|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvem prikker du?I Ullmors tråd, FP-en vennindeklubb har det blitt diskutert hvordan nye medlemmer blir tatt imot av gamle travere. En flott tråd, som er vel verdt å lese, da det kanskje er mye der vi ikke tenker over til hverdags.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg prøver å prikke de som kommer med fine svar på mine innlegg og spørsmål, og de som jeg synes skriver treffende/godt i en tråd jeg kikker på.
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Hva legger du i like flink til å prikke nye medlemmer som de du har god kontakt med? Jeg prikker ikke for moroskyld, jeg deler ut prikker til innlegg som på en eller annen måte fortjener det. Spiller ingen rolle hvem forfatteren er.
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem prikker du?Det kokosbolle sa.
![]() |
#5 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg prikker når jeg syns et innlegg er spesielt interessant, morsomt og/eller velskrevet. Det er vanligvis skrevet av et kjent fjes, men jeg prikker også «ferskinger». |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stort sett blid
![]() Sv: Hvem prikker du?
Jeg lurte vel mer på om kjente av og til blir prikket for moroskyld. Du harsvart på det jeglurte på og svart godt
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg er elendig til å prikke, sånn generelt sett - men jeg tror jeg har en tendens til å prikke de samme endel. Ikke fordi jeg føler jeg er "venner" med dem - men fordi jeg er enige med dem, de er veldig flinke til å skrive, flinke til å lage ting etc. Jeg er en relativt sløv og lite bevisst prikker, om jeg tenker meg om.
![]() |
#9 |
Stort sett blid
Så fintat jeg fikk deg til å tenke deg om da
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg prikker i vei som jeg vil, uten å tenke på om medlemmene er nye eller gamle. Prikker ikke medlemmer utifra hvor lenge de har vært her nei.
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Jeg prikker aldri brukere som sådan, jeg prikker for innlegg. Hvis noen har et godt poeng, hvis temaet er et felt som interesserer og fenger meg, hvis innlegget er spesielt godt formulert, hvis argumentene er outstanding eller hvis vinklinga er ny og spennende. Da prikker jeg grønt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg er ikke flink til å prikke, men når jeg gjør det, er det av to grunner: Enten fordi jeg har funnet et innlegg treffende, godt eller morsomt, uavhengig av hvem som har skrevet det. Andre ganger prikker jeg for å komme med en kjapp hilsen eller kommentar til noen jeg kjenner, som ikke har noe med et bestemt innlegg å gjøre. Jeg kunne brukt PM til det siste, men velger ofte prikk, fordi det er kjapt, kort og "uforpliktende" for mottaker. Dermed prikker jeg altså både innlegg og brukere, men av ulike grunner. Dette er jo ingen konkurranse i hvem som har flest ryktepoeng, så jeg ser ikke problemet med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg prikker ofte som takk for svar, også bruker jeg det som en "light" versjon av pm'er.
![]() |
![]() |
#15 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg synes alle tråder som har med prikker å gjøre ender opp som prikketigging, enten det er HI eller andre i tråden.
![]() |
#16 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg prikker ikke så veldig mye, men tenker aldri over hvem som får mine prikker. Jeg takker for svar på mine spørsmål, skryter av de som er aktive i treningstråden og ellers prikker jeg innlegg som jeg er veldig enig i.
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg grønnprikker når et innlegg imponerer meg, rører meg, får meg til å nikke i fullkommen enighet eller le høyt, samt når jeg har ekstrakommentarer som ikke passer i tråden. Og så rødprikker jeg når et innlegg gjør meg veldig sint. Jeg føler overhodet ingen forpliktelse til å være «flink» til å prikke nye medlemmer bare fordi de er nye.
![]() |
#18 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Samme her.
![]() |
#19 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvem prikker du?Jeg prikker av og til for å kommentere bilder eller gratulere. Jeg prikker hvis jeg er enig, og ikke orker/har tid til å involvere meg i diskusjonen. Hvis jeg syns innlegget er morsomt eller godt formulert. Jeg rødprikker av og til, og helst for personangrep, eller hvis jeg vil si til vedkommende at dette er sprøyt, uten å krangle i tråden.
![]() |
![]() |
#20 |
trenger lading
|
Slik gjør jeg og. Prikker en del gratulasjoner og fine bilder f.eks. Når det er 20-30 svar med "gratulerer", prikker jeg heller enn å lage enda et innlegg. (og dessuten da "slipper jeg" å abbonnere på tråden...
![]() |
|
|