|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gamle barneklassikere ...Jeg ser på meg selv som godt voksen mor med tre barn. Elsker krim og spenningsbøker.. men har i det siste fått lyst til å lese om igjen de gamle barneklassikerene som Astrid Lindgren, Anne Cath Vestly osv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere...Jeg har lest masse barnebøker om igjen som voksen, også før jeg fikk barn. Særlig bøker som opprinnelig ble skrevet på engelsk og som jeg har anskaffet i originalversjon, men også en del annet. (F.eks. kjøpte jeg alle Mummibøkene på svensk for 8-10 år siden.) Og jeg gleder meg stort over at Poden nå er stor nok til å sette pris på bøker jeg også liker å lese.
![]() |
#3 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere...Jeg samler på Roald Dahl bøker. Fantastiske historier og geniale tegninger! Leser de om igjen rett som det er..
![]() |
#4 |
Smugleser
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere...Skjønner deg godt, jeg. Selv leste jeg Brødrene Løvehjerte for første gang (sic!) i desember, og hadde det strålende underveis.
![]() |
#5 |
seru
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere...Kjenner meg igjen der. I tillegg til de du nevner gjør jeg hva jeg kan for å prege ungene på Ruffen, Barbapapa, Elsa Bescows og Janosch.
![]() |
![]() |
#6 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg har også lyst til å lese de gamle klassikerne! Særlig Astrid Lindgrens bøker har jeg alltid vært glad i. Kommer nok til å skaffe fullt Lindgren-bibliotek her etterhvert ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg elsker de gamle klassikerne!
![]() |
#8 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Gode barnebøker er ett must, eldste er heldigvis en lesehest, men minsten ikke har oppdaget det helt. Men det kommer seg nok!!
![]() |
#9 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg har lest alle Thorbjørn Egner, Astrid Lindgren og Anne-Cath Vestly bøkene til storesøster. Er akkurat ferdig med "Vi på Saltkråkan" og storkoste meg.
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg leser barne og ungdomsbøker for meg selv, jeg. Helt nye og gamle klassikere. Er ikke det normalt, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg har også lest om barnebøker før jeg fikk barn. I tillegg Brita og Silverbøkene. Var sjeleglad når jeg fikk noen slike forleden for mine tantebarn har tatt mine. (jeg bodde i utlandet og de var hos mine foreldre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
seru
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...
Enig. Mummitrollet har jeg derimot fått sansen for i voksen alder.
![]() |
![]() |
#13 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Åååå så koselig å se at dette er helt normalt |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg har handlet masse, masse barnebøker de siste par årene. Antikvariater på nett gir meg muligheter til å samle sammen mange kjente, kjære bøker som jeg lånte på biblioteket om igjen og om igjen. Nå er det ungene som leser dem eller blir lest for fra dem.
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Jeg har alltid vært veldig glad i barnebøker og lest gamle favorittbøker jevnlig også før jeg fikk barn. Jeg er veldig glad i Astrid Lindgren og har samlet mye bøker og film av henne. Jeg er spesielt glad i billedbøkene som er illustrert av Ilon Wickland. Vi har også lest mye Anne Cath. Vestly, Torbjørn Egner, Elsa Beskow og endel fra Damms barnebibliotek (gammel serie med rød rygg). Kjenner igjen den med å overøse andre med bokgaver.
![]() |
#16 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Gamle barneklassikere ...Og noen mener at gamle barnebøker bør fjernes!
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
For noe fjolleri. Ja takk begge deler sier jeg. Det er ikke nødvendigvis bra fordi det er nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
Hun snakker tydeligvis som hun har vett til.
![]() |
|
|