|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Julekort og sivilstatusSidan forrige jul har eg endra status frå gift til separert. Eg har jo av og til sendt bilder av ungane som julehelsing med god jul frå Kjernefamilien AS, men i år er eg litt rådvill. Eg har lyst å lage julekort, men kven skal få, kven skal bildet vere av; er det teit å lage julehelsing frå meg og ungane?
![]() |
![]() |
#5 |
Audacious
|
![]() Sv: Julekort og sivilstatusJeg ville ha sendt bilde av ungene med julehilsen fra deg og dem til de som primært er dine venner, dine bekjente og din familie. (Og kanskje ha gjort exen oppmerksom på at jeg ikke sendte til hans familie, så han skjønte at det nå er hans ansvar.
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Julekort og sivilstatusDet er vel ikke det minste teit å lage kort fra deg og ungene.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julekort og sivilstatusDet er ikke teit å lage julekort fra deg og ungene. Jeg kan ikke skjønne at det å lage julehilsen skal ha noe med kjernefamilie eller ei å gjøre. Hvem de sendes til må jo vurderes i forhold til hva som føles naturlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdiglada
![]() Sv: Julekort og sivilstatus
Syns det er litt teit å sende til eksen sine tanter og besteforeldre, så det utgår.
Det kan vere ei muligheit, men føle det blir litt upersonlig?
Det er vel det eg tenke er mest naturlig, men er så usikker på om det kan virke litt "Sjå kor lykkelige vi er som nyskilt familie"-ish.
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
Hvis det byr på masse kvaler for deg, så synes jeg dette er en utmerket mulighet. Vi droppet å sende kort i et par år og ingen har turd å bemerke det.
![]() |
#11 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdiglada
![]() Sv: Julekort og sivilstatusSer at dei fleste av dokke ikkje syns dette er teit. Det som stoppe meg er den frykta eg skreiv i siste innlegg. Den praktiske utforminga må bli bilde av ungane frå dei og meg. Om eg skal gjere det.
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Julekort og sivilstatusJeg hadde tatt bilde av bare L&L og underskrevet med dere tre. Og bare sendt til din familie og venner.
![]() |
#15 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Julekort og sivilstatusJeg har flere venninner som sender julekort fra seg og barna. Jeg har aldri reagert på at det skulle være unaturlig.
![]() |
#16 |
Ferdiglada
Når eg tenke meg om er det vel et par år sidan eg sendte sist.
Av og til får eg inntrykk av at det ikkje er heilt lov. I alle fall ikkje som snart et år sidan-nyskilt.
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdiglada
![]() Sv: Julekort og sivilstatusEg prøve inderlig tenke "Det er deira problem, ikkje mitt" altså. Men av og til feile eg.
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
Tro meg, det er mindre lov å si det høyt når man har vært alene i fem år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
Jeg skjønner godt at du tenker på den måten. I noen kretser er det veldig lite pk å være fornøyd med separert-statusen. Jeg mener nå det avhenger av hvordan gift-tilværelsen var.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Julekort og sivilstatusMen helt ærlig, selv om jeg evt hadde vært ulykkelig skilt hadde jeg da ville sendt en hilsen med bilde av de flotte barna mine? Jeg ville ikke tenkt noe rundt lykkelig eller ulykkelig bare fordi jeg fikk et sånt kort? Du trenger jo ikke legge ved et flere siders brev hvor du skildrer alle de fantastiske opplevelsene dere har hatt dette året. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|