|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Originala
|
![]() Julebord: Med eller uten følge?Tidligere hadde jeg inntrykk av at julebord som regel var et arrangement der det var vanlig å ha med følge. Der har imidlertid aldri vært praktisert ved noen av de arbeidsstedene jeg har hatt så langt, og heller ikke der mannen min har jobbet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Mannen skal på julebord med fotballklubben neste lørdag. Her brukte det å være vanlig med følge, men ikke nå lenger (har blitt en rølpefest uten like...).
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Hverken min eller mannens jobb har tradisjon for å ha følge med på julebord.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg synes hva som er naturlig og føles rett spørs på organisasjonen. Ønsker en bonding mellom de ansatte er det veldig viktig å være de ansatte alene. Spesielt i jobber der man ikke har så mye med alle kolleger å gjøre på jobb. Men det er andre ganger der det er viktig å sørge for en arena der jobb og hjem møtes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg er på ett vis vant til begge deler.
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Min jobb har aldri hatt med følge. Mannens har stort sett ikke det heller, men de hadde det i år. Jeg syntes det var superkoselig å få hilse på folk han ser hver dag, som i mitt hode bare var navn jeg ikke kjenner.
![]() |
#10 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg er vant til å ha med følge (evt være med min mann), og synes det er veldig hyggelig. Jeg har vært på julebord bare med ansatte en gang, og er ikke i tvil om at jeg ikke fant det like moro. De folka ser jeg jo hver dag! Mye morsommere når det er litt miks der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Da mannen min jobbet i et bittelite firma, der det bare var fire stykker som jobbet, hadde de julebord med partnere. Eller, det vil si at de to som hadde partnere hadde dem med, så det var totalt seks stykker på julebordene
![]() |
#12 |
Ferdig!
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg har aldri hatt med mann på julebord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg har vært med på mannens julebord hvert år, der har de alltid med følge. Utrolig koselig å møte alle kollegene og partnerne deres på hvert julebord, vi finner alltid tonen fort og koser oss ihjel.
![]() |
#16 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Min jobb har julebord uten partnere, med overnatting
![]() |
#17 |
superbruker
|
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?For oss stakkere som jobber i kommunen så må vi selv betale for julebordet. Så det er uten partner. Det har det vært i alle mine jobber. Noen ganger er jeg med på mannens julebord. Det har variert etter hvor han har jobbet.
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Mannen har påkostet julebord med følge (privat). Jeg jobber i kommunen og vi må betale selv, men har også med følge. Betaler 200 for ansatte og 500 for følge. Så litt sponsing får vi. I år valgte vi at bare jeg gikk på mitt fordi jeg er ny i jobben, og vi manglet barnevakt. Var fint å bli kjent med kollegarer uten å tenke på mannen i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg er vant med julebord uten følge. Men skulle ønske det var mer vanlig med følge. Da har man en gylden mulighet til å bli kjent med en "bit" av den andre partens hverdag
![]() |
#20 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Julebord: Med eller uten følge?Jeg har bare vært på julebord med følge én gang, og det var hjemme hos sjefen. Skikkelige greier med serveringshjelp innleid for anledning, sigarer, og you name it. Sjefen hadde full kontroll på hvem som var hvem av partnere, og alle nye ble behørig nevnt i velkomsttalen, husker jeg. Det var litt stas syntes mannen. Jeg tror Langøre hadde kjedet seg på mitt julebord med jobben, det var veldig mange å mingle med, og han hadde nok blitt anpusten av å holde følge rundt i lokalet.
![]() |
|
|