Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør jeg betale barnevakten og hvor mye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 23:40   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Bør jeg betale barnevakten og hvor mye?

Litt rart formulert kanskje....

Jeg skulle ha barnevakt på natta, natt til i dag. Men siden minsten var syk så trengte jeg ikke likevel. Hun sitter i natt og (jeg har nattevakt), og jeg lurer på om hun skal få noe for den første natta også når jeg skal betale henne i morgen tidlig.

Hun fikk beskjed ca kl 16 i går at hun ikke trengte å komme (kommer vanligvis 2130). Hun får vanligvis 200 kr for ei natt hvis ikke det var vært noe spesielt (våkne barn om natta). Hun er forresten 16 år.

Hvor mye synes dere hun evt bør få?

Gammel 11-02-08, 23:46   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg betale barnevakten og hvor mye?

Hun kan jo få 100kr for den natten og evt ?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 00:01   #3
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Vet jo ikke hvilken avtale dere har, men tror du hun forventer det?
Tror ikke jeg som 16 åring hadde forventet det, men så var jo jeg 16 i forrige årtusen også da ()

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 00:50   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

har ikke noe avtale om det nei... Har ikke natt syk barn på nattevakt (bortsett fra da onkelen skulle passe de, han fikk ikke noe.. eller jo han fikk middag. hehe)
Tror kanskje ikke hun forventer noe, jeg har begynt å lure på om hun skal få 50 ekstra. Hun fikk jo beskjed i ganske god tid, og natta skulle hun vel ikke gjort annet enn å sove lell...

Gammel 12-02-08, 09:42   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville gitt henne en hundrelapp. Hvis hun vet at du er grei, kan det hende hun strekker seg litt ekstra når du trenger det en annen gang.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:09   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg ville gitt henne en hundrelapp. Hvis hun vet at du er grei, kan det hende hun strekker seg litt ekstra når du trenger det en annen gang.

Det gjør jeg med min faste.
Vi har en fast pris for en kveld, men en gang ble vi litt lenger enn avtalt, og da fikk hun mer også.

Gammel 12-02-08, 11:19   #7
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville betalt henne i hvert fall en hundrelapp.
Du får jo betalt når du har sykt barn regner jeg med?

Kan være greit å være litt ålright om du er fornøyd med henne og vil beholde henne videre.

Syns jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:23   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

takk for tips,
hun fikk 50 kr ekstra og virket positivt overrasket.
Hun prøver så godt hun kan å få til å passe når jeg trenger det, men slike ungjenter har så mye aktiviteter og slikt...

(gleder meg mildt sagt til foreldrene mine flytter nærmere, så jeg kanskje får litt mindre barnevakt-kabal...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.