Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan slutte å gi julegave til noen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 00:05   #1
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Hvordan slutte å gi julegave til noen?

Har gitt gave til en person jeg har kjent i mange år, men som jeg nå av ulike grunner ser svært sjeldent. Jeg syns det er på tide å avslutte julegaveriet etterhvert, men syns kanskje det er dumt å bare ikke ha en gave å gi når vedk kommer med noe... I år ble det atter en gave, men til neste år - da ønsker jeg å avrunde det. Hvordan gå fram??? Bør jeg ta det opp m vedk eller bare la være å ha noe å gi??? Hmmmm ...

Gammel 29-12-07, 00:06   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slutte å gi julegave til noen...??

Hva med å sende et julekort (i litt god tid før jul), og skrive ett eller annet om at i år ble det bare et kort?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 00:21   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har avsluttet noen sånne.
Har tatt det opp med vedkommende, og sagt at jeg ønsker å redusere antall gaver det året, og dermed ønsker å kutte ut venninnegaver (eller noe lignende).
Det har gått veldig greit, og et par ganger har den andre parten tenkt akkurat samme tanken.

Gammel 29-12-07, 01:15   #4
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvordan slutte å gi julegave til noen ...??

Hva med å bare enkelt å greit si det da..?

Jeg hadde værtfall ikke blitt såret eller sur av den grunn

Gammel 29-12-07, 01:22   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hva med å sende et julekort (i litt god tid før jul), og skrive ett eller annet om at i år ble det bare et kort?

Det var jo en veldig god idé. Hvis du liker denne personen og har lyst å treffe h*n avogtil, kan du foreslå at dere bruker julegavebudsjettet på en lunsjavtale med hverandre i desember i stedenfor gave.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 01:31   #6
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Hva med å bare enkelt å greit si det da..?

Jeg hadde værtfall ikke blitt såret eller sur av den grunn

Enkelt og greit. Hvorfor skal man gjøre det vanskeligere enn det behøver å være?

Hvordan ville du selv reagert hvis denne venninnen spurte deg om dere kunne kutte ut gavebyttingen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:54   #7
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes også du bare kan si det som det er. Mye mulig at den andre parten føler det samme som deg!

Gammel 29-12-07, 15:50   #8
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Enkelt og greit. Hvorfor skal man gjøre det vanskeligere enn det behøver å være?
Hvordan ville du selv reagert hvis denne venninnen spurte deg om dere kunne kutte ut gavebyttingen?

Ville ikke vært noe problem om vedk tok dette opp m meg, er vel bare en følelse jeg sitter med dette, at det ikke er så lett.

Gammel 29-12-07, 15:58   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan slutte å gi julegave til noen?

jeg har gitt til 3-4 venninnr i "alle år". Ikke noe dyrt, men en liten ting. I år fant jeg ut at jeg skulle kutte ut. Porto ble ofte dyrere enn gaven. Vanskelig å finne på lette gaver som de ikke har fått før. Det rare er at i år fikk jeg ikke gave av noen av de heller... Hadde ikke avtalt noe om det, så det var egentlig litt snodig...
Hadde ikke blitt sur om de hadde "kuttet ut" meg uten at jeg kuttet de ut.

Gammel 29-12-07, 16:00   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville snakket med den det gjelder og sagt det som det var.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:22   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt opp akkurat det der med noen venninner før. Det har vært veldig uproblematisk. Vi har blitt enige om å sende hverandre hyggelige julehilsener i stedet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.