Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Husker dere Spartakus/Shagma/Reisen til jordens indre?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 19:15   #1
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husker dere Spartakus/Shagma/Reisen til jordens indre?

Gjett hva jeg fant på Posten i dag???
En samledvd med hele den første sesongen på!! Åh, som jeg elsket den serien. Den kostet 400 kr, noe jeg synes var litt drøyt, men mannen smeltet av jubelropene og mine strålende øyne, så nå er vi de stolte eiere av fransk barnetv fra 80-tallet. Ble kjempeskuffa da det viste seg at den ikke var dubbet, så hele greia er på fransk, men ungene niglodde seg nå gjennom 2 episoder likevel.

Her er bilder fra Shagma for dere som ikke husker det bare ved navn:

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:16   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker dere Spartakus/Shagma/Reisen til jordens indre?

Gøyaste er jo dansen og sangen til, ehhhh bic og bac ?

Gammel 11-08-08, 19:17   #3
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nehei, piratene er mye kulere *titter bort på skjermen*

-02
-06
Gammel 11-08-08, 19:18   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Gammel 11-08-08, 19:19   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

He he. Piratane er morsomme, men dei to raringane falt eg heilt for, husker eg. Har mimra litt på youtube iblant

Gammel 11-08-08, 19:23   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mannen snakker om de hele tiden.. tror vi må få kopiere de av dere. Eller så må vi rett og slett kjøpe de.

Kan finne mannen nynnende på musikken. Selv har jeg ikke peiling på hva dere snakker om *ung og dum*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:24   #7
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jaaa, den husker jeg! Tror jeg har sunget kjenningsmelodien til alle jeg kjenner, men ingen vet hva jeg snakker om. Den serien er et riktig barndomsminne for meg, så herlig å se at andre og husker dem.

Gammel 11-08-08, 19:26   #8
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mannen snakker om de hele tiden.. tror vi må få kopiere de av dere. Eller så må vi rett og slett kjøpe de.

Kan finne mannen nynnende på musikken. Selv har jeg ikke peiling på hva dere snakker om *ung og dum*

Dere kan gjerne brenne dem, men da må dere skynde dere, for ungene riper dvd'er fortere enn noen skulle tro det var mulig,..

-02
-06
Gammel 11-08-08, 19:27   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Skal vi ta en dobbel kopi da kansje

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:30   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Husker dere Spartakus/Shagma/Reisen til jordens indre?

Ja! Vi synger sangen (på fransk selvsagt) i et ensemble jeg synger i også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:48   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Husker dere Spartakus/Shagma/Reisen til jordens indre?

Husker også. :deltar:

Gammel 11-08-08, 20:30   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker?? Jeg elsket den serien da jeg var liten og elsker den enda. Har sittet og sett litt av den på Youtube og er like forelsket den dag i dag, verdens beste tegneserie.

Jeg elsker dansen til Bic og Bac, får den ikke ut av hodet når den først har gått inn. Fant den her:

(Kilde: youtube.com)

(Kilde: youtube.com)

Jeg kunne ikke sett den på annet enn fransk, det er jo blasfemi. Men er den tekstet?

Gammel 11-08-08, 20:35   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Introsangen er jo ubeskrivelig nydelig! Husker ikke så mye mer enn det. Født på 80-tallet og fikk ikke med meg SÅ mye.

Gammel 11-08-08, 21:20   #14
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Synes introsangen var nydelig og måtte alltid få med meg denne serien, men mest pga av nettopp introen! Falt litt av husker jeg i selve serien. Litt kjedelig (kanskje jeg var litt for gammel?) tror jeg.

Gammel 11-08-08, 21:22   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Husker enda sangen ja. Tror vel det egentlig det var musikken jeg likte best ved serien.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:22   #16
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kunne ikke sett den på annet enn fransk, det er jo blasfemi. Men er den tekstet?

Jeeeez, it iz, mon ami!

-02
-06
Gammel 11-08-08, 22:16   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:mimre: Den stakkars, syke solen. Heksa Massemedium.

Gammel 12-08-08, 00:53   #18
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel ingen av dere her inne som har Chocky på dvd også??

Gammel 12-08-08, 08:23   #19
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, husker musikken og at jeg syntes de var trist og litt skummel på en gang. Piratene var jo ganske kule da

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 09:23   #20
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp husker den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.