Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken treningsform mener du er best for et barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 16:53   #1
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Hvilken treningsform mener du er best for et barn?

Min datter er 7 år og går på karate. Det er litt disiplin, trening og masse lek. Jeg syns det er en fin idrett men sikkert mange som mener noe annet.
Men hva syns du er en fin form for trening til barn?
Og hvilken alder syns du en bør begynne å trene?

Gammel 16-04-08, 16:59   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trenings form mener du er best for et barn?

Jeg tenker ikke på aktiviteter for sjuåringer som "trening", heller som en form for organisert lek. Det er positivt at man rører på seg i alle aldre, og det er varierende hvor mye man gjør det på skolen. Med uteskole en dag i uka pluss gym pluss skogturer i helgene synes jeg ikke at min sjuårige datter trenger noe spesiell trening, så da velger hun aktivitet kun ut fra lyst og interesser. Akkurat nå har hun begynt på fotball, i vinter var det skitrening, i høst var det leikaring.

Gammel 16-04-08, 17:02   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Dette tenker jeg ikke over, de får gå på ting de har lyst til.
For tiden er det fotball, dansing og svømming.

Gammel 16-04-08, 17:08   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at det er lystbetont synest eg er avgjerande for kor bra trening er for eitt barn. Det å ha eit godt forhold til å bruke eigen kropp og slite seg litt ut er viktig investering i ein kropp som skal halde heile livet.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:12   #5
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Dette tenker jeg ikke over, de får gå på ting de har lyst til.
For tiden er det fotball, dansing og svømming.

Helt enig til at en må få gå på ting en har lyst til

Gammel 16-04-08, 17:58   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken treningsform mener du er best for et barn?

Den beste aktiviteten er den de liker å holde på med.

Gammel 16-04-08, 18:11   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt de to eldste på allidrett fra de var 3-4 år gamle. Det er allsidig aktivitet i gymsal/ute. Nå har storebror begynt på hockey og trives med det. Lillemann gikk på hockeyskole i vinter og det gikk veldig fint. Jeg sier som de over her at det spiller ingen rolle hvilken aktivitet barna er med på bare de trives med det de gjør.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 18:16   #8
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Min 8 åring har fått gå på det han selv har ønsket siden han var 3 år gammel. Ikke ubegrenset selvsagt. De siste 3 årene har han gått på fotball, gått langrenn og stått slalom. Til høsten begynner han også på skiskyting. Han er med meg på treningsrommet på jobben når han selv ønsker det. da trener han litt vekter, løper på mølla osv. Fordi han synes det er morsomt.
Jeg mener det viktigste er at barna har det gøy. Skal de satse innen idrett, kommer presset tidsnok.

Gammel 16-04-08, 18:24   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge "treningen" er allsidig, og barna synes det er morsomt bør de vel få prøve det de måtte ønske.

Gammel 16-04-08, 18:28   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttene skal selvfølgelig presses inn i fotball så fort de er store nok til at jeg kan juge på alderen deres så jeg får dem inn på et lag. Talentspeidere er kontaktet og jeg satser på å ha kontrakter på begge i 16-årsalderen.

Ellers skal de få holde på med det de har lyst til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 18:33   #11
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Lystbetont og allsidig aktivitet er det beste for barn. Dermed kommer det helt an på hva slags interesser de har. Guttungen har fått prøve ut alt han har hatt lyst til. Det viktigste er at han finner ut hva han synes er morsomt og hva han trives med å holde på med.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 18:40   #12
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det er svært individuelt. Det viktigste er at barn får rørt på seg i løpet av uka,- det kan ofte bli mye stillesittende aktivitet.

Gammel 16-04-08, 18:43   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster (7 1/2) går på yoga.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 18:45   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset er det svømming, håndball og fotball på gutten på 10 år, turning og Rytmisk gymnastikk på snuppa på 6 år, og lekegym for hun på 4.

Gammel 16-04-08, 19:06   #15
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillegutt (5 år) rir og svømmer, det er fine aktiviteter for han nå.
Til høsten skal han begynne på allidrett, tenker jeg. Sosialt og fint

Sist redigert av m^2 : 16-04-08 kl 19:38.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 19:12   #16
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jenta går på ridning. Gutten går ikke på noe, men er aktiv lell.

Gammel 16-04-08, 19:18   #17
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Storesøster (7 1/2) går på yoga.

Så bra! Det kan det ikke være mange kommuner som tilbyr, og det er heller ikke mange barn som vet hva det er, selv om jeg har sett at noen barnehager har det. Yoga er jo en kjempefin treningsform for alle.
Går du på yoga, siden hun ville det?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 19:58   #18
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Guttene skal selvfølgelig presses inn i fotball så fort de er store nok til at jeg kan juge på alderen deres så jeg får dem inn på et lag. Talentspeidere er kontaktet og jeg satser på å ha kontrakter på begge i 16-årsalderen.

Ellers skal de få holde på med det de har lyst til.

Vi har selvfølgelig trykket eldstemann inn i fotballen og med pappaen som trener så blir det bra.
Minstemann ser ut til å gå i storebrors fotspor.

Gammel 16-04-08, 20:00   #19
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Eldstemann skal forøvrig begynne på gitarkurs nå. Burde jeg bli bekymret for fotballkarrieren da?
Eller, vi satser på en musiker som er god i fotball tenker jeg. To fluer i en smekk.

Gammel 16-04-08, 20:03   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Eldstemann skal forøvrig begynne på gitarkurs nå. Burde jeg bli bekymret for fotballkarrieren da?
Eller, vi satser på en musiker som er god i fotball tenker jeg. To fluer i en smekk.

Janove Ottesen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.