|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() Trenger oppskrift: forrett med salmaMiddag med jobben.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaStrimler av salma i ponzosaus, servert i cocktailglass. Jeg har en oppskrift på sausen, hvis du vil ha.
![]() |
#3 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salma
Avokado, chili og lime i tillegg. Jeg ville hatt litt mango uansett, det er så godt.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaNå har jeg gravd litt, og det ser ut som jeg bare har brukt halvt om halvt soya og ferdigkjøpt ponzosaus på denne, med litt vårløk på toppen. Husk å ikke blande før servering, da blir det ceviche.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 24-11-15 kl 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hender jeg gjør det, når jeg er ute etter den effekten, men det blir da som du nevner ceviche. Men godt det også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Livsnyter
|
Akkurat det jeg skulle skrive. Mango er et must, chilli'en setter en liten spiss på det hele mens limen løfter hele "retten" dit den skal være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trøtt
|
Hvordan ville du servert den da? Skjært alt i småbiter og lagt pent på en tallerken?
![]() |
#10 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Hvis du googler laksetartar får du opp mange oppskrifter som ser gode ut, og som serveres omtrent slik du beskriver. Limesaft rett før servering er et must, og avocado er også en vinner sammen med rå salma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Livsnyter
|
Jeg ville ha skjært opp og dandert salmalaksen for seg på et fat og blandet de andre ingrediensene som en "salat" i en bolle som serveres ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaJeg liker alt som er nevnt svært godt. Men til forrett og selskap synes jeg et fat carpaccio er både godt og pent å se på.
![]() |
#13 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaJeg bruker å hakke i små terninger, veldig små, avocado, chili, ingefær(rives), mango og vårløk. Klemmer over saften fra lime.
![]() |
#14 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaOm du vil ha et alternativ til den asiatiske retningen, så kan du få det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaHva med en eller annen tatakiversjon? Ser lekkert ut, f.eks. med sesamskorpe, og kan gjerne serveres med de ingrediensene som nevnes i HI.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: forrett med salmaJeg unnværer gjerne mango og avokado til forrett, altså, man MÅ ikke.
![]() |
|
|