Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mims hellebrød, mulig å bake mindre grovt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 09:50   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Mims hellebrød, mulig å bake mindre grovt?

Er det mulig å bake det hellebrødet med større andel hvetemel? Eller må deigen bli fastere / knas etter forheving da?
Jeg likte brødet kjempegodt slik det er, men det ble nok litt for grovt for 2 åringen...

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:57   #2
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mims hellebrød, mulig å bake mindre grovt?

Oi.

Jeg lover å ikke gjøre hellebrødet mindre grovt. 2 åringen liker det nå.

Gammel 22-09-08, 15:07   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Oi.

Jeg lover å ikke gjøre hellebrødet mindre grovt. 2 åringen liker det nå.

Utrolig hvor lite kresne de blir etter tre dager uten mat.

Gammel 22-09-08, 15:11   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, ikke noe problem. Du kan også velge sammalt mel, men de fine variantene. Helios sine sammaltmel-varianter og 4-kornsbakemelet er finere malt enn mye av den "sagflisen" man får kjøpt i vanlige butikker.

Frø og sånn kan du kjøre til mel i foodprocessoren med kniv. Da får du alle næringsstoffene og samtidig et brød som småtasser liker.

Gammel 22-09-08, 15:40   #5
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Thanks Mim! Har bakt med 4 korns bakermelet fra Helios, men klemt rug var de utsolgt for, så da ble det sagflis fra butikken istede.
Korn er ikke noe problem for poden, det spiser han som bare det.
Jeg skal prøve å gjøre det bare bittelitt mindre grovt, for han spiser igrunnen det meste av all mat.

Og så sendte jeg mail til matportalen for å forhøre meg om det virkelig er slik at småbarn ikke bør spise så grovt. Fikk svar om at alle, også små barn bør spise brød hvor grovt mel utgjør over halvparten av melinnholdet. Men at jeg burde være forsiktig med solsikkekjerner, siden de inneholder en relativt høy andel tungmetall (kadmium). Har kjøpt økologiske kjerner, men er usikker på om de da er uten dette tungmetallet...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.