Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor får jeg tak i en stor lekediamant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-08, 17:25   #1
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor får jeg tak i en stor lekediamant?

I serien av "spørsmål man aldri trodde man skulle behøve å stille" er turen kommet til lekediamanter.
Storebror er veldig opptatt av Sabeltann og skattekister og den slags, og hans aller høyeste ønske i hele verden (direkte sitat) er en ekte, kjempestor diamant.

Det kan han selvsagt ikke få, men kan det tenkes at det finnes uekte saker i glass eller plast, tro? Den må være ganske stor, omtrent sånn som de har i Sabeltannfilmene.

Han skal skrive til julenissen og ønske seg det, men jeg har en følelse av at vi ikke kan overlate dette til nissen.

Noen som vet noe?
Det holder ikke med små plastgreier man får på knappebutikker, altså.
:har prøvd:

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 17:29   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg tak i en stor lekediamant?

MIn pyntediamant er ganske stor (ikke svær altså, diameter som et telys) og kjøpt på Neste Stopp, Kremmerhuset.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 17:31   #3
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte på det samme som Karamell. Sånne interiørbutikker som har lys, servietter, noe møbler osv. Sånne litt fancy ting-og-tang-butikker.

Gammel 13-08-08, 21:46   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den magiske diamant, kanskje? Guttungen her i huset ønsker seg ingenting i verden så høyt som den magiske diamant. De har solgt den i Sabeltanns verden før, så den burde finnes å få kjøpt brukt et sted!

Gammel 13-08-08, 21:53   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interiørbutikker er nok tingen. Eller geologisk museum. På naturhistorisk museum i Bergen har de noen digre bergkrystaller som ikke koster all verden.

Gammel 13-08-08, 21:59   #6
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Teknisk museum i Oslo selger alle mulige natursteiner. Du finner sikkert noen som ligner på en diamant.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 22:08   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å høre med en glassblåser/glassverk om du kan få bestille en klump med glass til en grei pris?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 22:09   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ring en av glassblåserne på Frysja.

Gammel 13-08-08, 22:35   #9
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med Glitter? Her er det stadig vekk folk som kaster gamle lysekroner, så gutta har sikret seg "diamanter" flere ganger. (Vi har komprimatorbil som kjører igjennom to ganger i året, og da setter folk ut mye rart til kasting.)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 08:22   #10
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jøye meg, her var det mange gode tips!
Tusen takk, nå vet jeg hvor jeg skal begynne jakten på den (forsvunne) store diamanten.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 08:34   #11
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På en liten interiørbutikk i nærheten her selger de nøkkelringer som er som en stor diamantring, hvis det kunne ha vært noe.

Tror den er noe som denne, men den er kanskje ikke stor nok? (Hmmm - kanskje jeg "trenger" en sånn selv )

Gammel 14-08-08, 08:37   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den i kapteinsabeltannfilmene er jo gigantisk...

Kan jo tenkes at standard har noe sånt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 08:46   #13
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Podens mormor kjøpte noen diamanter på Black&White. Siden det var rett før konfirmasjonssesongen, hadde de diamanter i blått, rosa og hvitt. Betjeningen hadde sagt at diamantene var populære til alle sjørøverfans.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:07   #14
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

12 cm diamant, veier 0,9 kg:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...BSI%26otn%3D12

Gammel 14-08-08, 09:10   #15
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finnes det ikke gardinstenger med diamanter på endene kanskje?

Gammel 14-08-08, 09:27   #16
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sett med 6 forskjellige farger, 80 mm/350 gram: http://cgi.ebay.de/Feng-Shui-Kristal...6.c0.m14.l1318

Gammel 14-08-08, 12:32   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Hvis du virkelig vil klinke til - 22 cm, 4.5 kg: http://cgi.ebay.de/Raritaet-Edler-Kr...6.c0.m14.l1318

Gammel 14-08-08, 13:33   #18
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

I Kaptein Sabeltanns verden i Dyreparken . Godt mulig at de har de i lekebutikker også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:17   #19
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

I Kaptein Sabeltanns verden i Dyreparken . Godt mulig at de har de i lekebutikker også.

De selger den ikke i Dyreparken lenger. Spurte der for noen få uker siden.

Gammel 14-08-08, 17:59   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant ingen stor diamant i Kapten Sabeltanns verden i sommer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.