Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Temperatur i boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Temperatur!
Ca 19-20 20 13,16%
Ca 20-21 40 26,32%
Ca 21-22 42 27,63%
Ca 22-23 34 22,37%
Ca 23-24 8 5,26%
Over 24 7 4,61%
Annet. 1 0,66%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 13:38   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Temperatur i boligen din?

Hvilken temperatur har du i boligen din?
Sånn gjennomsnittlig?

Poll kommer!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:46   #2
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Temperatur i boligen din?

20-20,5

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:47   #3
Kosmokula
Øyert

Kosmokula sin avatar

Hvor: Trondheim
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den ligger rundt 22 grader.
På soverommet må jeg ha det kaldere - der er det ca.16 grader.

Gammel 11-09-07, 13:47   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ligger jevnt på ca 21.
Men jeg liker best når det er litt over.

Men tipper det 23 synes jeg det er pyton varmt!

Gammel 11-09-07, 13:47   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Soverommet må være kaldere ja.

Gammel 11-09-07, 13:49   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer selvfølgelig fra rom til rom. Badet skal være noen og tjue for ikke å virke kaldt, soverommene fyrer vi aldri i, det er deilig å legge seg på kaldt rom, synes jeg. Ellers ligger vel temperaturen rundt 20 grader, vil jeg tro. Om vi fyrer heftig i peisen, stiger det raskt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:00   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men jeg synes 19 er litt kaldt i oppholdsrom ja

Gammel 11-09-07, 14:08   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

21-22 på stua, 16 på soverom, 25 på bad. Det er mine komfort-temperaturer.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:08   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

23-24 stemte jeg, men ofte er det over det også (særlig når vi fyrer i ovnen, da hender det vi er oppe i 32. ). 22 grader er akkurat i grenseland.

Gammel 11-09-07, 14:09   #10
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg trives best når det er mer enn 24 grader. 20 grader syns jeg rett og slett blir altfor kaldt. :brrr:

Gammel 11-09-07, 14:17   #11
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trives best i 25, men gubben orker det ikke.
Så vi ligger på 23.

Under det da fryser jeg.

Jeg er en frysepinn uten sidestykke.
Jeg har pc ved varmepumpen og når jeg er kald så fixer jeg det slik at den blåser rett ned på meg. MMM, deilig.

Men på soverommet vårt har vi det kaldt og godt.

Ungene sine rom ligger vel på 20-21

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:30   #12
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rundt 22, kompromissløsning.

Vi fyrer hovedsaklig med ved, og bor i et godt isolert hus hvor sola varmer noe enormt.

Akkurat nå er det 24,2 grader på hovedplanet, og vi har ikke fyrt siden søndag kveld. Kan bli vel varmt her noen ganger om sommeren.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:39   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I snitt er det jo litt vanskelig å uttale seg da. I oppholdsrommene har vi ca 23 grader. Vi er varmeelskere og vil gjerne ha 25

Det er dør fra stua og til gangen som har trapp opp til 2.etg og soverom. Der er det LANGT fra så varmt (les: iskaldt)

Dette er selvfølgelig om vinteren. På sommeren gjør vi fint lite med temperaturen. Den er der bare, gitt!

Gammel 11-09-07, 14:39   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

22-23 grader her også
Kaldere enn det i stuen, da fryser jeg
på soverommer fyrer vi aldri vi heller, og på badet må jeg haa det skikkeig godt og varmt

Gammel 11-09-07, 15:05   #15
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Ligger vel på 20-21, men når vi står opp om vinteren og senhøsten så er det gjerne rundt 17 grader. Brrr...

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:06   #16
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

21-22 grader på stua, kaldere på soverommet. Vi har aldri varme på soverommet, og på stua har vi elektrisk varme på vinterstid. leiligheten vår er egentlig ganske varm, og neste år skal alle blokkene etterisoleres i tillegg : )

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:15   #17
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sommeren er drepen her.
Glad vi har aircondition, blir kokt utenom.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:22   #18
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så sant jeg kan regulere det selv, ligger det på rundt 21 grader. Om sommeren hender det at det er betydelig varmere her. Det kan fort bli 27-28 grader inne da.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:35   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har vel rundt 20-21 i stua og på kjøkkenet når vi er hjemme. Vi skrur ned varmen om natten og når vi ikke er hjemme. Om vinteren fyrer vi bare med ved. I resten av huset er det sjeldent varme på i det hele tatt. Vi setter litt lunk på barnerommet når det er grisekaldt, og på badet er det alltid varmt, men ellers setter vi ikke på strømmen før det kommer frostrøyk ut av munnen. Dvs., nå som vi har baby på soverommet, må vi vel ha på litt varme i vinter.

Gammel 11-09-07, 16:40   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøver å ha rundt 21, men med rekkehus over tre plan er det ikke lett å holde en jevn temperatur. På øverste plan med store vinduer blir det lett 25 og gjerne 30-35 om sommeren. På mellomste plan ligger det rundt 21, og helt nede (uten kjeller under) er det ganske kaldt (bortsett fra bad) og der er det i tillegg helt sykt golvkaldt. Heldigvis er det soverom her.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
boligtemperatur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.