|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
*_*
|
![]() FerieoppsummeringstrådenVet ikke om noen har startet en sånn tråd ennå, men jeg har ikke funnet noen - så jeg starter likesågodt her.
![]() |
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenJeg kan godt fortelle om vår to-ukers hjemmeferie! Kaninungen var først en uke hos Farmor utenfor byen, og storkoste seg. Så fallhøyden var jo stor når vi skulle underholde henne de to påfølgende ukene. Vi har hatt et strålende vær og gjort hyggelige ting. Vi har vært på Hovedøya (ganske slitsomt), vi har vært på Ikea (
![]() |
#3 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenVi hadde en uke hos min søster med familie. De bor på en helt annen kant av landet. Der var ungene og fedrene en tur i Bergen på Akvariet og koste seg. Etter dette var det 3 uker hjemmeferie med et besøk i Amadeusparken og besøk hos diverse besteforeldre og en tur på campingvogna til svigers. De var selv borte så vi var der alene. Av de tre ukene var storesøster hos faren sin i to uker. Så vi hadde kun et barn. Han oppførte seg til slutt som et troll. Da skulle han på ferie til Mormor og Morfar. Der var han i 4 dager. Kom hjem som en ny gutt.
![]() |
#4 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenEn uke på Gran Canaria ble ferien vår denne sommeren.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenVi var først ei uke i Oslo hos Paminafamilien. Skikkelig herlig storbyferie, med masse spennende opplevelser. Så var vi to uker i Vesterålen; familien min har et hus like ved Sortland. Flott vær hele tida. De siste to ukene har vi vært hjemme og nytt godværet her, med masse bading, sykkelturer og andre morsomme uteaktiviteter. Akkurat nå er ungene noen dager hos farmor, og så blir det nok det samme neste uke og uka etter, fram til vi begynner planleggingsdagene på skolen min onsdag.
![]() |
#6 |
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenEi uke i campingleilighet i Østersund var meget vellykket. Masse å finne på for 2-åringen og foreldrene. Så drive dank i finværet, strand, strand, plaskebasseng i hagen, strand, Munkholmen osv. Herlig, og nå er det Olavsfestdagene. Vi liker å være heime i ferien, vi, så vi har kost oss skikkelig, og enda har vi en uke igjen!
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenFørste 2 ukene med ferie vi hadde i juni var vi til Tyrkia her: http://www.ving.no/hotel/hotelMaster...OnCategoryId=1 Herlig plass for både store og små. Sist redigert av Elisabet : 02-08-08 kl 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenSelv har vi vært en uke på Sørlandet med Søsterfamilien. Stor stas for store og små, og perfekt samværsmulighet for voksne om kvelden, med mulighet til å sove lenge på skift, sitte oppe lenge, spise digg mat og alt det der.
![]() |
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenCampingturen til Elisabeth hørtes fin ut. Vi skal satse på noe lignende til neste sommer.
![]() |
#10 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenVi har vært i Uganda på besøk til min mor i sommer. Det er aller første gang både jeg og mannen min (og barna, så klart) har vært i Afrika, så vi var naturlig nok, litt ekstra spent på forhånd. Men turen var veldig vellykket, og også lærerrik både for store og små. Vi hadde to uker i hovedstaden, og så reiste vi rundt i en uke. Først til en av nasjonalparkene hvor vi fikk oppleve fantastisk natur og dyreliv. Så var vi tre dager i Lira og bestøkte et rehabiliteringssenter for barn som er drevet av en norsk kvinne og hennes mann. En utrolig sterk opplevelse, som sitter i magen enda.
![]() |
#11 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenJeg avslutter 4 ukers ferie i dag, i morgen er det jobb igjen. Men 2 av 3 barn har fortsatt (skole)ferie, så det føles litt som ferie fortsatt. Det hjelper på at ingen fritidsaktiviteter er startet opp igjen, ettermiddagene blir jo rent så avslappende da.
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: FerieoppsummeringstrådenVi har vært to uker på Alcudia, Mallorca, på Sunvingsenteret der. Deilig ferie på guttenes premisser. Deretter var vi drøyt en uke utenfor Bergen på to ulike hytter ved sjøen. Været var i Bergen begge deler, men koselig og deilig med litt barnevakt!
![]() |
|
|