Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er den verste konsulent-bullshit-lingoen du noengang har hørt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-08, 13:26   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er den verste konsulent-bullshit-lingoen du noengang har hørt?

Del den gjerne med meg - jeg lover at det skal gå til et godt formål.

(RL-eksempler, helst. Utbroder GJERNE med anledning og sted, etc., på PM)

Gammel 16-10-08, 19:23   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er den verste konsulent-bullshit-lingoen du noengang har hørt?

Jeg skjønte ikke spørsmålet.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 19:26   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg skjønte ikke spørsmålet.

Ikke jeg heller.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 19:54   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, kjære du, det vil du ikke vite. Men jeg kan si såpass at det var ting min første arbeidsgiver gav som råd til min andre arbeidsgiver. Meget festlig.

Gammel 16-10-08, 19:57   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Åh, kjære du, det vil du ikke vite. Men jeg kan si såpass at det var ting min første arbeidsgiver gav som råd til min andre arbeidsgiver. Meget festlig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 20:01   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, du kan fnise du, som vet hva jeg snakker om.

Gammel 16-10-08, 20:03   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du kan fnise du, som vet hva jeg snakker om.

Siiii det daaah! Comeoncomeoncomeon.

Gammel 16-10-08, 20:07   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Siiii det daaah! Comeoncomeoncomeon.

Det kan bli litt vel langt, det var et kjempetykt dokument full av gode ideer og tanker som ikke akkurat var overførbart til organisasjonen. Noen hadde glemt å ta med i beregningen hvilken type mennesker som jobbet der (les: en haug med ingeniører).

Gammel 16-10-08, 20:09   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes denne illustrerer manges opplevelser med konsulent bullshit.

(Kilde: youtube.com)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 20:20   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Gammel 16-10-08, 20:24   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan bli litt vel langt, det var et kjempetykt dokument full av gode ideer og tanker som ikke akkurat var overførbart til organisasjonen. Noen hadde glemt å ta med i beregningen hvilken type mennesker som jobbet der (les: en haug med ingeniører).

@Maz:

@Adrienne: Har du lest Bellwether av Connie Willis? Den er kjempebra og er en morsom liten bok om bullshit og sånt i TechTech Technology-verden.
Der er det en dame som har skjønt alt av sånn lingo og skriver opp de samme 5 punktene hver gang Management ønsker svar på noe, alt fra hvordan man får bedre arbeidsmiljø til hvordan firmaet kan vinne priser:

Optimize potentials
Facilitate empowerment
Implement visioning
Strategize priorities
Augment core structures

Og det funker! En gang jeg var på møte skulle alle deltakerne skrive ned to punkter som var viktige når det gjaldt merkantile funksjoner og da skrev jeg,

Styrk kjernefunksjoner
Optimaliser potensialet

Og lederen sa "Se, her har Esme et par veldig gode poenger".

Gammel 16-10-08, 20:27   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Esme:
Nå fikk du meg til å mimre tilbake til palm pilot og "buzzword bingo".

Vi skrev en liste med slike utsagn, og krysset dem av som de kom. Fikk slike møter/ foredrag til å bli mye morsommere. Også så vi jo ut som vi noterte flittig.

:mimre:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 20:39   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, jeg må huske bullshit-bingo neste gang jeg er på et enerverende powerpointforedrag. Glemmer det alltid når jeg sitter der og gremmes.

Gammel 16-10-08, 20:41   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

av Esme. Fantastisk. Jeg må få lest den boken snart så beholder jeg kanskje jobben.

Gammel 16-10-08, 20:45   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Maz: det var et godt tips.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 20:58   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt favorittord er i hvert fall derekruttering.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 21:00   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Derekruttering?

Gammel 16-10-08, 21:05   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mitt favorittord er i hvert fall derekruttering.

"Coache ut" er også et fint uttrykk for det samme.

Ellers tror jeg min favoritt er "å outsource ledelsen".

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 21:40   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Synergieffekter" hadde jeg insistert på å ha med i mitt pisspreikbingobrett. Da er man garantert et kryss.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 21:56   #20
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Har lav Konsulentbullshittoleranse, og går ikke av veien for å fake et anfall av byllepest for å komme unna hvis noen:
* Bruker ordet "synergieffekter" uten å ha en likning ved siden av
* Anbefaler å generere konseptutvikling
* Skal opprette en fokusgruppe

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.