Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol når barna er til stede?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 20:52   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drikker du alkohol når barna er til stede?

Mulig det har vært en diskusjon om dette tidligere uten at jeg finner den.

I en annen tråd virker det som om en del av dere har bestemt dere for å ikke drikke alkohol så lenge barna er i huset (verken når de er våkne eller når de sover). Andre synes det å drikke alkohol med barn tilstede er uproblematisk.

Hva gjør du og hvorfor?

Gammel 21-12-07, 20:53   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?

Jeg kan ta et glass vin til maten. Med barn i huset.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:53   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det gjør jeg, men aldri mer enn 1-2 glass, og heller ikke spesielt ofte. Jeg anser det som helt uproblematisk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:54   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ta etpar tre øl, men drikker meg ikke beruset.

Gammel 21-12-07, 20:54   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Drikker aldri med barn tilstede. Men så drikker jeg uhyre sjelden alkohol, og ser dermed ikke noen grunn til å gjøre det akkurat når de er i nærheten.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:57   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg kan ta et glass vin til maten. Med barn i huset.

Slik er det her også. Dog har vi dager som er rene barnedager og derfor skjermet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:57   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker alkohol med barna rundt meg og ser ingen problemer med det.
Jeg drikker sjeldent alkohol, men det hender jeg tar en øl til maten.

Men det hender også at min familie drar over til søsteren min sin familie og har en hyggelig kveld sammen. Barna trives veldig godt sammen.
Og det er selvsagt ingen av oss voksne som overdriver alkoholinntaket.

Gammel 21-12-07, 20:58   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, drikker hverken før eller etter leggetid.
Jeg har snuppa annenhver uke, og har nok anledning til å kose meg med rødvin de ukene jeg ikke har henne.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:58   #9
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg og mannen kan ta et glass eller to av øl/vin når barna er tilstede/våken, men for min del skjer dette så sjelden at det nesten ikke kan telles.. hehe.

Gammel 21-12-07, 20:59   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Slik er det her også. Dog har vi dager som er rene barnedager og derfor skjermet.

Vi også. F.eks barnedåp er helt uten alkohol.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:59   #11
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker aldri med barnet mitt tilstede, fordi jeg vil at det alltid skal være noen som er "kjørbar", og siden jeg er mammaen blir jeg meg.. Det er ikke fordi jeg er hysterisk, men fordi han har en sykdom som gjør at tilstanden hans kan snu utrolig fort, og også at han er adrenalinavhengig dersom han går i sjokk.

Gammel 21-12-07, 21:01   #12
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ta meg et glass vin til maten, når han er til stedet. Aldri mer enn det og aldri fest så lenge han er i huset, selv om han sover.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:03   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ta et glass vin (øl nå i jula, må vite) til mat eller uten mat. Nå som jeg ammer blir det hvertfall ikke mer. Prinsipielt synes jeg ikke det er noe problem om man tar et glass mens barna er tilstede. Når de har lagt seg, er det egentlig okei å ta et glass eller to til. (Men ikke nå som vi har liten baby altså) Vi drikker veldig voksent her i heimen, så det har jeg ingen betenkeligheter med å la barna se. Sist gang jeg var pussa, var i 2005.. : partygirl:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 21-12-07 kl 22:35. Årsak: Manglet en bokstav et sted.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:03   #14
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker alkohol når sønnen min sover. Det begrenser seg til fredagskveldene eller lørdagskveldene, og da overdriver jeg på ingen måte alkoholinntaket. Til julemiddagen og andre spesielle anledninger drikker jeg vin til maten mens sønnen min ser det. Det gjør mannen min også. Vi har ingen regler om at en av oss må være avholdende. Jeg opplever imidlertid at mange andre krever at minst en av foreldrene skal være avholdende, og jeg er litt nysgjerrig på begrunnelser for det. Jeg føler liksom ikke at jeg påfører barnet mitt noen skade, men det kan jo være noe jeg ikke har tenkt på.

Gammel 21-12-07, 21:03   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan finne på å ta meg noen pils med barna tilstede. Det skjer riktignok veldig sjelden, drikker et par ganger i året, kanskje.

Gammel 21-12-07, 21:05   #16
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Mannen tar seg gjerne en øl etter at ungene er lagt, og jeg hadde ikke sett noe problem i at jeg gjorde det samme, men det bllir veldig sjelden til at jeg gjør det.
Har vi selskap hjemme, kan vi finne på å drikke begge to, men ikke mye.
Skal vi i selskap eller har selskap hjemme, blir det som regel til at den ene drikker, og den andre holder seg edru.

Ungene våre har aldri sett oss påvirket, men så er de ikke mer enn 1 og 3 år gamle, så de legger seg jo tidlig.

Må legge til at vi har foreldrene mine i underetasjen, og søsteren min i nabohuset, så om det skulle være noe, så har vi folk i kjørbar stand i umiddelbar nærhet.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:05   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, en sjelden gang. Drikker da kun 1-2 glass vin.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:06   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med at noen tar ett glass vin eller lignende selv om barna er hjemme. Selv drikker verken jeg eller mannen, det skjer vel 1 gang annenhvert år og da på fest eller lignende, aldri hjemme. Liker ikke alkohol, drikker heller brus.

Gammel 21-12-07, 21:07   #19
Sansa

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Må legge til at vi har foreldrene mine i underetasjen, og søsteren min i nabohuset, så om det skulle være noe, så har vi folk i kjørbar stand i umiddelbar nærhet.

Akkurat dette er ikke noe "problem" for oss. Vi bor på en liten øy og er helt avhengig av skyss med legebåt om noe skulle skje.

Gammel 21-12-07, 21:08   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi også. F.eks barnedåp er helt uten alkohol.

For meg er det selvsagt. Konfirmasjon også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.