Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord: Med eller uten følge?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 22:06   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebord: Med eller uten følge?

Tidligere hadde jeg inntrykk av at julebord som regel var et arrangement der det var vanlig å ha med følge. Der har imidlertid aldri vært praktisert ved noen av de arbeidsstedene jeg har hatt så langt, og heller ikke der mannen min har jobbet.
Jeg tror ikke jeg foretrekker det ene framfor det andre. Det er fint å være med kolleger uten å "føle ansvar" for partner, samtidig virker det også hyggelig med hotell-helg for både ansatt og følge (som blant annet et vennepar pleier å være på).

Hvordan er det hos dere?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:08   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord: Med eller uten følge?

Jeg har aldri vært med på julebord hvor det har vært vanlig med følge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:19   #3
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Mannen skal på julebord med fotballklubben neste lørdag. Her brukte det å være vanlig med følge, men ikke nå lenger (har blitt en rølpefest uten like...).
Over nyttår har jobben hans "sosial sammenkomst", og her inviteres det med følge. Vi prøver igjen (sist fikk vi magesjau...).

Tror det er både og.

Gammel 05-12-09, 22:23   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der jeg jobber nå er det aldri fester med partnere. De stedene jeg har jobbet før, var det vanlig med partnere på julebord.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:23   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Hverken min eller mannens jobb har tradisjon for å ha følge med på julebord.
Jeg synes forsåvidt det er greit. Det er mange kollegaer jeg ikke får snakket veldig mye med annet enn i sosiale sammenhenger, og de er det ikke så veldig mange av. Da er det greit å benytte anledningen når den først er der. Men om tradisjonen skulle bli endret hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha med mannen, eller være med på hans julebord. Men noe stort savn har det ikke blitt opplevd som enda ihvertfall.

Gammel 05-12-09, 22:26   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes hva som er naturlig og føles rett spørs på organisasjonen. Ønsker en bonding mellom de ansatte er det veldig viktig å være de ansatte alene. Spesielt i jobber der man ikke har så mye med alle kolleger å gjøre på jobb. Men det er andre ganger der det er viktig å sørge for en arena der jobb og hjem møtes.

Jeg synes begge deler har et legitimt argument og kan føles naturlig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:39   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jobben min har alltid uten partner, jobben til mannen har alltid påkostede julebord, med partner.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:42   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg er på ett vis vant til begge deler.
Mannens jobb har hatt med følge, mens i min jobb har sosiale sammenkomster (nei, vi har ikke julebord) noen ganger vært med følge og noen ganger uten.
Jeg syns det er kjekt å ha med mannen, samt å bli med når det er hans jobb det dreier seg om. Det er veldig greit å få ett ansikt på alle dem man daglig hører om, ikke minst kunne bli kjent med noen av dem.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:44   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Min jobb har aldri hatt med følge. Mannens har stort sett ikke det heller, men de hadde det i år. Jeg syntes det var superkoselig å få hilse på folk han ser hver dag, som i mitt hode bare var navn jeg ikke kjenner.

Gammel 05-12-09, 22:52   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er vant til å ha med følge (evt være med min mann), og synes det er veldig hyggelig. Jeg har vært på julebord bare med ansatte en gang, og er ikke i tvil om at jeg ikke fant det like moro. De folka ser jeg jo hver dag! Mye morsommere når det er litt miks der.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:58   #11
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da mannen min jobbet i et bittelite firma, der det bare var fire stykker som jobbet, hadde de julebord med partnere. Eller, det vil si at de to som hadde partnere hadde dem med, så det var totalt seks stykker på julebordene

Ellers har verken mine eller mannens arbeidsplasser hatt partnere med på julebord.

Gammel 05-12-09, 22:58   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hatt med mann på julebord.
På mannens julebord er det invitert med følge.
Og som i fjor, har jeg selvfølgelig jobbehelg

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 23:30   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:43.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 01:12   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært med på mannens julebord hvert år, der har de alltid med følge. Utrolig koselig å møte alle kollegene og partnerne deres på hvert julebord, vi finner alltid tonen fort og koser oss ihjel.

Gammel 06-12-09, 01:14   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt med følge på mine julebord.

Gammel 06-12-09, 03:58   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min jobb har julebord uten partnere, med overnatting . Mannen sin jobbhae uten overnatting, med partnere. Jeg liker begge deler - dvs både
julebordet uten mann og det at jeg får være med på hans

Gammel 06-12-09, 06:14   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

For oss stakkere som jobber i kommunen så må vi selv betale for julebordet. Så det er uten partner. Det har det vært i alle mine jobber. Noen ganger er jeg med på mannens julebord. Det har variert etter hvor han har jobbet.

Gammel 06-12-09, 06:42   #18
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Mannen har påkostet julebord med følge (privat). Jeg jobber i kommunen og vi må betale selv, men har også med følge. Betaler 200 for ansatte og 500 for følge. Så litt sponsing får vi. I år valgte vi at bare jeg gikk på mitt fordi jeg er ny i jobben, og vi manglet barnevakt. Var fint å bli kjent med kollegarer uten å tenke på mannen i tillegg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 08:18   #19
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er vant med julebord uten følge. Men skulle ønske det var mer vanlig med følge. Da har man en gylden mulighet til å bli kjent med en "bit" av den andre partens hverdag

Gammel 06-12-09, 08:33   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bare vært på julebord med følge én gang, og det var hjemme hos sjefen. Skikkelige greier med serveringshjelp innleid for anledning, sigarer, og you name it. Sjefen hadde full kontroll på hvem som var hvem av partnere, og alle nye ble behørig nevnt i velkomsttalen, husker jeg. Det var litt stas syntes mannen. Jeg tror Langøre hadde kjedet seg på mitt julebord med jobben, det var veldig mange å mingle med, og han hadde nok blitt anpusten av å holde følge rundt i lokalet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.