|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Hvem "identifiserte" du deg med | |||
Sarah Jessica Parker |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 18,06% |
Cynthia Nixon |
18 | 25,00% |
Kim Cattrall |
1 | 1,39% |
Kristin Davis |
9 | 12,50% |
Likte ingen av dem |
11 | 15,28% |
Så aldri på den serien |
20 | 27,78% |
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg abonnerer bl.a. på Det Nye, og i det siste nummeret var det en artikkel om menn og kvinners syn på hva som er en sexy dame, og hvorfor bl.a. Sarah Jessica Parker ikke ble oppfattet som sexy av menn. Mange damer hadde reagert uforstående på Maxims kåring av sexy kvinner, der Parker kom på "usexylista". Videre fikk man opplyst at Parker - eller Carrie - var den flest kvinner identifiserte seg med - eller ønsket å være i serien Sex og singelliv, og at hun var et slags ikon for kvinner. Hun var da en sterk, selvstendig, moteriktig og sexy, et.c kvinne. Sist redigert av Dronningen : 08-07-08 kl 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg har sett hele serien, og jeg identifiserer meg ikke med noen av personene, minst av alt Carrie, som jeg ser på som et nek. Et selvsentrert, overfladisk, materialistisk og uselvstendig nek, for å presisere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?
Jeg hører deg, og nikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Klarer ikke å indentifisere meg med noen av de. Kanskje en blanding mellom Kristin Davis og Cynthia Nixon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg liker Carrie best, men har ofte fundert på hvorfor. For i teorien står hun for meg som en person jeg ikke ville hatt lite eller ingenting til overs for. Altfor mye spjåk og lite dybde. Mannen min liker Miranda, og det er henne jeg objektivt sett ser er den mest oppegående av dem, men hun kan være så irriterende selvhøytidelig.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Serien var overflatisk og lett vulgær synes jeg. Jeg håper ikke noen ville finne på å sammenlikne meg med noen av disse damene. Å leve som om en er 20-22 når en er i 40-årene er jo bare patetisk.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Identifiserer meg kanskje med Carrie? Er litt på linje med Divine, men jeg tror Carrie er så langt unna den jeg er i virkeligheten, så det er i såfall en liten hverdagsflukt uten rot i noe som helst. Uansett er det stilen hennes jeg liker, klærne og skoene med tilbehøret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg elsker serien og alt ved den, karakterene, klærne, sexen og miljøskildringene. Men det er i et rent underholdningsperspektiv og jeg identifiserer meg ikke med noen av rollefigurene. Single kvinner i New York vs. sliten, fulltidsarbeidende småbarnsmor i norsk småby? Come on...
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Mannen min synes sarah Jessica Parker ser ut som en transe
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg syns serien var grei. Jeg syns alle er svært pene damer, men karakterene er for endimensjonale og karikerte til at jeg identifiserer meg med noen av dem. Jeg har ofte sett på fordi jeg interesserer meg for moter, New York, kunst og interiør, og det var mye eye candy i serien i så måte. Jeg syns ikke livsstilen deres er spesielt outrageous, og har aldri reagert på at de er for gamle til å oppføre seg slik.
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg tror aC ville blitt en fin Indiana Jones.
![]() |
#19 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?
Haha, genialt! Hun er så usexy at det nesten gjør vondt (men hun er sikkert grei mot barna).
![]() |
#20 |
This is normal!
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jøss, så forskjellig syn det går an å ha på en serie! Jeg er også stort fan av serien, uten å identifisere meg med noen hovedpersonene. Jeg har ofte kjent meg delvis igjen i mange av situasjonene de kommer opp i, særlig da jeg levde et ganske utagerende singelliv i Oslo for noen år siden.
![]() |
![]() |
|
|