|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
![]() Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Min datter er 7 år og går på karate. Det er litt disiplin, trening og masse lek. Jeg syns det er en fin idrett men sikkert mange som mener noe annet.
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvilken trenings form mener du er best for et barn?Jeg tenker ikke på aktiviteter for sjuåringer som "trening", heller som en form for organisert lek. Det er positivt at man rører på seg i alle aldre, og det er varierende hvor mye man gjør det på skolen. Med uteskole en dag i uka pluss gym pluss skogturer i helgene synes jeg ikke at min sjuårige datter trenger noe spesiell trening, så da velger hun aktivitet kun ut fra lyst og interesser. Akkurat nå har hun begynt på fotball, i vinter var det skitrening, i høst var det leikaring.
![]() |
#3 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken trenings form mener du er best for et barn?Dette tenker jeg ikke over, de får gå på ting de har lyst til.
![]() |
#4 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken trenings form mener du er best for et barn?Det at det er lystbetont synest eg er avgjerande for kor bra trening er for eitt barn. Det å ha eit godt forhold til å bruke eigen kropp og slite seg litt ut er viktig investering i ein kropp som skal halde heile livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken trenings form mener du er best for et barn?
![]() |
#6 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Den beste aktiviteten er den de liker å holde på med.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Vi har hatt de to eldste på allidrett fra de var 3-4 år gamle. Det er allsidig aktivitet i gymsal/ute. Nå har storebror begynt på hockey og trives med det. Lillemann gikk på hockeyskole i vinter og det gikk veldig fint. Jeg sier som de over her at det spiller ingen rolle hvilken aktivitet barna er med på bare de trives med det de gjør.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Min 8 åring har fått gå på det han selv har ønsket siden han var 3 år gammel. Ikke ubegrenset selvsagt. De siste 3 årene har han gått på fotball, gått langrenn og stått slalom. Til høsten begynner han også på skiskyting. Han er med meg på treningsrommet på jobben når han selv ønsker det. da trener han litt vekter, løper på mølla osv. Fordi han synes det er morsomt.
![]() |
#9 |
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Så lenge "treningen" er allsidig, og barna synes det er morsomt bør de vel få prøve det de måtte ønske.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Guttene skal selvfølgelig presses inn i fotball så fort de er store nok til at jeg kan juge på alderen deres så jeg får dem inn på et lag. Talentspeidere er kontaktet og jeg satser på å ha kontrakter på begge i 16-årsalderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Lystbetont og allsidig aktivitet er det beste for barn. Dermed kommer det helt an på hva slags interesser de har. Guttungen har fått prøve ut alt han har hatt lyst til. Det viktigste er at han finner ut hva han synes er morsomt og hva han trives med å holde på med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Det er svært individuelt. Det viktigste er at barn får rørt på seg i løpet av uka,- det kan ofte bli mye stillesittende aktivitet.
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Her i huset er det svømming, håndball og fotball på gutten på 10 år, turning og Rytmisk gymnastikk på snuppa på 6 år, og lekegym for hun på 4.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Lillegutt (5 år) rir og svømmer, det er fine aktiviteter for han nå. Sist redigert av m^2 : 16-04-08 kl 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Jenta går på ridning. Gutten går ikke på noe, men er aktiv lell.
![]() |
#17 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?
Så bra! Det kan det ikke være mange kommuner som tilbyr, og det er heller ikke mange barn som vet hva det er, selv om jeg har sett at noen barnehager har det. Yoga er jo en kjempefin treningsform for alle.
![]() |
![]() |
#18 |
strikker
Vi har selvfølgelig trykket eldstemann inn i fotballen og med pappaen som trener så blir det bra.
![]() |
#19 |
strikker
![]() Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?Eldstemann skal forøvrig begynne på gitarkurs nå. Burde jeg bli bekymret for fotballkarrieren da?
![]() |
#20 |
|
Janove Ottesen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|