Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lydbøker for snart skolebarn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-08, 16:19   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lydbøker for snart skolebarn

Herremannen har lydbøker fra Go'boken (Sandvik) som inneholder bok og CD. Hver bok er om et spesielt tema som kroppen, småkryp, dinosaurer, romet osv. Det er noen figurer som reiser rundt og oppdager og lærer nye ting. Han elsker disse bøkene og kan sitte og lytte på en etter en. Jeg tror at han liker det å kunne følge med i boken samtidig som han hører noen snakke engasjert og det at han lærer ting. Han liker å lære og oppdage ting.

Finnes det noen flere lignende bøker med CD for en nysgjerrig gutt som går siste året i barnehagen?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:25   #2
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker for snart skolebarn

Er forresten den serien bra? Jeg har vurdert den for storebror som går i 1 klasse.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 15:48   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannen elsker disse bøkene. De er informative (men det er jo ikke fakta på fakta) samtidig som det er en historie. Hvis du vil så kan jeg gjerne scanne litt og maile til deg så at du får se.

Gammel 01-09-08, 15:57   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Herremannen elsker disse bøkene. De er informative (men det er jo ikke fakta på fakta) samtidig som det er en historie. Hvis du vil så kan jeg gjerne scanne litt og maile til deg så at du får se.

Det hadde vært strålende om du kunne gjøre det! Er lydbokdelen bra?

Gammel 01-09-08, 15:59   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det hadde vært strålende om du kunne gjøre det! Er lydbokdelen bra?

Ja, lydbokdelen er bra (uten at jeg har så stor erfaring med lydbøker for barn). Det er en skuespiller som har innlevelse og hyggelig stemme. Send meg mail per prikk eller PM så sender jeg en av dagene i uken.

Gammel 01-09-08, 16:09   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Prikk sendt!

Gammel 01-09-08, 21:01   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn elsker også disse bøkene/lydbøkene. Hun går nå siste året i barnehagen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 09:06   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg fikk ikke med meg en av bøkene til jobben i dag så jeg får ikke scannet i dag. Når jeg har gjort det sender jeg over og så får du se om det kan passe så at gutten din ikke er for stor.

Gammel 02-09-08, 09:30   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Disse bøkene ELSKER guttene mine også! De hører på de hver dag, og kan stolt fortelle hva de røde og hvite blodcellene gjør, hva en diploducus spiser, hvordan småkryp lever osv. De er verdt hver krone! Guttene gleder seg virkelig til ny pakke en gang i mnd.

Bli med Klara, Rosa, Bambus og Ville på eventyr!
Mine første fakta er bokserie laget for barn fra 4 år! Her kan barnet lære om verdensrommet, om livet i havet, om regnskogen og mye mer!

Hver bok i serien handler om et nytt tema, og for å engasjere små barn har vi valgt å gjøre dette på en ny måte – gjennom morsomme og underholdende fortellinger i stedet for tradisjonelle lærebøker.
Mine første fakta består av:

• 20 bøker med fengende, fargerike fortellinger
  • 20 lydbøker og flott kjenningsmelodi på CD
  • Med nebb og klør – et fabelaktig kunnskapsspill for hele familien
  • 24 nye spørsmålskort i hver pakke
  • Et nettspill hvor barnet kan øve seg på spørsmålene.
  • Ut på tur - En flott musikkvideo.
  • Du store verden! – inspirasjon for den voksne
  • Et flott hurtigsvarspremie.
I den forrige barnehagen guttene var i vant en av mødrene hele serien som hun gav til barnehagen og dermed var guttene hekta. De gleder seg til hver pakke. Den inneholder en bok, en lydbok og kort til spillet som kommer i den første pakken. Det har vi spilt mye, både på brettspill og på internett. Jeg er overrasket over hvor mange svar guttene kan.

Pakken koster bare 179 i mnd. Ikke ille.

Nå det gjelder andre lydbøker så anbefaler jeg å ta en tur på biblioteket. Vi er der en gang i uka og låner alt fra bøker, lydbøker og DVDer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.