|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() En tale fra graven (Aftenposten)http://www.aftenbladet.no/innenriks/article615435.ece
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Et utrolig vanskelig tema... Men jeg tror jeg heller til at jeg heller vil ønske meg en verdig død når jeg sjøl ønsker det, enn et liv i lidelse hvor jeg bare venter på slutten, dersom det skulle bli aktuelt. Samtidig, som Liven er inne på, så tror jeg ikke jeg ville klare å legge pillen på nattbordet til et annet menneske, vel vitende om at denne ville bli brukt til å ende et liv. Dobbeltmoralsk - ja, og dermed også vanskelig...
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Nå har jeg sittet og grått snørr av dette brevet, noe så nydelig skrevet. For en mann. Jeg heller mye mer for enn mot. Jeg ser problemene, men mener det burde være enkelt å finne en løsning på disse, og at verdigheten til døende mennesker teller mest.
![]() |
#6 |
Stadig underveis
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Dette er veldig veldig vanskelig.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Å se en av sine nære og kjære spise opp av kreften og så blir liggende lenge å lide mens man bare venter på at lidelsene endelig skal ta slutt. Jeg ville ønsket meg pillen om jeg var i den situasjonen, det er grusomt å sitte på sidelinjen og følge en som går på ubegrensede doser med morfin mens man venter på at døden (endelig) skal komme.
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)
Veldig enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Det er et veldig vanskelig tema. Men tror jeg hadde villet dø hvis jeg hadde havnet i en slik situasjon.
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Syns han har skrevet på en utrolig flott måte. Blir helt rørt, ikke minst over styrken han ser ut til å ha hatt hele tiden. Temaet er vanskelig, men jeg heller for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)Jeg kan ikke annet en å signere Sitron.
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: En tale fra graven (Aftenposten)******** Sist redigert av Maz : 26-03-08 kl 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|