Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker du jazz?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 18:22   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker du jazz?

Etter å ha tatt to paracet og sovet noen timer i dag (ja, jeg er fortsatt syk, det gikk ikke over, men kom igjen med full styrke ), så våknet jeg til svigerfar som spilte jazz. Det var heldigvis ikke den verste ADHD-jazzen, men noe midt i mellom gladjazz og ADHD-jazz. Ille nok synes jeg.

Trenger jeg si at jeg ikke egentlig er noen jazz-fan? Jeg kan tåle litt gladjazz, men alt utover det er ille. Særlig den mest kaotiske varianten som egentlig stort sett bare høres ut som bråk og kaos.

Gammel 18-07-08, 18:29   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du jazz?

Ja, jeg liker jazz.

Kaos/ADHD jazz kan jeg like om det er live og jeg er i modus, men det lytter jeg ikke til.

Den jazzen jeg er mest glad i er Miles Davis, Oscar Peterson, Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Radka Toneff, Come Shine, Silje Nedgård og den type ting - gode sangere eller instrumentalister, gjerne ballader, og litt sånn soft.

Det er en ting å være på konsert, og da kan jeg bli med på det meste også det komplette kaos, for det er utrolig nok ganske så mye system i kaoset når man ser hva som skjer, noe annet er hva man setter på i stua.

Sist redigert av Pamina : 18-07-08 kl 19:11. Årsak: kan tydeligvis ikke stave...
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 18:35   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker soft-jazz og får noia av ADHD-jazz. Fabelaktig begrep forresten.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 18:37   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jazz liker jeg, spesielt gladjazz.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 18:47   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg hater jazz (jeg og Johnny ). Blir helt gal av å høre på det.

Da jeg var inne til MR på Ullevål for et og et halvt år siden, spurte de hvilken radiokanal jeg ville høre på. - P2, svarte jeg. På vei inn i trommelen, kom jeg på at tidspunktmessig kunne det skje at jazzhalvtimen kom akkurat da. Panisk ropte jeg: - Nei! Nei, forresten, Petre, Petre.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 19:08   #6
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Ja, jeg liker jazz.

Kaos/ADHD jazz kan jeg like om det er live og jeg er i modus, men det lytter jeg ikke til.

Den jazzen jeg er mest glad i er Miles Davis, Oscar Petersen, Ella Fitzferald, Billie Holliday, Radka Toneff, Come Shine, Silje Nedgård og den type ting - gode sangere eller instrumentalister, gjerne ballader, og litt sånn soft.

Det er en ting å være på konsert, og da kan jeg bli med på det meste også det komplette kaos, for det er utrolig nok ganske så mye system i kaoset når man ser hva som skjer, noe annet er hva man setter på i stua.

Gammel 18-07-08, 20:18   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er helt grusomt.

Gammel 18-07-08, 20:21   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40-tallsjazz, gjerne i en eller annen storbandvariant, er jo helt topp. Det mer moderne slaget, ADHD-jazz om du vil, er fryktelig. Det eneste som vel er enda verre er rap. (Det er tross alt bedre å høre dyktige musikere utøve stygg musikk enn å høre på folk som ikke kan synge forsøke seg på "musikk". )

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 20:34   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei!

Gammel 18-07-08, 20:38   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg elsker soft-jazz og får noia av ADHD-jazz.

Gammel 18-07-08, 20:40   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg liker ikke jazz :grøss:

Gammel 18-07-08, 20:47   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nei, men Gnomen elsker det og danser automatisk

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 20:55   #13
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jazz er forferdelig!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 20:59   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke noen jazz-fan akkurat nei.

Gammel 18-07-08, 21:20   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare hørt jazz i Disney versjon, så erfaringen er minimal kan man si. Men jeg liker det jeg har hørt.
Fra Aristocats

og fra Jungelboka

Gammel 18-07-08, 21:30   #16
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker det meste av jazz, men jeg synes det er slitsomt å høre på kaotisk jazz (sikkert ikke så gæærnt på konsert). Og så hater jeg gladjazz. Virkelig. Jeg blir bare sur av gladjazz.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 21:34   #17
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Ja, jeg liker jazz.

Den jazzen jeg er mest glad i er Miles Davis, Oscar Peterson, Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Radka Toneff, Come Shine, Silje Nedgård og den type ting - gode sangere eller instrumentalister, gjerne ballader, og litt sånn soft.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 21:40   #18
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jazz liker jeg overhodet ikke.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 21:44   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg elsker soft-jazz og får noia av ADHD-jazz. Fabelaktig begrep forresten.

Takk. Jeg får liksom assosiasjoner til dem jeg har sett med ADHD som ikke har tatt medisinene sine, og løper vilt rundt og tar på alt, litt hit og litt dit, og halvveis dit, og så andre veien igjen, heftig og ukontrollert og kaotisk.

Gammel 18-07-08, 21:51   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg hater jazz (jeg og Johnny ). Blir helt gal av å høre på det.

Da jeg var inne til MR på Ullevål for et og et halvt år siden, spurte de hvilken radiokanal jeg ville høre på. - P2, svarte jeg. På vei inn i trommelen, kom jeg på at tidspunktmessig kunne det skje at jazzhalvtimen kom akkurat da. Panisk ropte jeg: - Nei! Nei, forresten, Petre, Petre.

Jeg liker ikke jazz noe særlig, men tror jeg ville foretrukket jazzhalvtimen framfor høymessen, som jeg var så heldig å få høre på sist jeg hadde MR-undersøkelse

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.