Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Drageløperen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 10:45   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Drageløperen

Mannen og jeg var på kino i går. Jeg gråt i 2 timer. Den var helt ubeskrivelig gripende, og alle skuespillerne gjorde strålende prestasjoner. Må kanskje legge til at jeg har ikke lest boken.
Noen andre som har sett ?

Gammel 27-01-08, 10:48   #2
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Drageløperen.

Har bare lest, men skal se filmen

Gammel 28-01-08, 23:36   #3
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drageløperen

Jeg, min søster, hennes venninne, min mor og hennes venninne så på den nå.
Kom nettopp hjem.

Har gåsehud ennå. Virkeligheten kom litt for nært innpå meg.
Stakkars søster som er høygravid i tillegg, tårene rant fritt ja.
Mamma og venninnen har lest boken, men jeg hadde ikke hørt om den engang.

Dårlig filmkvalitet, men vanvittig sterk historie så det så jeg glatt forbi, selv om jeg er veldig sliten i hodet nå pga det.

Men innholdet i filmen overskygger dårlig kvalitet.

Anbefales på det sterkeste.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:06   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Gleder meg veldig til å se filmen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:44   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett filmen, og jeg syns faktisk den var mye bedre enn boken. Men så syns jeg ikke boken var så god da.

Jeg likte historien veldig godt, jeg syns bare forfatteren var forferdelig dårlig til å fortelle den. Boken var sentimental, banal, "amerikansk" på den negative måten og klissete. Til slutt himlet jeg bare med øynene da setninger for trettiende gang begynte med "og så så jeg Hassans brune, triste øyne foran meg. " For ikke å snakke om hvordan forfatteren bygget opp "den onde" i historien til å bli skikkelig krampeond, ved å gi ham mor fra Tyskland, at han gav hovedpersonen en bok om Hitler osv. Skal ikke røpe for mye for de som ikke har lest/ sett.

Filmen derimot var bra. Historien hadde godt av å bli avskrelt det verste klisset, banalitetene og de talentløse "tilfeldighetene" på slutten av boken var tatt bort. Det beste av alt var at hovedpersonen var så utrolig mye mer engasjerende enn i boken.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:49   #6
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er så spent på filmen, likte boken utrolig godt. Jeg er personen som gråter og gråter når jeg ser film, så denne må jeg se hjemme.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:44   #7
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Så ikke denne før jeg la inn egen tråd.
Har både lest boka og sett filmen.
Fantastisk historie.

Gammel 02-02-08, 20:54   #8
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikkenoe på kino å gjøre skjønner jeg, jeg hylgriner på barnefilmer. Har ikke lest boka, men skriver den opp bak øret som en mulighet.

Gammel 12-02-08, 21:53   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg har sett filmen, og jeg syns faktisk den var mye bedre enn boken. Men så syns jeg ikke boken var så god da.

Jeg likte historien veldig godt, jeg syns bare forfatteren var forferdelig dårlig til å fortelle den. Boken var sentimental, banal, "amerikansk" på den negative måten og klissete. Til slutt himlet jeg bare med øynene da setninger for trettiende gang begynte med "og så så jeg Hassans brune, triste øyne foran meg. " For ikke å snakke om hvordan forfatteren bygget opp "den onde" i historien til å bli skikkelig krampeond, ved å gi ham mor fra Tyskland, at han gav hovedpersonen en bok om Hitler osv. Skal ikke røpe for mye for de som ikke har lest/ sett.

Åh så enig! Trodde bare det var meg. Alle skryter jo denne boken så hemningsløst opp i skyene. Jeg er egentlig litt skuffet. Synes jo boken var bra, men skjønner ikke helt hypen rundt den. I tillegg til det du skriver synes jeg det var for mye "og så satt vi der og drakk te og snakket", en haug med hverdagslige "aktiviteter". Litt kjedelig, faktisk.
Har et par kapitler igjen før jeg er ferdig, og da skal jeg se filmen. Har lastet den ned.

TUSEN STRÅLENDE SOLER, derimot, var en særdeles fantastisk bok og jeg gleder meg til filmen som etter planen skal komme neste år.

Gammel 12-02-08, 23:56   #10
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Har lest boken og likte den veldig godt, selv om det var litt mye klisjeer, og litt for mange "tilfeldigheter" gjorde den litt mindre seriøs. Har lyst til å se filmen også.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 08:38   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble litt sånn da vi fikk vite hvem Taliban-lederen var.

Gammel 14-02-08, 09:45   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Drageløperen

Jeg så den i går, veldig bra film, og kjæresten som ikke har lest boken likte den også veldig godt.
Det er en sterk historie når man tenker over at det ikke bare er fiction.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:14   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble litt sånn da vi fikk vite hvem Taliban-lederen var.

Ja, det var ikke vanskelig å skjønne hvem det var før vi egentlig fikk se det. (Har ikke lest boken.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:19   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gråt som en foss gjennom hele filmen, måtte til og med kvele et par hikst. Men nå er jeg nok ikke den beste filmanmelder i disse dager, skal ikke mye til før tårene strømmer...

Leste boken for en stund siden og likte den veldig godt, bedre enn tusen strålende soler. Synes han skildret forholdet mellom guttene så godt, likte best den første delen i boka.

Gammel 19-02-08, 20:53   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg ble veldig skuffet over filmen, syntes alt gikk så helsikes fort, alt ble jo bare skummet gjennom. Skjønner at de ikke kan ta med hver detalj i boka, men allikevel. Skulle ønske jeg ikke hadde lest boka før jeg så filmen altså, for jeg hang meg opp i alt som manglet og var forandret på.

Gammel 19-02-08, 21:58   #16
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble veldig skuffet over filmen, syntes alt gikk så helsikes fort, alt ble jo bare skummet gjennom. Skjønner at de ikke kan ta med hver detalj i boka, men allikevel. Skulle ønske jeg ikke hadde lest boka før jeg så filmen altså, for jeg hang meg opp i alt som manglet og var forandret på.

Enig med deg. -Bare at jeg ikke hadde rukket mer enn halve boka før jeg så filmen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.