Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg må i grunnen anbefale ...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 23:34   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må i grunnen anbefale ...

... Louis de Bernières Kaptein Corellis mandolin.

Vakker, trist, morsom, historisk interessant (andre verdenskrig + gresk borgerkrig) m.m.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 00:31   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg må i grunnen anbefale...

Noen som har lest den?

Gammel 14-03-08, 09:07   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Jeg må i grunnen anbefale ...

Jeg leste den for 6-7 år siden, og jeg elsket den. Tror sannelig jeg skal låne den igjen og lese den i påska, takk for tips!

Filmen er forøvrig også verdt å se, men ikke på langt nær så bra som boka.

Sist redigert av Kneazle : 14-03-08 kl 09:15.
  Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 09:09   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsket boken, men filmen orket jeg ikke å se ferdig; den var en gedigen skuffelse.

Gammel 14-03-08, 09:18   #5
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ja, den har jeg lest. Den er flott. Det er en av mine bokforelskelser, men som jeg hadde helt glemt til jeg så denne tråden. Filmen har jeg ikke turt å se, ettersom jeg elsket boken. Blir alltid så skuffet da, og så er det det inntrykket jeg sitter igjen med.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 09:29   #6
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Å...
Den står ulest i bokhyllen min - enda.
Takk for tips!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:40   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den er flott! Den gjorde stort inntrykk da jeg leste den, og jeg har gitt den i gave til både moren og svigermoren min, mener jeg å huske. Gripende og morsom, og ganske brutal også, husker jeg - en del av krigshandlingene ble nesten sjokkerende brutalt beskrevet.

Gammel 14-03-08, 15:46   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har ikke lest boken, men sett filmen. Og den likte jeg veldig godt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 21:24   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Filmen synes jeg at er temmelig platt.

Gammel 14-03-08, 21:35   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Du kan få låne med deg boken i morgen, den står i hylla.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.