|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtLillegutt går på en ganske heftig diett, hvor matvarene er begrenset akkurat nå. Selvsagt skal de ha taco (med kjøtt, salsa, rømme, osv), pizza og risengrynsgrøt på SFO denne uka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtLillegutt er forøvrig altetende - litt lei av honningmelon, smoothie (av honningmelon og pære |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtJeg har dessverre ingen gode råd å gi deg, men jeg må si jeg beundrer deg - makan til supermamma! Dette hadde jeg nok ikke greid...
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtKan du finmale pekannøtter og kokos og lage en grøt av det, med vann og kokosmelk, og eventuelt ta oppi litt frukt for å få litt friskere smak.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøt
Alt på lista er glutenfritt? Han spiser kun det, akkurat nå
:noterer: frukt for friskere smak. Kikerter er ikke innført enda (dessverre), kun grønne erter.
Så lurt med erter i salsa, og med ertesuppe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtKan du lage en pai i stedet for pizzaen? Det blir jo kanskje omtrent en omelett når du lager den uten paibunn, men hvis du kan lage den i quiche-form, så kan den kanskje illudere en minipizza? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtKokosfløte får du på innvandrerforretninger i Oslo i alle fall. Du får det også i velassorterte matbutikker. Coconut cream står det gjerne på boksene.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøthm... får håpe det er uten tilsetningsstoffer da. Hvertfall inntil videre skal han ikke ha det - jeg brukte fersk kokosnøtt nå siden jeg var så heldig å få tak i en... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøt
Poenget er ikke at han er på glutenfri diett. Han er på akkurat den dietten som m^2 nevner i hovedinnlegget:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Kloke hoder: trenger hjelp til alternativ til taco-måltid, pizza og grøtJeg har så lyst til å foreslå ting med mel i, kikertemel, bokhvetemel, maismel; det hadde gjort ting litt lettere.
![]() |
![]() |
|
|