|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Å bli ferdig med barnJeg klarer ikke å bli enig med meg selv. Hva vil vi. Bli ferdig med babyproduksjonen på noen år, slik at vi i senere år får en del tid for oss selv, til reising og planlegging og sånn, eller skal vi (for alt i verden) unngå to (tre) tette, og dermed forlenge babytiden?
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg skjønner meg ikke på dette bli ferdig argumentet. For meg er det å "bli ferdig med" noe som forbindes med noe negativt. Jeg synes småbarnstiden er herlig og forstår ikke at det er noe en skal forte seg å bli ferdig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Å bli ferdig med barn[quote=Maz;Jeg tror jeg heller vil forte meg med tenårene... (som om det er mulig)[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Å bli ferdig med barnFra spøk til revolver; Personlig ville jeg spredd årene litt. Jeg synes småbarnstiden er herlig, og det smerter meg at jeg er (98% sikkert) ferdig med å få barn. Hvis man "sprer" om seg sånn aldersmessig sett, så får man jo flere småbarnsperioder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnVi har to tette, men kommer nok til å prøve på en til om noen år. Må bare bli enig med gubben først. Ønsker meg en babytid til, bare kose og snuse og dikke med babyen helt alene uten å være gravid eller ha et storesøsken hjemme.
![]() |
#7 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg har hatt det slik i tankene, og er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
godt brukt
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg forstår hvor du vil hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barn
Hva er det du ikke skjønner? Er det noen som sier at babyårene er grusomme? Hvis du leser mine begrunnelser, ser du at jeg argumenterer for senere år. År jeg og mannen kan bruke på oss selv, og jo tidligere vi stopper produksjonen, jo yngre er vi når barna flytter ut og klarer seg på egenhånd.
![]() |
#10 |
Ringskrømt
|
Dette er tråden for lufting.
![]() |
#11 |
St(r)ikkeplante
|
Det har du jo ingen garanti for. Det er mye som kan skje før barna flytter ut eller evt ikke flytter ut. Det er nå du lever, og du må tenke på hva som betyr mest for deg nå også.
![]() |
#12 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg skjønner generelt ikke argumentet med å"bli ferdig med" noe som er positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg er av den oppfatning at to tette er pes, mens litt mer aldersforskjell er bra. Jeg vil helst ikke vente ti år, men om guttungen blir fire-fem før han får søsken så er det helt fint. Det er flere fordeler som teller for aldersforskjell, som at jeg vil ha mer tid til å nyte den koselige, men tøffe toddlertiden. Jeg synes det virker hardt å begynne på ny runde med søvnløshet rett etter to år med våkenetter, det skal bli fint å få sovet i et års tid. Dessuten er det gunstig for min karriere å ikke skulle gå ut i permisjon igjen på en stund. Jeg har ingen hast med å bli ferdig med småbarntiden, jeg er ennå ung (30) og vil kun være 45 år når han blir myndig. Å bli ferdig med barn slik at man kan reise er heller ikke et argument for meg, jeg synes det er helt greit å reise hvor som helst med barn, i hvert fall når de nærmer seg småskolealder. Så altså - no rush. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
Selvfølgelig har man ingen garantier, trodde virkelig det var unødvendig informasjon.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 29-02-08 kl 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
awesom
|
For meg er ikke småbarnstiden kun positiv, den er krevende og tidvis veldig slitsom. Jeg elsker ungerne mine og nyter denne tiden, men jeg er en hykler om jeg sier at jeg aldri er så slien og lei av dem at jeg mest har lyst å grine. Så selv om det er vemodig at denne tiden går fort så er jeg sjeleglad for at den ikke er "for alltid".
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnVi prøver sånn delvis på nummer 2 nå, og jeg tenker som så at OM vi skal ha flere barn etter det, så blir det tett. Jeg har ikke lyst å dra det ut i "all evighet", om vi klarer å lage to tette, så blir det i så fall det da. Det har litt å gjøre med jobb og karriere, så lenge vi har små barn står det hele, i hvert fall for min egen del, litt på hvil. Jeg er ikke villig til å dra så mye og så langt, så lenge barnet/barna er små; samtidig må jeg det om jeg skal komme meg noe høyere opp i systemet.
![]() |
#17 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnAldersforskjellen mellom nr 1 og 2 her er 5 år og jeg syns aldersforskjellen var kjempefin da nr 2 var en uvanlig krevende baby og småbarnstiden med henne var ikke noen dans på roser. Da vi begynte å planlegge nr 3 så måtte vi ta hensyn til hvordan hun var og min helse. Pga mitt bekken og langvarige kvalme var det aldri aktuelt å få ungene tettere enn det vi fikk. Jeg ble gravid med nr 3 da nr 2 var litt over to år. Det er altså tre år mellom de to.
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg. Sist redigert av trøtt : 01-03-08 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnHadde jeg kunnet velge, så hadde jeg fått tre tette. Fordi barna da er nærmere i alder, og det er lettere å finne på aktiviteter som er kjekk for hele familien samlet.
![]() |
#19 |
Expired
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg har selvsagt et svar utfra egen erfaring.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
For min egen del, har det ikke så mye med å nyte småbarnstiden å gjøre. Jeg elsker denne tiden, og skal oppleve småbarnstiden flere ganger uavhengig av tidsperspektivet.
![]() |
Emneord |
babyproduksjon, egentid |
|
|