Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barndommens samledilla

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 16:58   #1
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Barndommens samledilla

Det var så populært å samle på ting når jeg var lita. Husker at jeg samla både på viskelær, klistermerker, servietter og glansbilder. Var nok mest opptatt av viskelærsamlinga mi. Jeg hadde både konfekt, tannkost, telefon m.m av viskelær.

Samla dere på noe?

Gammel 10-06-08, 17:04   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndommens samledilla

Jeg samlet på klistremerker, viskelær, glansbilder og servietter.

Hva jeg samlet på til ganske voksen alder var froskefigurer, jeg hadde ørti av dem. Da jeg gikk lei og traff en kollega med samme samledille som meg, donerte jeg hele samlingen min til henne. Hun var overbegeistret, mannen hennes stønnet.

Gammel 10-06-08, 17:06   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg samlet på glansbilder og servietter.

Nå er jeg nesten verre enn sønnen min, for vi har snakket om å begynne å samle på ulike modeller av Lynet McQueen. Tråler ebay for grønne, hvite, sorte u name it. DET er jaggu sykt!

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 17:08   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Kan tenke meg at mannen hennes ikke var overbegeistra ja
Tøft med frosker da. Mamma kjøpte en innmari stygg frosk en gang og satte i hagen. Etter det har vi alltid kjøpt frosketing til henne om vi kommer over noen mindre pene eksemplarer

Gammel 10-06-08, 18:03   #5
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg samlet på klistremerker, viskelær og servietter. I voksen alder ingen ting spesielt. Bortsett fra at en venninne en del år konsekvent kjøpte ulike ting med ku- motiv på bursdager og til jul.

Gammel 10-06-08, 18:05   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glansbilder, steiner, viskelær, frimerker.

Samler ikke på noe nå.

Gammel 10-06-08, 18:16   #7
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg samlet på servietter, klistremerker og ......bruskorker (klissete og ekkelt)

Gammel 10-06-08, 18:25   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Samlet på:
Steiner(mamma kunne lage 4 blomsterbedd av de mellomstore steinene jeg hadde samlet på hytta)
Viskelær
Brevpost(har tatt vare på dette)
Sånne små "brevpost" lapper(har tatt vare på dette)
Og litt glansbilder

Gammel 10-06-08, 18:44   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Oi, jada, jeg samlet over en lav sko.
Servietter, viskelær, såpe, colakorker, glansbilder og smånips.
Mesteparten av smånipset har jeg - eller mamma, da - faktisk fremdeles.
Drømmen var ei settekasse, men jeg var nesten like fornøyd med skapet med glassdører i den enorme reolen pappa bygde til meg.

Nå for tiden samler jeg på - kjoler!
Jeg har mange flotte årgangskjoler fra 60- og 70-tallet som jeg aldri kommer til å kvitte meg med selv om det er mange år siden jeg kom inn i dem, rett og slett bare fordi de er så gamle og av en viss motehistorisk verdi.

Gammel 10-06-08, 18:46   #10
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg samla på stein. Det var en tung samling! Har tendensene enda, så en tur på stranda kan ta litt av for meg...!

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:35   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Samla på
- glansbilder
- klistremerker
- servietter
- knapper
- skjell
- fine steiner
- konfektpapir
- klinkekuler
- viskelær
- papirdukker
... og sikkert noe mer også...

Det var glans, knappene og papirdukkene som fikk mest oppmerksomhet.
Og frimerker, selvfølgelig, men da var jeg noen hakk eldre.

Gammel 10-06-08, 19:40   #12
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Frimerker ja, det hadde jeg glemt. Samla på det jeg også.

Gammel 10-06-08, 19:41   #13
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Servietter (digget å lage slike brettebøker til oppbevaring), viskelær, såpe, colakorker, glansbilder og smånips samlet jeg også på!

... og klistremerker, miniflasker, jordbærting, Mikke Mus-ting og utklipp fra magasiner hvorav Haakon Magnus (ble gitt bort til en venninne som helt bestemt mente det skulle bli de to en vakker dag), Carola, Ralph Machico og Michael Jackson var overrepresentert i samlingen.

Nå prøver jeg iherdig å ikke samle på voksne kjekt-å-ha-ting...

Gammel 10-06-08, 19:45   #14
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg samlet på:
-viskelær
-colakorker
-glansbilder
-papirdokker
-carola-bilder

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:58   #15
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Mimre, mimre! Viskelær, glansbilete, colakorkar, serviettar, steinar, ti-øringar og sikkert mykje meir som eg ikkje hugsar.

Eg har framleis minnebøkene og skuledagbøkene, dei kan eg sjå på om eg kjenner meg altfor ovanpå ein dag.

Gammel 10-06-08, 20:02   #16
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

åååå.... glemte konfektpapir, små clips fra nye sokker og viskelavpuss/smuler! Alt sammen meget hendig tilbehør til Barbie (eller egentlig Ken, fikk ikke Barbie før jeg nesten ble for stor).

Gammel 10-06-08, 20:08   #17
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har nok samlet på det meste som er mulig å samle på, men kan særlig huske:
- Servietter
- Klistremerker
- Glansbilder
- Skjell
- Steiner
- Glassbiter som man finner ved havet som er slipt av vann og stein
- Porselenskatter
- Porselenshester
- Hesteplakater
- Plakater og utklipp av Morten Harket (kan si at den interessen har kjølnet kraftig)
- Viskelær
- Binderser i ulike farger og fasonger
- Knapper

Nå samler jeg på servietter og tomme parfymeflasker (ja takk, du må gjerne sende meg noe )
Ellers har jeg en ganske imponerende samling av hybelkaniner under sofaen.

Gammel 10-06-08, 20:18   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg samlet på teposer jeg
Hadde en temmelig stor samling etterhvert

Nå samler jeg ikke på noe

Gammel 10-06-08, 20:19   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samlet på veldig mye, og har lett for å bli fanatisk på dette feltet. Viskelærsamlingen min var klassens største, mens samlingen av Mon Ami/Bims-aper må ha vært Romerikes største. Jeg har også uhorvelig mange porselensklovner, alle i rosa og blått. Ellers har jeg vært innom en rekke vanlige samleobjekter som glansbilder, servietter, frosker, frimerker, musikkplakater, sportsheltbilder etc.

Hvis venner av meg samler på noe, må de regne med at jeg dynger dem ned i den aktuelle gjenstanden. Det er nesten enda morsommere å kjøpe slike ting til andre. Nå samler jeg ikke lenger på noe selv.

Gammel 10-06-08, 20:43   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mimretråd dette her gitt.
Jeg var en samler jeg også. Frimerker, glans, klinkekuler, viskelær, servietter og fossiler. Utklipp av a-ha hadde jeg permer på permer av.
I halvvoksen alder hadde jeg en lengre periode med dilla på trekatter og porselenskatter. Hadde over hundre av dem rundt i vår første leilighet. Nå har jeg vel 4 igjen.
Mannen min samlet på miniflasker med diverse spritgreier, vimpler og ølglass da vi traff hverandre. Han har igjen 2-3 glass i toppen av kjøkkenskapet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.