Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor handler dere jeans? (og hva pokker skjer med størrelsene?)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-08, 18:25   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor handler dere jeans? (og hva pokker skjer med størrelsene?)

Jeg har nettopp kommet hjem fra en meget mislykket shoppingtur. Målet var å finne en dongeribukse jeg kan bruke på jobb. Mao, ikke veldig utagerende og fjortisaktig.

Jeg var på ONLY, BIK BOK, Vero Moda, Levi's Store og nå begynner jeg å kjenne meg seriøst gammel.
Buksene i str 44 fikk jeg ikke over rumpa engang, og det var jo det største de hadde!!
Jeg er 174 cm og 70 kilo, og dermed ganske normal. Går lett inni 38 og M på kjerringbutikkene.

Må jeg bare innse at dongeribukser må handles på KappAhl fra nå?

Eller kan noen anbefale meg et merke eller en butikk (ikke spes.butikker i Oslo..) der det selges klær i normale størrelser?

Gammel 19-04-08, 18:32   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor handler dere jeans? (og hva pokker skjer med størrelsene?)

Cubus har et merke som heter "Yeans Please", disse er gode (les: Normale) i størrelsene og i alle tenklige passformer og modeller.
Ikke er de dyre heller.

Ellers kan du se etter dongeri av merket "Architect" på Voice of Europe - jeg hørte rykter om at det var de som hadde kjøpt opp Pop In, så om jeg er heldig finnes det merket fremdeles.

Gammel 19-04-08, 18:36   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lee-buksene sitter godt synes jeg...

Gammel 19-04-08, 18:36   #4
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg handler på JC, etter anbefaling fra AnneM.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:38   #5
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Størrelsene på jeans er jo helt uforståelige. Jeg var på B-Young i går for å handle. Jeg forsøkte først en i 33 tommer og den var for stor . Siden de ikke hadde 32 så måtte jeg forsøke en annen modell. Her var 34 tommer alt for liten . Snakk om å gå fra kjempefornøyd til deprimert.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:39   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Er like mange kilo, og kommer inn i L i klær (bukser) fra Jean Paul! XL var aaaaltfor stort!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:41   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at dersom man skal ha litt penere jeans (altså til jobb og denslags) så må man legge litt mer penger i det. Jeg finner alltid noe fint hos f eks 4Woman. Jeg tror ikke det er en spesialbutikk, det er vel en kjede man finner rundt omkring? Akkurat nå sikler jeg på noen fra True Religion. Kule.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:41   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg har faktisk vore veldig fornøyd med dei eg har bestilt på hm.com.
Har og ei Lee bukse som er veldig god.

Gammel 19-04-08, 18:43   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De siste tre årene har jeg bare handlet jeans hos Cubus. De har stort utvalg til rimelige priser. Vet med hånden på hjertet at jeg ikke er str 38 selv om dette er str jeg bruker. Gjør ikke meg noe at str har blitt større.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:49   #10
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte meg nettopp en jeans av denne typen: www.bessie.dk

De er fine, med litt pynt på lommene uten at det blir for mye, syns jeg iallefall.
De er gode i størrelsen også. De hadde jo en som passet til meg. Jeg er like høy som deg, og mange kilo tyngre.

Jeg kjøpte min på en butikk på det lokale senteret, men ser at de har en fin forhandleroversikt inne på nettsiden.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 18:54   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

For tiden liker jeg best jeans fra Denim Studio og 7 For All Mankind. Bruker 30 i 7 jeansene og 31 i Ds'ene så str er forskjellige ja

Av rimeligere jeans, har jeg kjøpt flere par på MeXX. De er helt normale i størrelsene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 19:00   #12
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er like høy som deg og maaange kilo tyngre. Jeg pleier å kjøpe Lee eller Blend jeans.

Gammel 19-04-08, 19:11   #13
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg pleier å finne bukser som passer på Vero Moda eller Zoon, men de varierer veldig i størrelsene etter hvilken modell det er. B-Young har også bukser i normale størrelser tror jeg. Bik Bok er bare å glemme, de har ministørrelser i buksene.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 19:13   #14
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg handler jobbjeans på Vivekes, der har de gode størrelser.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 19:13   #15
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat kjøpt 2 Vero Moda bukser, en i str 42 og en i 44. Jeg er litt høyere enn deg og veier mer enn deg også. Det rare er at den buksen i str 42 er den største, så det er tydelig det er forskjell på modellene.

Sist redigert av Isa : 19-04-08 kl 19:22.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 19:16   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått over til å kjøpe H&M-bukser. Før i tiden fant jeg aldri noe som passet der, men nå er jeg tydeligvis akkurat passe bred over til rævven til at det går.

Gammel 19-04-08, 19:44   #17
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gant har veldig fine jeans, synes jeg. Har tre ulike derfra og de holder fasongen godt og er heller ikke for lave i livet...
Har nettopp kjøpt to par fra Earnest Sewn på en spesialbutikk på CC Vest og det er nok de fineste jeg har eid noen gang. Mykt, deilig stoff og sitter som et skudd (synes jeg, i alle fall).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.