|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
*elsker ENGA*
|
![]() Nabo som stjeler fra ossVi fikk i oktober nye naboer. Som er gamle kjenninger av politiet. Det ble laget ett kommunalt hus nedenfor oss for noen år siden, der har disse nå flyttet inn. Da 7 åringen fylte år i november fikk han ny sykkel. Den sto låst på trappen, innen for gjerdet med lukket port, på baksiden av huset. Der har disse vært og stjålet sykkelen. Politiet er 99 % sikre på at det er disse, den ene er eksnarkoman og den andre er visstnok ikke nykter... God kombi. Denne uken har vi oppdaget at posten vår forsvinner. Har ikke fått post på flere dager og jeg vet det var post i kassen på mandag, for da tok jeg bare ut en hentelapp som jeg skulle hente ut. Resten av posten lot jeg ligge, og den er borte. Jeg venter levering av dvder, men de er muligens stjålet de også
![]() |
#2 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossSå ekkelt! Jeg håper dere ikke har mistet store verdier. At noen leser posten er ikke hyggelig.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossHerregud ... Vi hadde også narkoname i et kommunalt hus oppfor oss der vi bodde før, og politiet var i oppkjørselen vår hver eneste helg. Veldig koselig. Glad vi ikke bor der lenger! Jeg skal ALDRI mer bo i nærheten av en kommunal bolig! Nå har vi en kommunal leilighet oppfor oss her i blokka, og det er et helvete der hele tiden (har bodd to familier der siden vi kjøpte leiligheten vår). Aldri mer!
![]() |
#4 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Nabo som stjeler fra oss
Huset ble flyttet på rot fra en annen plass i kommunen for tre år siden, da skulle det bli asyl"mottak". Skulle bo 15 asylsøkere i det. Men det skjedde aldri, det har stått tomt til nå. Kommunen svarer bare at de må bo ett sted... Politet kan ikke annet enn å advare oss mot dem, vi kan ikke ha noe ute lenger, oppdaget nå for 10 min at akebrettet til 3 åringen er borte. De kan nemlig spankulre fritt inn i hagen her fra sin hage...
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossHuff, så ekkelt. Kan ikke politiet eller kommunen gjøre noen ting som helst om dere alle naboene slår dere sammen?
![]() |
#6 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossNå lurer jeg på om dere har beviser for at det faktisk er dem, eller om det er greit å gå ut fra det fordi de er narkomane?
kunne tyde på at det kan ligge rykter og forutintatte holdninger bak.
Sist redigert av Enhjørning : 06-12-07 kl 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossNei, så guffent og leit MorStine.
![]() |
#8 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossHvis dere vet at det er dem, kunne dere prövd å snakke med dem? Jeg har bodd ved siden av en forskrekkelig kommunal rönne, hvor kommunen samvittighetslöst stuet inn mennesker med alle slags nivåer av rusproblemer, og naboloaget ble ganske preget. Vi var närmeste nabo, og gikk og banket på da vi fant spröyter i hagen vår, for det var barn i huset. Da fikk vi veldig höflige beklagelser og lovnad om at det ikke skulle gjenta seg, og de holdt ord. De hadde bare ikke tenkt på at det kunne gå utover noen. (En gang kom en av dem smygende langs gjerdet for å rydde..) Jeg tror veldig på å snakke til folk "som om de skulle väre normale" til det motsatte eventuelt blir bevist. Og det er meget mulig at dere kan appellere til å vise normal höflighet for sine naboer.
![]() |
#9 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossVi er ikke sikre, men politiet er. De har funnet eiendelene til naboene der, sykkelen vår fant de ikke. Jeg har ingenting i mot narkomane, har både venner og kjente som er og har vært på kjøret, så der misforstår du nok.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossMen er det plutselig blitt lov å stjele nå da? Siden politiet finner masse tyvegodt hos dem men sier de ikke kan gjøre noe? Så om jeg begynner å stjele her i blokka så får bare politiet be naboene om å låse dørene ekstra godt? Eller er jeg unntatt fra "regelen" siden jeg ikke er narkoman?
![]() |
#11 |
*elsker ENGA*
|
Han er eksnarkoman, det er ikke rykter, hun er ikke helt der enda.
![]() |
#12 |
Gullfisk
OK, det var bare det jeg lurte på.
![]() |
![]() |
#13 |
*elsker ENGA*
|
Det han svarte meg er at de er småkriminelle og at de er inne og soner i blandt... De hadde nettopp sonet da sykkelen ble stjålet. Virker som de samler opp, nok anmeldelser, så åker de inn
![]() |
#14 |
Gullfisk
OK, når jeg nå leser dette, blir jeg faktisk provosert på dine vegne, MorStine!
![]() |
![]() |
#15 |
kåt vikingbrud
Det er helt vanlig og gjöres over hele landet. Hvor ville du helst ha plassert dem?
![]() |
#16 |
Gullfisk
Ja, se det er et annet spørsmål.
![]() |
![]() |
#17 |
kåt vikingbrud
Du har noen gode poeng der.
![]() |
#19 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Nabo som stjeler fra ossDisse bor ikke i noen klynge, de har ett enkelt hus alene midt inni boligfeltet. Hadde jeg hørt om dem FØR ting begynte å forsvinne her, så hadde jeg tenkt at det var flott at de hadde havnet her og at de var på god vei inn i sine nye liv, men nå tenker jeg ikke slik, nei... Ser han ved postkassestativet og får ståpels. Synd det må være slik. Og ironisk nok er han sønnen til lensmannen...
![]() |
|
|