|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvis jeg var hiv-positiv ...ville du invitere meg hjem? Sist redigert av Maz : 10-08-08 kl 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Ja om det var en person jeg kjente godt og stolte på. Ikke noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Det ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med. Jeg er faktisk overrasket over at dette fortsatt er et tema.Jeg trodde alle var klar over at HIV ikke smitter ved vanlig sosial omgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Mette Marit hadde jeg ikke invitert hjem, no matter what.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Ingen problemer. Trente kampsport og hadde sosial omgang med en hivpositiv på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet og det var også helt uproblematisk. Det ble fulgt standard blodprosedyrer ifht. han som til alle andre som kom til å blø på mattene (vanlig desinfeksjon).
![]() |
#6 |
Pauset
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Dere sier det er alment kjent, men er det virkelig det når de sier det er tøffere å leve med HIV nå enn for 20 år siden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Til nå har jeg, som jeg vet om, bare kjent en hiv-smittet person i livet mitt. Jeg hadde overhodet ikke noe problem med å omgås henne på lik linje som jeg omgås andre mennesker. Jeg ville heller ikke hatt betenkeligheter med at hun passet barnet mitt, da hun var en strålende mor for sitt barn.
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Jeg har selvsagt ingen kvaler når det gjelder å invitere mennesker med HIV inn i mitt hjem, men jeg må selvsagt kjenne vedkommende mer enn godt når det er snakk om barnevakt for mine barn, så er han eller hun en drittsekk spiller evt. sykdommer ingen rolle.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Helt ærlig vet jeg med 100% sikkerhet at det ikke ville blitt noe problem om en omgangsvenn fikk hiv. Jeg fins ikke redd for smitte på mine egne eller mine barns vegne ved normal omgang med en hiv smittet person. Hadde en gang to stk i familien som var hiv smittet og at jeg må ærlig innrømme at jeg tenkte ikke over det når de dullet med babyen min. Det smitter da ikke så lett.
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å omgås en hivpositiv som venn. Seksuell omgang hadde jeg nok ikke dristet meg til, selv med prevensjon. Jeg har hatt en del med hivpositive å gjøre i jobben min, men har ikke venner i privat nettverk med hiv. Ikke som jeg vet om iallefall.
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Jeg tror nok at det er mange fordommer mot folk som får hiv og at mange har en formening om at de må leve et dårligere liv for å pådra seg sykdommen, men for de fleste er det bare uflaks eller en kjip partner som ikke informerer om sykdommen før folk er intime.
![]() |
#15 |
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Det ville jeg nok ikke hatt de store betenkeligheter med, nei, men her i gården er dette foreløpig helt hypotetisk. Og selvfølgelig vet man aldri helt sikkert hvordan man vil reagere i en gitt situasjon.
Ja, hva er dette egentlig?
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Mange Hiv positive opplever å få eget bestikk, eget i et som ikke blandes sammen det andre, og enten kastes eller kokes etter bruk. Det triste er at dette ikke er vandrehistorier fra 80 tallet, men virkeligheten i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Det skal så utrolig mye til for å bli smittet ved "normal" omgang, så ja - du hadde vært hjertelig velkommen hjem til oss. |
![]() |
![]() |
#18 |
trenger lading
|
Dette tror jeg også er en stor del av problemet. Det har blitt så innprentet i oss at det er homofile og narkomane som får HIV. Mens det er langt fra sannheten.
![]() |
#20 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis jeg var hiv positiv....Jeg har aldri vært i den situasjonen du beskriver og kan derfor vanskelig si hvordan min reaksjon ville blitt. Det er ofte enkelt og si en ting når det ikke er aktuelt der og da. Når man er midt oppi en situasjon, kan man ofte reagere helt annerledes enn man ville trodd. Men skulle jeg kommet opp i den situasjonen, så TROR jeg at jeg skulle takla det greit. Kan ikke se for meg at det skulle bydd på problemer å fortsatt være omgangsvenner. Ei heller å hatt omgangsvennen som barnevakt, om det var aktuelt før den evt. diagnosen.
![]() |
|
|