|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() The Wave(Kilde: youtube.com) Denne filmen syns jeg er en tankevekkende og god film. Den er dessverre blitt gammel. Skulle ønske at denne filmen ble filmet på nytt. Jeg har søkt masse på nettet i håp om å få tak i filmen. Jeg syns det er en viktig film for her ser vi mekanismer som skaper fanatisme og en felles plattform som kan være farlig... I tillegg ser vi hvordan "taperne" henger på og får noe å kjempe for..... Den er basert på en sann historie fra en skole i USA. Er det noen som vet hvor jeg kunne fått tak i denne filmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: The WaveDen filmen husker jeg godt og den er like aktuell i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: The Wave
Ja, den er definitivt aktuell i dag. Kanskje mer aktuell fordi det er lenge siden "Holocaust" og vi mennesker glemmer fort....... Ikke minst kan det virke for voldsomt for nyere generasjoner og derfor vanskelig å forstå. Ingen vil tro at normale mennesker kan være med på noe sånt, men vi kan jo se slike tendenser i enkelte miljøer som frir til ungdom....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: The WaveHusker vi så den på skolen
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: The WaveAner ikke hvor den er å få tak i, men kunne godt tenke meg et eksemplar selv. Har sikkert sett den 5 ganger, og den har gjort inntrykk hver eneste gang. Jeg antar at veldig mange skoler har den liggende.
![]() |
#7 |
Pauset
|
Den er like tankevekkende hver gang jeg ser den. Nå er det kjempelenge siden. Jeg kunne tenkt meg at mine to tenåringer kunne fått sett den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: The WaveJeg skrev forresten en lang avhandling på NM en gang, hvor jeg sammenlignet filmen "The Wave" og den bygge-hus-serien på TV2. Nr. 24, eller hva den nå het. Med han galningen som spionerte på folk, de lagde eget felles språk og hilsner - og folk gjorde helt sinnsyke ting på hans kommando. Innlegget mitt var høyst seriøst, men ble flyttet til krimskrams og er dermed fjernet.
![]() |
#11 |
Pauset
|
Jeg er nesten ferdigstudert, men jobber ganske mye i barneskolen nå |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|