|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Drikker du alkohol når barna er til stede?Mulig det har vært en diskusjon om dette tidligere uten at jeg finner den.
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, det gjør jeg, men aldri mer enn 1-2 glass, og heller ikke spesielt ofte. Jeg anser det som helt uproblematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg drikker alkohol med barna rundt meg og ser ingen problemer med det.
![]() |
#8 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei, drikker hverken før eller etter leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg og mannen kan ta et glass eller to av øl/vin når barna er tilstede/våken, men for min del skjer dette så sjelden at det nesten ikke kan telles.. hehe.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg drikker aldri med barnet mitt tilstede, fordi jeg vil at det alltid skal være noen som er "kjørbar", og siden jeg er mammaen blir jeg meg.. Det er ikke fordi jeg er hysterisk, men fordi han har en sykdom som gjør at tilstanden hans kan snu utrolig fort, og også at han er adrenalinavhengig dersom han går i sjokk.
![]() |
#13 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg kan ta et glass vin (øl nå i jula, må vite) til mat eller uten mat. Nå som jeg ammer blir det hvertfall ikke mer. Prinsipielt synes jeg ikke det er noe problem om man tar et glass mens barna er tilstede. Når de har lagt seg, er det egentlig okei å ta et glass eller to til. (Men ikke nå som vi har liten baby altså) Vi drikker veldig voksent her i heimen, så det har jeg ingen betenkeligheter med å la barna se. Sist gang jeg var pussa, var i 2005.. : partygirl:
Søster er lett å begeistre Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes. Sist redigert av Søster : 21-12-07 kl 22:35. Årsak: Manglet en bokstav et sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg drikker alkohol når sønnen min sover. Det begrenser seg til fredagskveldene eller lørdagskveldene, og da overdriver jeg på ingen måte alkoholinntaket. Til julemiddagen og andre spesielle anledninger drikker jeg vin til maten mens sønnen min ser det. Det gjør mannen min også. Vi har ingen regler om at en av oss må være avholdende. Jeg opplever imidlertid at mange andre krever at minst en av foreldrene skal være avholdende, og jeg er litt nysgjerrig på begrunnelser for det. Jeg føler liksom ikke at jeg påfører barnet mitt noen skade, men det kan jo være noe jeg ikke har tenkt på.
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, jeg kan finne på å ta meg noen pils med barna tilstede. Det skjer riktignok veldig sjelden, drikker et par ganger i året, kanskje.
![]() |
#16 |
Har ponny, ønsker høyhest
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Mannen tar seg gjerne en øl etter at ungene er lagt, og jeg hadde ikke sett noe problem i at jeg gjorde det samme, men det bllir veldig sjelden til at jeg gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Teller ned
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, en sjelden gang. Drikker da kun 1-2 glass vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg har ingen problemer med at noen tar ett glass vin eller lignende selv om barna er hjemme. Selv drikker verken jeg eller mannen, det skjer vel 1 gang annenhvert år og da på fest eller lignende, aldri hjemme. Liker ikke alkohol, drikker heller brus.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Akkurat dette er ikke noe "problem" for oss. Vi bor på en liten øy og er helt avhengig av skyss med legebåt om noe skulle skje.
![]() |
|
|