Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hjelp- jeg trenger nye brødformer *HASTER*

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 08:30   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hjelp- jeg trenger nye brødformer *HASTER*

-men hva skal jeg kjøpe ?
Er Tupperwares brødformer gode ? Verdt prisen liksom ?-Eller burde jeg heller gå for noe annet ?
Gode råd ønskes

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:31   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp- jeg trenger nye brødformer *HASTER*

Jeg er veldig fornøyd med mine fra Cacas. Uten at jeg skal skryte på meg at de er altfor mye brukt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:33   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for tips
Hvor kjøper du de ? Slipper brødene lett av disse ?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er veldig fornøyd med mine fra Cacas. Uten at jeg skal skryte på meg at de er altfor mye brukt.

Gammel 09-04-08, 08:35   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg er "anti" tupperware, mener det er en smule oppskrytt i forhold til prisen... De har gode varer, bevares. Men prisen er alt for stiv. Ta en titt rundt omkring i diverse butikker og få et overblikk, så finner du nok noe som passer til deg.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:45   #5
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Silikon.

Gammel 09-04-08, 08:47   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Tusen takk for tips
Hvor kjøper du de ? Slipper brødene lett av disse ?

Ja, for det er teflonformer. Selv jeg som ikke har peiling, har ikke klart å sette fast brød i formene.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:47   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

jeg har de gullfargete kjøpt på halvpris på Europris. Synes de er god jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:48   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant silikonform på Pytt i Panne som er helt genial. De hadde silikonformer på Rafens også, men til en mye høyere pris, i tilegg til at de var mindre. Brødet hever faktisk mer i den formen enn i den jeg har i metall med teflonbelegg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:55   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Tusen takk for mange gode tips.
Glitter- blir brødene like godt stekte i den silikonformen ? Jeg har Tupperware bakeunderlag(stekeunderlag) i silikon, og jeg synes ikke at ting blir like godt stekt når jeg bruker disse (så jeg bruker de ikke!)

Gammel 09-04-08, 08:56   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Enda et spørsmål- må dere smøre formene dere anbefaler ? -eller er det noen av dem som ikke trenger å smøres ? (Er litt grønn på dette, som dere sikkert forstår ) Har hatt de samme formene hele mitt voksne liv...

Gammel 09-04-08, 09:00   #11
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Silikon smøres ikke, og om du velter brødet ut med en gang blir det helt likt som i metallform.

Gammel 09-04-08, 09:03   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Takk for tips Hvilken type silikonformer har du, da ?

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Silikon smøres ikke, og om du velter brødet ut med en gang blir det helt likt som i metallform.

Gammel 09-04-08, 09:05   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for mange gode tips.
Glitter- blir brødene like godt stekte i den silikonformen ? Jeg har Tupperware bakeunderlag(stekeunderlag) i silikon, og jeg synes ikke at ting blir like godt stekt når jeg bruker disse (så jeg bruker de ikke!)

Ja, jeg har ikke merket noen forskjell. Eller, kun til det bedre, siden det hever mer. Men skorpa blir like sprø, og innmaten litt mer luftig. Jeg smører min silikonform. Jeg vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjør det uansett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 09:05   #14
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Eva Trio, tror jeg? *presenil*

Gammel 09-04-08, 09:09   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

ok- takk alle sammen
Jeg får nok bare ta meg en tur ut i ettermiddag og se hva jeg finner

Gammel 09-04-08, 14:39   #16
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i mine Tupperware Ultra Plus-brødformer. De kommer også med lokk, så det er genialt til heving.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 14:48   #17
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

ultraplus ? Jeg har jo etpar slike, en i 3 liter og en litt mindre..-er det slike du mener ? Eller har ultraplus kommet med vanlige brødformer også ?
Problemet med disse er jo selvsagt prisen, da....

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg er veldig glad i mine Tupperware Ultra Plus-brødformer. De kommer også med lokk, så det er genialt til heving.

Gammel 09-04-08, 15:26   #18
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

ultraplus ? Jeg har jo etpar slike, en i 3 liter og en litt mindre..-er det slike du mener ? Eller har ultraplus kommet med vanlige brødformer også ?
Problemet med disse er jo selvsagt prisen, da....

Mener å huske at de er 1,9 l. Det er en stund siden jeg kjøpte den første, og kjøpte nummer 2 via Ebay. Du kan se hvordan en slik ser ut, her: http://cgi.ebay.co.uk/Tupperware-ULT...QQcmdZViewItem

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 15:36   #19
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Silikonbrødformer er glimrende!

Gammel 09-04-08, 15:47   #20
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg trenger også nye brødformer. Som ikke må smøres. Jeg liker ikke å smøre former og jeg smører alltid for mye.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.