Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp - smult på klærne, er de ødelagt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 17:32   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp - smult på klærne, er de ødelagt?

Min mann () klarte å velte frityrgryten vår på tirsdag, og tørket opp all frityroljen med 3-4 håndklær, kastet dem inn i vaskemaskinen sammen med andre klær som lå der og satte på maskinen.

Nå lukter ALLE klærne gatekjøkken, og jeg har vasket dem 5 ganger rett etter hverandre, med doble doser vaskepulver, mykner med duft osv, men det nytter ikke. Må alle de skjønne barneklærne kastes??

Er det noe jeg kan ha i maskinen for å få bort lukta eller er løpet kjørt? MANNFOLK!!!

Gammel 16-11-06, 18:18   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - smult på klærne, er de ødelagt?

Du kan jo forsøke å bløtlegge det i zalo en stund og ha dem i vaskemaskinen en gang til.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:34   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, det kan jeg prøve.

Gammel 16-11-06, 19:41   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sjokkrosa Ajaxflaske som heter noe sånt som Professional eller noe sånt reddet meg med noe tilsvarende. Trodde det produktet var til komfyrer og sånt, fordi det har veldig kraftig fettløsende egneskaper. Men det stod bakpå at man kunne bruker det som fettflekkfjerne på klær, og det funket! Men siden du hadde det på alt tror jeg at jeg ville pøst en halv eller hel flaske av stoffet rett i maskinen. Hva har du å tape?

Den til høyre.

veldig kraftig fettløsende egneskaper... hm... kanskje jeg skal ta en slurk eller to?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:44   #5
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan også prøve å legge de i en sterk eddikblanding.
Når jeg har en klesvask som ikke lukter noe godt, så bruker jeg eddik som skyllemiddel.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:51   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

veldig kraftig fettløsende egneskaper... hm... kanskje jeg skal ta en slurk eller to?

Tuusen takk for hjelpen, hva skulle jeg gjort uten dere!!

Gammel 16-11-06, 20:05   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasket en bukse som var neddynket i bensin i vår vaskemaskin en gang. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte vaske de samme klærne for å få ut lukta, men det gikk iallefall bort til slutt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:07   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Du kan også prøve å legge de i en sterk eddikblanding.
Når jeg har en klesvask som ikke lukter noe godt, så bruker jeg eddik som skyllemiddel.

Ja, eddik har jeg hørt om også.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.