Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gratinert paprika med fetaost

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 10:51   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratinert paprika med fetaost

Dette lager jeg ofte til lunsj nå, har helt dilla! Nyydelig! Til middag fyller jeg dem ofte med kjøttdeig og grønnsaker, men dette er bare et lite lett måltid, evt. tilbehør:

Skjær en paprika (jeg liker best rød) i fire deler slik at du har fire langsider. Ha olje fra et glass fetaost (Arla) i en bolle. Dynk paprikahalvdelene i oljen slik at de er dryppende våte. Legg dem på en papirkledd stekeplate eller i en ildfast form. Annen olje kan selvsagt brukes, jeg har bare pleid å bruke denne selv om den nok ikke er så sunn.
Smuldre fetaost fra glasset over paprikaene, dekk dem skikkelig.

Stek dem i ovnen på 200 grader til paprikaene er brune i kantene.

Gammel 03-12-07, 10:54   #2
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gratinert paprika med fetaost

Oi, er back on lavkarbo, så kom endelig med flere forslag. (er inne der og, men mye enklere om du legger ut oppskrifter a gitt!! )

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:56   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes veldig godt ut. Det kan jo brukes som en Tapas rett også det?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:58   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Oi, er back on lavkarbo, så kom endelig med flere forslag. (er inne der og, men mye enklere om du legger ut oppskrifter a gitt!! )

Hehe. Har du sett lavkarbotråden min her inne? Der er det også mye snadder. Legger ut mer etterhvert som jeg kommer på nye oppskrifter.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det hørtes veldig godt ut. Det kan jo brukes som en Tapas rett også det?

Perfekt til tapas ja.

Gammel 03-12-07, 11:47   #5
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fillern - nå har jeg akkurat spist lunsj... Men dette skal jeg jammen meg prøve - høres deilig ut.

Gammel 03-12-07, 11:58   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Spises varme? Kalde?

Hva serverer man ved siden av?

(Ser for meg at Poden vil ha sine med kjøttdeig og norvegia.)

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:36   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

De kan spises både varme og kalde, jeg liker dem best varme. Godt med brød til også. Kan spises som side-dish til middagen, eller som egen koserett med feks. brød.

Her er oppskrift på de vi pleier å ha til middag (dette er en lavkarbooppskrift men den kan tilpasses slik kan vil, feks. bruke lettrømme og lettost og lignende):

2 stoore paprika, de røde er best
1/2 beger seterrømme
1 pakke kjøttdeig (kan bruke mindre og, men vi bruker alltid en pakke på 2)
Krydder, revet ost og masse hvitløk.

Stek kjøttdeigen med masse hvitløk og krydder.
Del paprikaene i 2 på tvers og skrap ut innholdet.
Bland et halvt beger rømme i kjøttdeigen og la det putre i et par minutter.
Fyll kjøttblandingen i paprikaene og dryss over revet ost.

Stek på 225 grader til osten er gylden.
Server med salat og evt litt ekstra rømme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.