Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Påskemat til hytta

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 11:34   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Påskemat til hytta

Noen som har tips til god mat (med oppskrift) som kan serveres i påsken? Både festmat og hverdagsmat er velkomment. Kjøkkenet har strøm og komfyr, så det er egentlig ingen begrensninger knyttet til utstyr.

Jeg prøver å samle inspirasjon til å sette sammen en påskemeny, og må også lage meg en handleliste.

Gammel 11-03-08, 11:43   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemat til hytta

Denne tråden vil jeg følge med på. Komfyr mangler vi (vi har to gassbluss), og det er så som så på utstyrsfronten, men kanskje vi kan få til noen middager uten hjelp fra Toro?

Sist redigert av noen : 11-03-08 kl 12:33.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:10   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har finnbiff og lam på min meny dette året.

Finnbiffgryta mi: Er bare å doble viss man er flere.

En pose finnbiff 400-500g
4-5 fersk champignjong
1 løk
rømme
liten pakke fløte 3 dl.
salt og pepper
litt chillipulver
majzenajevning
cato negro(sukkerkullørt)

Stek finnbiffen,krydre det før du heller på vannet, la den så surre i litt vann(la de såvidt dekke kjøttet) i ca. 10 min. Tilsett så 3-4 ss rømme og en boks fløte. Stek løk og champignjong ved siden av og hell oppi gryta.
Så tillsetter du majzenajevning og sukkerkullørt til slutt. La det bli en litt tykk god saus. Smak til med krydder.

Serveres med potetstappe(på hytta bruker vi ferdigpose) viltgrønsakspose og tyttebærsyltetøy.

Gammel 11-03-08, 12:35   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker å steke hele kyllingfileter med løk. Serveres med kremet kyllingsaus, ris og pommet fritt.
:sparer på gassen:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.