|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan ville du ha forklart en femåring om hva Hamlet handler om?Først måtte jeg ha lest/sett den en gang til, for det er sikkert en fordel å vite det selv før man forklarer videre.
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ville du ha forklart en femåring om hva Hamlet handler om?Noe av historien i Løvenes konge er basert på noe lignende. Kan jo være et utgangspunkt?
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan ville du ha forklart en femåring om hva Hamlet handler om?Om en mann som har det skikkelig vanskelig. Faren hans er død, og han finner ut at onkelen hans har drept ham. Og så gifter til og med moren seg med den onkelen. Hamlet kjenner på seg at han burde gjøre noe med det, men klarer ikke å bestemme seg. Og til slutt går det skikkelig ille og nesten alle dør. Noe sånt?
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvordan ville du ha forklart en femåring om hva Hamlet handler om?
Jeg må innrømme at jeg er litt der selv.
Det visste jeg ikke. Takk for tipset!
Takk! Det var akkurat et slikt sammendrag jeg var ute etter.
![]() |
#6 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvordan ville du ha forklart en femåring om hva Hamlet handler om?Jeg ville sagt at det handler om en mann som har har en pappa som er død. Og han er veldig, veldig lei seg og har lyst til å finne ut hvordan pappaen døde. Mammaen hans har giftet seg på nytt og Hamlet liker ikke mannen hun giftet seg med.
![]() |
|
|