maser ikke, og har godtatt at hun skal få det når hun blir stor, men i dag så jeg det laaange og såre blikket hun sendte venninnen som fikk masse skryt for neglelakk i dag i barnehagen. Lillepjuska mi som finner seg i det jeg har bestemt, men likevel ønsker seg veldig...
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg er spent på svarene her kjenner jeg. Vesla har hatt på neglelakk nå og da nettopp fordi jeg ikke helt kan se hvorfor hun ikke skal få lov. Ikke hele tiden så klart, men innimellom når hun ser at jeg tar på eller hun kommer på at hun har lyst, så har hun fått både på fingre og tær.
![]() |
#3 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Har ingen argumenter verken for eller mot neglelakk.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ingen motforestillinger mot neglelakk på barn. Så lenge de ikke spiser på fingrene sine så er det helt greit.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har egentlig ikke hatt noen god grunn. Bare en sånn "det gjør man da ikke". Og sånne grunner liker jeg ikke.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ingen motforestillinger mot dette, så snuppa har til tider neglelakk. Det er mest hun og bestemor som gjør dette, men jeg har ikke noe mot det. Det hender faktisk at de får neglelakk i barnehagen også. Greit for meg.
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Poden bruker neglelakk. Eller; bruker og bruker.
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ingen motforestillinger, og mine jenter har fått ha på seg neglelakk et par ganger. Lys rosa, annet makter jeg ikke se på små jenter. Min erfaring er at lengselen og maset blir utrolig mye mindre straks de har fått lov å "oppleve" det en gang eller to, så bare den grunnen er jo en god grunn i mine øyne...
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt jeg. Mormor pynter dukka si med neglelakk når hun er der på overnatting og jeg kan liksom ikke si noe på det. Litt dumt er det at hun fortsatt sitter med fingrene i munnen til tider. |
![]() |
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?"Stor" er jo forresten heldigvis et relativt begrep. Tenk så fornøyd hun blir, både negelakk og "stor-stempel" på en dag!
![]() |
![]() |
#11 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg ser ikke noe galt i det. De har til og med fått kjøpe seg en neglelakk hver en gang, i "barnefarger", men jeg måtte gjemme den for da griset de rundt med den som gale. Tror jeg hadde synes det var litt rart om det var veldig voksne farger, men rosa, lilla, blå og grønn neglelakk i herlig forening synes jeg bare er artig, særlig når de føler seg såååååå fiiiine
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har latt Frøkna få neglelakk noen få ganger (noe som har redusert maset om det til et minimum, noe som igjen er et argument for |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helt konge
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg klarer ikke å hoste opp noen brukbare argumenter mot. Mine jenter, fem og tre år gamle, har fikk neglelakk på i sommer. Det er den eneste tiden på året jeg bruker det (på tærne) og da måtte de også få. SÅ stolte og fornøyde som de var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Audacious
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Neglelakk er sminke. Småjenter bruker ikke sminke i barnehagen eller på skolen. Jeg ville ikke tatt på jenta neglelakk like lite som jeg ville ha sendt henne i barnehagen med mascara og eyeliner.
![]() |
#15 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Så vidt jeg vet kan neglelakk inneholde ftalater, så hvis man trenger et argument for å ikke la småbarn bruke det, har man ett her. Dere kan lese mer om det på Grønn Hverdag: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1438 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?:noterer seg at hun er den eneste med neglelakk-gutt så langt i diskusjonen:
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Denne kampen valgte jeg å ikke kjempe. Minstejenten har fått neglelakk på, og synes hun er kjempefin.
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Hun spiser aldri på fingrene, egentlig. Nesetippen, derimot... :ikke bruke pudder:
![]() |
#20 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg må innrømme at dette har jeg ikke tenkt på. Men det er sjeldent de har neglelakk på, som oftest er det på tærne og de får de ikke inn i gapet lenger. De få gangene de har det på, så får de heller tåle risikoen. I forhold til alle de gangene de har gnaget ikeamalingen av sengen, sleiket og tygget på alt fra hårstrikk, barbiebein, vinduer og annet pøkk som de får det for seg å nafse på, så tar jeg ikke litt neglelakk med ftalater så tungt *lat og domm mamma*
![]() |
|
|