|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Politiet vil peke ut problembarn i barnehagenhttp://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1130323.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Politiet vil peke ut problembarn i barnehagenEnig med deg, Maz. Jeg fyrte meg også opp over overskrifta da jeg leste denne i går, men så viste det seg jo bare at de ønsket at de som jobber i skole og barnehage skal være flinkere til å melde opp saker til BFT når det er grunn til bekymring. Mange som trenger ekstra hjelp, og som med den ekstra hjelpa nettopp ikke vil ende opp i kriminalstatistikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Politiet vil peke ut problembarn i barnehagenFør jeg har lest artikkelen: Jeg har hatt en elev som jeg var sikker på at en gang kom til å bli dømt for blind vold. Eleven var skummel og kunne plutselig klikke. Eleven fikk etterhvert hjelp og ble en helt annen.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politiet vil peke ut problembarn i barnehagen
Kanskje det er på tide å tenke anderledes og mer tverrfaglig når det gjelder å få hjulpet slike barn? Selv jeg ser nødvendigheten av litt sikkerhetsmekanismer her som jo gjør ting mer tungrodd, men samfunnet som helhet ville vel tjene på forebygging av denne art. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Politiet vil peke ut problembarn i barnehagenOverskriften var jo helt på trynet, men det viser seg jo veldig ofte at barn som havner på skråplanet har hatt atferdsvansker allerde i tidlige barneår. De som jobber i barnehage må være mye flinkere til å melde til barnevernet, det har de faktisk PLIKT til. Det er ikke så lenge siden jeg havnet i heftig diskusjon med en venninde som jobber i barnehage. Hun fortalte de har en policy på IKKE å kontakte barnevernet når de har barn de mistenker lider hjemme. Dette fordi det koster altfor mye ressurser for barnehagen.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Politiet vil peke ut problembarn i barnehagenHjeper så lite å finne fram til "problembarnene" når det er liten vilje til å gjøre noe med det.
![]() |
|
|