|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
C og bli Z
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Knallgod vinterdress/utedress til de små?Jeg nekter å tro at det bare er reimatec som:
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Vi har Skogstad nå, den koster jo en 7-800 kr den og.. men vi kjøpte den i vår, til 150 kr. Synes iallefall den fungerer helt fint.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?I år har vi Name it sin dress, som kostet 600-700 kroner. Den har akkurat samme "baggy" fasongen som Reima sin babymodell som vi var kjempefornøyd med i fjor. Hittil har vi faktisk ikke merket forskjell på Reimaen og dressen fra Name it. Den holdt varmen flott da han hadde glemt ulldress til å ha under i minus 11. Den er lett å kle på og har en behagelig passform. Barnehagen skryter også mye av den. Det eneste vi ikke har fått testet den skikkelig på er vanntetthet. Altså, den er vanntett i slaps og litt regn - men Reimaen brukte vi i skikkelig regnvær også. Det får vi vel en sjanse til å teste ut etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Vi hadde også Name-it til Hannah det første året, og var veldig fornøyd.
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Vi hadde Reflex med uttagbart ullfor som ekstradress i fjor og var ikke fornøyd. Den hadde en trang passform, hempen på glidelåsen falt av fort, og selv om dressen ikke ble brukt mye har den fått et hull i det forsterkede området på lår/rumpe. Den uttagbare ulldressen har vi brukt mye da |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Vi har hatt både Exit, Hellytech, Friends og ReimaTec. Veldig stor forskjell i pris, liten forskjell i brukervennlighet. Reima er ikke særlig slitesterk til litt eldre barn, og ryker fort i baken og på knærne. Det er for dårlig til en så dyr dress.
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Og så er jeg millioner bedre fornøyd med servicen jeg fikk fra HH fremfor den fra Reima. Sistnevnte var helt tragisk, mens HH faktisk reparerte dressen gratis for meg.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Reflex sine er gode og myke - og kjempebillige sammenlignet med Reima. (sammenlignet med de fleste, faktisk) Vi hadde den i fjor og kommer til å kjøpe lik dress nå til våren igjen.
![]() |
#9 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Det ReimaTec har som ikke de andre har, ihvertfall har jeg ikke sett det, er varmeplaten i rompa. Lillebror har fått ReimaTec pga det. I tillegg til at den er god og myk og alt det.
![]() |
#10 |
C og bli Z
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?
Denne dressen så kjempefin ut! Jeg har en reimatec til henne i str. 74, den tilsvarer 80, men den er litt kort i beina. Hun skal begynne i barnehage i mars/april, og hun er stor for alderen, så enten blir det vanlig regntøy fra HH eller så blir det noe annet regntøy-aktig (i str. 80 eller 86) som denne dressen!!! Så får vi heller kjøpe ny vinterdress... har mye ull til å ha under også, om det blir kaldt.
![]() |
#11 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?ReimaTec dressene kan brukes som regntøy også, så du får to funksjoner i ett.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Jonathan har fine vinterdresser. |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Har khøpt hh tec, kostet 500 mindre enn tilsvarende strørrelse hos reima tec. er veldig fornøyd, den fikk forresten best i test. Føler ikke behov for varmepute i rumpa da lillebror er veldig aktiv. Fryser aldri. har også hatt reflex dresser som jeg har vært veldig godt fornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Troll dressen er kjempegod. Den er vanntett, vindtett, har god passform og er lett å bevege seg i for de små. Siden ullfleece foret er uttagbart kan den brukes hele året. Den er ikke spesielt billig, men siden den kan brukes hele året, synes jeg ikke prisen er ille i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?
signerer! Vi er nå på vår andre trolldress. Første ble brukt i 2,5 sesong, og er fortsatt fin og kan brukes av evt nestemann. Kjøpte den stor, men snor i livet gjorde at den han godt på. Guttungen har både plasket og sittet i vanndamer uten å bli våt igjennom, så vanntett er den i hvert fall. Vi bruker "foret" mye under regnetøy, og dressen med og uten for fra tidlig høst til sen vår. 3-i-1 og derfor ikke dyr.
![]() |
#16 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Vi kjøpte en LassieTec vinterdress til eldstemann. Vi er veldig fornøyd med den, og har ikke merket forskjell på den og Reima-dressen hans. Gutten er like tørr etter å ha lekt i slaps og regn.
![]() |
#17 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Lillesøster sitter mye når hun er ute, så vi har vært veldig glade for varmeplaten i Reimaen.
![]() |
#18 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?Jeg er superfornøyd med Troll-dress med fastfor. Den er slitesterk og har alle de egenskapene du etterspør.
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Knallgod vinterdress/utedress til de små?I år har han reflex og jeg syns den er bra. JEg spurte på butikken når jeg kjøpte den om forskjellene på den og reima og hun som jobbet der sa at den var litt tynnere enn reima sin og litt mindre vanntett enn reima sin, men at det var en bra dress. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|