|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() CommuniònMin eldste datter skal gå til sin 1. communiòn denne våren, og hun gleder seg veldig. Men jeg, som ikke er katolsk, aner ikke en ting om hvordan det foregår... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: CommuniònVi har gjort det veldig enkelt. Én gave, og middag på restaurant etterpå. Ingen gjester.
![]() |
#3 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònVi blir ca 30 stk, så selskap må det nok bli. Men hva serverer man? Er det noe som er mer typisk enn noe annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
![]() Sv: CommuniònGuttene har fått slipsnåler. Jenta får vel gullkors i kjede når det blir hennes tur til neste år.
![]() |
#5 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònAha. Kanskje det er noe i kirken? Noe jeg egentlig tviler på, siden de har to communiòn'er rett etter hverandre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: CommuniònHvor gamle er de når de går til 1. communión? Er det i tiårsalderen eller tidligere? Og er det noen ritualer mellom dåp og communión? Hilsen uvitende mor til katolikk...
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònEldste er 9, og hun er sent ute... Tror 8 er "vanlig" alder. Om det er noe i mellom aner jeg ikke, men tror jeg hadde hørt om det om det hadde vært tilfelle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: CommuniònI México blir barnet liksom presentert for kirken i en egen seremoni når de er tre-fire (utkledd som helgener
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònPiece of cake!! *leker med ord* |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònYeah right!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Communiòn
![]() |
![]() |
#14 |
Bare sær
![]() Sv: Communiòn
Vanligvis om våren i tredje klasse.
![]() |
#15 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònNå er det ikke lange stunden igjen til denne store begivenheten...
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: CommuniònSpennende!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() Re: CommuniònJeg hade min comunión da jeg var 11. fint hvit kjøle og en fest med mine venner og familien. En fint gave kan vare en ann smykke, trenger ikke vare en kors som GS skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Queen of intentions...
![]() Sv: CommuniònPappa'n er fra Spania, men dette gjøres i hovedsak for farmor og Storemor. Hun er fra seg av lykke, og Storemor nyter hver eneste katekese.
![]() |
#19 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() Re: Sv: Communiònen hjerte eller en armbånd?? Jeg fikk øredover men jeg fikk hull i øre da jeg vart fød Sist redigert av Botero : 31-03-08 kl 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: CommuniònVi var i selskap til ei jente som feiret første kommunion i fjor. I hennes tradisjon og familie blir det feiret stort. Jeg forstod på foreldrene at akkurat hvordan feiringen er og hvor stort sånt gjøres avhenger av lokale tradisjoner der man kommer fra og litt av tradisjoner i familien. Der denne jenta kommer fra har de egne "bunader" og kroner som brukes på denne dagen og stort selskap med slekta. Vi fikk se film fra selve seremonien som skjedde der slekta til denne jenta kommer fra og der var det slik at hele landsbyen var "rigget" til fest, prosesjoner og voldsom stas. Etter at de hadde hatt fest i hjemlandet sitt hadde de fest med venner og bekjente her i Norge. Gaver hadde hun fått i massevis, mest smykker, men også litt penger, bøker og andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|