|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Ubehagelige filmer ...... eller filmer som har gitt deg mareritt?
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 17-12-07 kl 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer...Arachnophobia :grøss: Jeg hater edderkopper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer..."The Others". Satt og grøsset under hele filmen.. "The Ring" også..
![]() |
#4 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Ubehagelige filmer...Jeg skiller mellom filmer som var ubehagelige og filmer jeg ble redd av (som i "hjelp, tør ikke gå alene på do" ).
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer...Jeg ble veldig redd av "Nattsvermeren". Det er fortsatt ikke en film jeg vil komme på om natten. Særlig det grønne nattkikkertlyset forfulgte meg lenge. |
![]() |
![]() |
#6 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Ubehagelige filmer...Eg vart veldig redd etter å ha sett Heksene av Roald Dahl |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Ubehagelige filmer..."Mark - de biter". Det ble tomt i kinosalen etter hvert.
![]() |
#8 |
Free Toy Inside!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer...Hostel var litt ubehagelig for meg...
![]() |
#9 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer...
Sier meg enig i første del, den var ekkel ekkel ekkel!!!!
![]() |
#10 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer...The grudge gir meg the creeps.... Spesielt lyden... Er ikke spesielt glad i skrekk i det hele tatt, men når filmen er over er den over. Jeg trekker et lettelsens sukk når rulleteksten kommer, og så tenker jeg ikke mer på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Originala
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer...
Det er den mest ubehagelige filmen jeg har sett, ja. Jeg hulket høyt i kinosalen, så grusom var den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer...Da jeg var liten ble jeg vettskremt av Poltergeist. Jeg var livredd for at døren skulle smekkes igjen og at en guffe skulle komme ut av nøkkelhullet og låse døren. Og så at et hull skulle åpne seg i rommet og suge meg i, selvsagt.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer..."The shining" var den første virkelig ekle filmen jeg så. Forfølgelsen i labyrinten er noe jeg husker som om jeg hadde sett det i går. Jeg var i en trelabyrint i Danmark for noen år siden og jeg fikk en skikkelig guffen følelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Requiem for a Dream, ja! Lilja4ever var vond. Den satt i lenge etterpå. The Sixth Sense, og for øvrig alle M. Night Shyamalans filmer. Seven, ja. Sleepers er også sterk, ja, men siden jeg hadde lest boken på forhånd, så visste jeg hva jeg hadde i vente. In the Name of the Father. Diverse filmer med handlingen lagt til andre verdenskrig: Schindler's List, The Pianist m.fl. Det er nok mange flere enn disse, som har vært ubehagelige på en eller annen måte, men jeg kommer selvfølgelig ikke på alle på rappen ... Filmer som sorterer i kategorien skrekkfilm er ubehagelige, men det sier seg nesten selv. Noen av dem er dog ufrivillig komiske.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Den danske nattevakten kommer høyt opp på lista! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Ubehagelige filmer ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...
Den signerer jeg. Hadde hørt SÅ mye om filmen og gledet meg til å se den. Tror jeg aldri har vært så deppa etter en film før.
![]() |
#20 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Ubehagelige filmer ...Jeg har oppigjennom årene sett det meste av ekstrem/ekkel film, men det er ikke så mye som har satt meg helt ut. "Flowers of Flesh and Blood" er en av de få, den var virkelig ubehagelig men det er den jo også laget for å være. Også første gang jeg så "Ringu" i bekmørket hjemme, den tok meg totalt på senga. Ellers så er den scenen i Alien hvor han løper rundt i luftekanalene med en hjemmelaget flammekaster mens monsteret kommer nærmere og nærmere en klassiker. Den får opp pulsen den dag i dag, enda jeg sikkert har sett den 20 ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|